  • 21. Data: 2015-10-21 11:33:33
    Temat: Re: Beata Bublewicz ... szkoda środowiska.
    Od: Czesław Wiśniak <p...@w...pl>

    > Dlaczego uważasz, że pieszy ma aż tak duże trudności z przejściem
    > na drugą stronę ? Z moich obserwacji wynika, że nie ma takiego problemu.
    > Wszędzie nawtykali świateł . Tam gdzie nie ma świateł to pieszy nie czeka
    > dłużej jak minutę. Bardzo często baran zatrzymuje się przed przejściem
    > chociaż za nim jadę tylko ja i nikt więcej, a pieszy stoi. Nie ma
    > potrzeby dawać pieszym dodatkowe pierwszeństwo. Szkoda środowiska.
    > Dodatkowe spaliny i pył z okładzin hamulcowych będziemy wdychać wszyscy.

    Mam inne zdanie na ten tematy i nie byloby tylu swiatel, zwłaszcza w
    miejscach gdzie wczesniej potracono pieszego.
    No ale do cywilizacji to trzeba dorosnac... albo nie, podobnie jak z
    wyrzucaniem smieci.
    Wplyw na srodowsko bylby tak marginalny, ze podnoszenie tej kwestii jest
    smieszne.

  • 22. Data: 2015-10-21 12:34:14
    Temat: Re: Beata Bublewicz kandyduje do Sejmu 2015.
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "HubertO" <j...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Beata Bublewicz jest szefem projektu ustawy o pierwszeństwie
    > pieszego stojacego na chodniku w pobliżu przejścia dla pieszych.
    > Projekt ten przyjął Sejm, ale przepadł w Senacie. W Senacie zabrakło tylko
    > jednego głosu, aby przeszedł.
    > Sejm nie zdołał odrzucić veto Senatu i projekt przepadł.
    > Jeżeli Bublewicz zostanie posłem w Sejmie 2015 to najprawdopodobniej
    > ponowi
    > procedurę uchwalenia tego projektu, aby to pierwszeństwo pieszego zostało
    > zapisane w Prawie o Ruchu Drogowym i w ten sposób stało się obowiązujące.
    O-MAZURSKIE_Olsztyn

    Platforma antyObywatelska to antyludzkie kanalie. Przez te 8 lat czynili nam
    obywatelon w tym kierowcom samo zło. Światła w dzień to ich robota.
    Upieprzenie kandydatów na kierowców egzaminami prawie nie do zdania to też
    robota tej wrogiej Polakom formacji. Dla nich liczy się tylko kasa. Dość
    tego!

    neelix

  • 23. Data: 2015-10-21 14:30:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "neelix" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >ich robota. Upieprzenie kandydatów na kierowców egzaminami prawie nie
    >do zdania to też robota tej wrogiej Polakom formacji. Dla nich liczy

    Ano - cos w tym jest, i sie ladnie odzwierciedla w sonadazach, ale tak
    prawde mowiac:
    -swiatla ... glupota, ale niemal nieistotna,
    -fotoradary ... tak prawde mowiac, to mam wrazenie, jakby to ktos
    wprowadzal, ale sabotowal jednoczesnie. Malo dokuczliwe, a teraz
    jeszcze te naprawde dokuczliwe gminom zabrali.
    -egzaminy ... mimo roznych zmian, to zaloze sie, ze kandydaci je
    jednak zdaja.
    -punkty ... ostatnio polecieli, ale wczesniejsza zmiana przeszla bez
    echa - trudniej stracic PJ niz wczesniej, za 24 pkt po raz pierwszy
    nalezy sie tylko kurs reedukacyjny.

    No nic - komu sie nie podobaja, niech glosuje na innych.

    J.

  • 24. Data: 2015-10-21 15:47:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 21.10.2015 12:34, neelix wrote:

    > Światła w dzień to ich robota.

    I moim zdaniem to akurat dobrze. Choć rzeczywiście teraz piesi,
    motocykliści i rowerzyści się mniej wyróżniają z tłumu. O sensowności
    można dyskutować i rację każdy będzie miał jak dupę - własną. Natomiast
    upiardliwe to w żaden wybitny sposób nie jest (przynajmniej dla mnie).

    > Upieprzenie kandydatów na kierowców egzaminami prawie nie do zdania to
    > też robota tej wrogiej Polakom formacji.

    Zależy o co ci konkretnie chodzi. Jeśli o teorię to sam kierunek zmian
    był moim zdaniem słuszny - limitowany czas na odpowiedź, widok lub film
    jeśli był to "z pierwszej osoby" a nie rebusy w widokiem na skrzyżowanie
    z góry i pytaniem kto przejedzie drugi od końca (a co to cię obchodzi -
    ciebie interesuje kogo TY masz przepuścić). Pogłoski o długości drażka
    zmiany biegów i rozmiarach tablic rejestracyjnych uważam za
    niewiarygodne (a to dlatego, że akurat zdawałem i ani mi, ani nikomu z
    grupy się coś takiego nie przytrafiło, ani nikt z naszych poprzedników
    nie zwierzał się z takiej sytuacji instruktorowi).

    Legło czasem wykonanie i sam bym przez to mało co nie oblał - masz film
    z podnoszącymi się półzaporami i migającymi czerwonymi. Stopklatka -
    zapory jakieś 60 stopni do ziemi - pytanie czy możesz jechać. Prawidłowa
    odpowiedź tak;)

    Plac z tego co wiem się nie różni niczym (dla samochodów), bo dla moto
    to inna bajka. IMHO jeśli ktoś oblewał samochodem, to rzeczywiście w
    większości były ku temu powody (choć nie zdawałem, ale praktyka się
    chyba nie zmieniła, a teoria jest z grubsza ta sama).

    Jeśli moto, to prawdopodobnie nie wyrobił slalomu wolnego (który w
    zamyśle miał być chyba symulacją przeciskania się w korku, a wyszedł
    sztuczką cyrkową) gladiusem, który słabiej skręca niż mój chopper. Co
    więcej w większości wynikało to z faktu, że wsiadasz na moto, na którym
    z definicji nie masz obycia i od razu musisz woltyżerkę uprawiać. Jak
    byś mógł zrobić rundkę próbną to pewnie zdawalność byłaby o 50% wyższa.

    Inna sprawa, że nie mam pojęcia po co tego wymagać na prawku. Przecież
    wiadomo, że wszyscy to robią na 1 bez sprzęgła czyli z umiejętnościami
    czy praktyką nic to wspólnego nie ma. Pojeżdzą miesiąc to się naumieją.
    A dopóki się nie naumieją to lepiej dla nich, żeby w korkach stali
    grzecznie, a nie wydawało im się, że umieją się przeciskać. Tym bardziej
    rozdwojenie jaźni, że jakby się ktoś próbował przeciskać na egazminie,
    to najprawdopodobniej by z ręki oblał, albo przynajmniej został
    opierdolony przez egaminującego... stojącego w korku w... aucie;)

    Shrek.

  • 25. Data: 2015-10-21 16:24:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >I moim zdaniem to akurat dobrze. Choć rzeczywiście teraz piesi,
    >motocykliści i rowerzyści się mniej wyróżniają z tłumu. O sensowności
    >można dyskutować i rację każdy będzie miał jak dupę - własną.

    Dlaczego - sa tez oficjalne statystyki wypadkow. Bezpieczenstwo sie
    poprawilo jak cholera. Wypadki spadly o 50%, o 100%, a co tam, bez
    kozery powiem o 200% :-P

    A naprawde to jakby pogorszylo.

    >Natomiast upiardliwe to w żaden wybitny sposób nie jest (przynajmniej
    >dla mnie).

    Jak dostaniesz mandat za jazde bez swiatel w sloneczne poludnie to
    zmienisz zdanie.

    Oczywiscie mozna miec automatycznie wlaczane lampki LED, wtedy nawet
    akumulator nie cierpi.
    A pomagaja takie lampki w widocznosci jak cholera :-)

> [...]
    >ani nikomu z grupy się coś takiego nie przytrafiło, ani nikt z
    >naszych poprzedników nie zwierzał się z takiej sytuacji

    No ale opublikowane nie sa, to sie nie dowiemy.
    Sprawdzic tez nie mozna.

    I znow byly jakies statystyki - zdawalnosc sie pogorszyla, czasem
    mocno. Raczej nie dlatego ze gorzej sie nauczyli czy lepiej
    sprawdzali, tylko po prostu nie mozna bylo przetrenowac i chocby do
    tych zapor podniesionych o 60 stopni przyzwyczaic.
    A tak swoja droga to wydaje mi sie, ze stare byly rzetelniejsze.
    Owszem - bywaly podchwytliwe, bywaly niepotrzebnie utrudnione na
    zasadzie ze np "udziela" a obok "nie udziela", ale kazde jednak
    oparcie w przepisach mialo i dwuznacznosci nie bylo.

    J.

  • 26. Data: 2015-10-21 17:37:10
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20.10.2015 o 21:27, Jawi pisze:
    > O, to ja wiem, że mogę na nią głosować bo jestem jak najbardziej za.

    Kapelusz PLONK

  • 27. Data: 2015-10-21 18:41:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 21.10.2015 16:24, J.F. wrote:

    > Dlaczego - sa tez oficjalne statystyki wypadkow. Bezpieczenstwo sie
    > poprawilo jak cholera. Wypadki spadly o 50%, o 100%, a co tam, bez
    > kozery powiem o 200% :-P
    >
    > A naprawde to jakby pogorszylo.

    Być może. Ogólnie podejrzewam, że wpływ na statystyki ma to pomijalny.

    > Jak dostaniesz mandat za jazde bez swiatel w sloneczne poludnie to
    > zmienisz zdanie.

    Może i bym się zgodził, gdyby nie to, że raz mnie zatrzymali i w końcu
    puścili a innym razem zamrygali długimi z naprzeciwka;)

    > No ale opublikowane nie sa, to sie nie dowiemy.
    > Sprawdzic tez nie mozna.

    Ty mnie mniej bardziej wierzę w doświadczenia swoje, innych ludzi z
    którymi siłą rzeczy gadasz przed placem i po i instruktorami niż w
    doniesienia z Faktu.

    > I znow byly jakies statystyki - zdawalnosc sie pogorszyla, czasem mocno.

    A to akurat mnie nie dziwi. Wielu po prostu zakuwało te stare i jak
    pojawiły się na myślenie to smutek.

    > Raczej nie dlatego ze gorzej sie nauczyli czy lepiej sprawdzali, tylko
    > po prostu nie mozna bylo przetrenowac i chocby do tych zapor
    > podniesionych o 60 stopni przyzwyczaic.

    Akurat zapory były ewidentnym błędem technicznym (za krótki film) i nie
    ma się do czego przyzwyczajać, tylko trzeba poprawić. Zresztą jak już
    ktoś oblewał to zwykle nie dwoma czy trzema punktami. Czasami to ludzkie
    pojęcie przechodziło jak można np dostać 1/3 punktów:)

    Za to były oderwane od rzeczywistości.

    Shrek.

  • 28. Data: 2015-10-21 19:01:13
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

> [...]

    można dyskutować i rację każdy będzie miał jak dupę - własną. Natomiast
    upiardliwe to w żaden wybitny sposób nie jest (przynajmniej dla mnie).
    ---
    No jak nie jest jak jest. Muszę załączać światła ręcznie mimo, że
    automatycznie załączają się, ale jak zapada zmierzch a nie w środku dnia nie
    wiadomo po ...ja. Żebym nie musiał odbierać sobie tego komfortu
    automatyczności musiałbym zamontować dzienne LEDy a to zarówno koszt LEDów
    jak i koszt ich montażu.

  • 29. Data: 2015-10-21 21:56:36
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-10-20 o 21:57, re pisze:
    > ... a oddając głos na nią dajesz jej pełnomocnictwo we wszelkich
    > kwestiach, także tych, na które jeszcze nie wpadła i w ogóle na cokolwiek.
    A Ty oddając głos komuś innemu dajesz pełnomocnictwo wybiórcze jakoś?
    podpowiedz jak, też tak uczynię.

  • 30. Data: 2015-10-21 22:06:00
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-10-21 o 05:00, HubertO pisze:

    > Uzasadnij swoje stanowisko.
    Shrek zrobił to za mnie.
    Jestem i kierowcą, i rowerzystą, i pieszym.
    Pada deszcz, a ja stoję, stoję, stoję. Mało kultury u większości
    kierowców widzę.
    Moja żona zdawała na pj w zeszłym roku. Instruktor ją uczył i powtarzał,
    jedziemy jeśli pieszy nie wchodzi na ulicę. A ona bidula nie wiedziała,
    kiedy on wejdzie, czy się zatrzyma itd. Dużo niejasności i
    zastanawiania, niepewności. Na egzaminie wlazła jej baba przed maskę :)
    A ja jej powtarzałem, że jak pieszy się zbliża do pasów to lepiej się
    zatrzymać i go przepuścić ;)
    Co z tego co mówią przepisy dzisiaj, skoro jak coś się stanie to mu
    pieszy wtargnął nagle.
    A tak, kierowca, bezpieczny w aucie, musi pomyśleć wcześniej i brać na
    barki konsekwencje bardziej niż obecnie. A tam, gdzie są korki, zatory
    etc, potrzebne są światła na żądanie, pętle indukcyjne i co tam jeszcze
    technika nam daje.