  • 11. Data: 2010-01-07 17:08:21
    Temat: Re: Będą się ze mnie śmieli na mieście...
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Qbab pisze:
    > Nie "śmieli" tylko "śmiali". Czyżbyś był z Warszawy (tam najwięcej osób
    > popełnia ten błąd)?

    Nie, ale od 12 lat tu mieszkam, to mi się udziela ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 12. Data: 2010-01-07 19:10:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 06 Jan 2010 14:12:08 +0100, Paweł W. wrote:
    >Myślałem, że mam fajny mały korpus z dużymi możliwościami i w zupełności
    >wystarczającą ilością pikseli, a tu proszę
    >http://www.chip.pl/chip/news/sprzet/telefony/2010/0
    1/14-megapikseli-i-nagrywanie-filmow-full-hd-w-komor
    ce?src=nl_pr

    Tak tak - i zestaw obiektywow zmiesci sie w kieszeni
    http://www.tuaw.com/2008/08/18/give-your-iphone-3g-a
    -telephoto-lens/

    P.S. o co chodzi z tym "full HD" ? Przeciez do tego trzeba 2Mpx, nie
    14 ..

    >Czekamy na modemy GPRS w lustrzankach do transferu danych i z opcją
    >rozmowy głosowej po użyciu zestawu słuchawkowego ;)

    A nie ma juz dzis ?

    J.

  • 13. Data: 2010-01-07 19:13:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 06 Jan 2010 14:30:44 +0100, Paweł W. wrote:
    >A jakiej optyki spodziewasz się w telefonie? Już nie mówię o
    >materiałach, ale o ilości soczewek, powłokach i świetle (światło
    >obiektywu też ogranicza maksymalną rozdzielczość).

    Mysmy kiedys tego nie dyskutowali ?
    Ze w zasadzie obiektywy sa skalowalne, i wystarczy zmniejszyc taki z
    lustrzanki zeby z mniejsza matryca dzialal tak samo dobrze.

    Pozostaje tylko kwestia zaleznosci jakosci od wielkosci pixela w samej
    matrycy. No i moze np pomyslec o dzialaniu filtrow kolorowych przy
    wymiarach pixela rzedu kilku dlugosci fali ..

    J.

  • 14. Data: 2010-01-07 20:10:50
    Temat: Re: Będš się ze mnie ?mieli na mie?cie...
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    J.F. pisze:

    > P.S. o co chodzi z tym "full HD" ? Przeciez do tego trzeba 2Mpx, nie
    > 14 ..

    No jak to o co? O to, że mój K7 ma tylko 720p i jakiś dziwny format
    1,6mpx 3:2.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 15. Data: 2010-01-07 20:10:56
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > Ze w zasadzie obiektywy sa skalowalne, i wystarczy zmniejszyc taki z
    > lustrzanki zeby z mniejsza matryca dzialal tak samo dobrze.

    Nie wystarczy. Musiałbyś jeszcze zmniejszyć długość fal światła (w
    przeciwnym razie dyfrakcja zeżre ostrość) i rozmiary fotografowanych motywów
    (w przeciwnym razie głębia ostrości będzie inna przy podobnych kadrach).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 16. Data: 2010-01-07 20:16:21
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    J.F. pisze:

    > Mysmy kiedys tego nie dyskutowali ?
    > Ze w zasadzie obiektywy sa skalowalne, i wystarczy zmniejszyc taki z
    > lustrzanki zeby z mniejsza matryca dzialal tak samo dobrze.

    No niby można wstawić obiektyw o jasności 4,0 który pewnie ma
    wystarczającą średnicę, żeby odwzorować te wszystkie piksele, ale
    pozostaje jeszcze kwestia korekcji różnorakich aberracji przy zachowaniu
    miniaturowych wymiarów. Porównaj sobie chociażby efekty z aparatów typu
    slim vs. te z wysuwanym obiektywem.

    No i to czego nie rozumiem, to to, że np. w astro, o rozdzielczości
    optyki decyduje bezwzględnie średnica obiektywu/lustra, a nie jego jasność.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 17. Data: 2010-01-07 21:35:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." f...@4...com

    > Mysmy kiedys tego nie dyskutowali ?
    > Ze w zasadzie obiektywy sa skalowalne, i wystarczy zmniejszyc taki z
    > lustrzanki zeby z mniejsza matryca dzialal tak samo dobrze.

    Dokładnie tak. Zakładamy eLkę do tokarki, zmniejszamy średnicę
    i mamy obiektyw do komórki. ;) A może także długość zmniejszamy?
    Po co do tak małej matrycy ogniskowa 70-200? Nie starczy 7-20? :)
    Ciach po obu stronach, gdy już obtoczymy do mniejszej średnicy...
    Aha... I cenę też obtaczamy i skracamy... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2010-01-07 21:40:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kokos" hi4p40$h1h$...@p...wsisiz.edu.pl

    > jak śmiesz sie śmieć z niego:)

    ...z takiego śmiecia... ;)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2010-01-07 21:41:03
    Temat: Re: Beda sie ze mnie smieli na miescie... Ale, jak mawia poeta, kto się śmieli, ten korzysta. ;)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    ""Paweł W."" hi5fek$pkt$...@n...onet.pl

    > No i to czego nie rozumiem, to to, że np. w astro, o rozdzielczości
    > optyki decyduje bezwzględnie średnica obiektywu/lustra, a nie jego jasność.

    Nawet mierzy się te teleskopy nie ogniskowymi, lecz średnicami.
    Co więcej -- są takie cwane teleskopy budowane z kilku oddalonych
    od siebie o ileś kilometrów... :) Jasność takiego kompleksu mała,
    ale za to jaka rozdzielczość!!!

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' http://eneuel.comyr.com o.`.,

  • 20. Data: 2010-01-07 21:56:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek Wyszomirski" hi5f0t$rlf$...@n...onet.pl

    > Nie wystarczy. Musiałbyś jeszcze zmniejszyć długość fal światła (w
    > przeciwnym razie dyfrakcja zeżre ostrość) i rozmiary fotografowanych motywów
    > (w przeciwnym razie głębia ostrości będzie inna przy podobnych kadrach).

    Dyfrakcja obtoczonego obiektywu będzie większa
    niż normalnego przymkniętego lamelkami przysłony. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'