eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBędzie hejt!Re: Będzie hejt!
  • Data: 2022-06-06 14:56:55
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Hello J.F,

    Monday, June 6, 2022, 1:46:37 PM, you wrote:

    >>>> https://www.auto-swiat.pl/ev/porady/czego-nie-powie-
    ci-wlasciciel-auta-na-prad-czyli-auto-elektryczne-za
    miast-samochodu-z/9b93xfl
    >>> U mnie w okolicy są na razie 2 auta elektryczne. Stacja transformatorowa
    >>> ma 630 kVA mocy i zasila około 100 domów. Ładowarka domowa ma moc 22 kW,
    >>> tak więc równocześnie można by ładować max 28 aut. Przy 2 autach nie ma
    >>> problemu, zrobi się on, gdy ich liczba wzrośnie.
    >> Miną lata, zanim ta liczba wzrośnie istotnie. Jest czas na rozbudowę
    >> infrastruktury, w której będzie musiało być rozwiązane limitowanie mocy
    >> ładowarek, żeby nie wysadzać transformatorów o 22:00.
    > Byc moze wlasnie przyspieszylo ... tzn wzrost samochodow,
    > a nie rozbudowa infrastruktury :-)

    Infrestruktura też cały czas powstaje.

    >> Nie potrzeba mocy 22 kW, żeby ładować codziennie samochód jeżdżący
    >> głównie w mieście. Przy 11 kW przez 8 godzin ładowania masz 88 kWh,
    >> które wystarczą na ponad 400 km spokojnej jazdy a w mieście na jeszcze
    >> więcej. Na przejechanie 100 km wystarczy 8 godzin ładowania z mocą
    >> mniejszą niż 3 kW. Wystarczy zróżnicować cenę energii w zależności od
    >> żądanej mocy, żeby klienci sami deklarowali jak najdłuższy czas
    >> ładowania i jak najmniejszą moc ładowania.
    > Nie masz do tego infrastruktury ... a moze i masz, cholera wie, co te
    > liczniki potrafia.

    Przede wszystkim potrzeba uregulowań prawnych - ładowarki muszą mieć
    wbudowane liczniki. Samochód nic nie potrzebuje - to ładowarka narzuca
    pobór mocy a nie samochód.

    > Nie masz do tego wsparcia w samochodach, ale nie tylko my mamy ten
    > problem, to moze sie pojawi rozwiazanie szybciej niz problem :-)

    Oczekuję inteligentnej sieci energetycznej...

    > A wytlumacz tu zonie, ze nie moze nalac cieplej wody do wanny,
    > albo, ze trzeba gdzies zamienic szafe na zbiornik :-)

    j.w.

    > Pozostaje inne kwestia - to beda u nas samochody nie na prąd, tylko na
    > wegiel. A wegla jak widac tez brakuje.
    > Trzeba inwestowac w wiatraki i PV.
    > I moze jeszcze troche w el. sz-p.

    A mamy warunki na więcej szczytowo pompowych? Na Dolnym Śląsku zapewne
    tak - ale co dalej?

    > A moze jednak PHEV?

    Fuj. Etap przejściowy. Byłbym za rozwiązaniem, gdzie silnik spalinowy
    o ograniczonej mocy (powiedzmy do 40 kW - co zapewnia możliwość jazdy z
    legalną prędkością autostradową) stanowi rezerwę dla podstawowego
    napędu elektrycznego. Oczywiście silnik nie sprzęgnięty z kołami. Przy
    spożyciu na poziomie 5 l/100 km 25 litrowy zbiornik starczy na 500 km.
    40 kW, wielopaliwowa turbina nie musi być duża...

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: