-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!eternal-september.or
g!news.eternal-september.org!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!peer01.a
ms4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!peer01.ams1!peer.ams1
.xlned.com!news.xlned.com!feeder.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!posting.tw
eaknews.nl!fx11.ams1.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
Subject: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
References: <u2a9dt$1sn$3$Cav@news.chmurka.net>
<64493558$0$2965$65785112@news.neostrada.pl>
<u2bg73$415$3$Shrek@news.chmurka.net> <u2d38m$1pkqk$1@dont-email.me>
<u2e23r$58l$4$Shrek@news.chmurka.net>
<644a9a5a$0$19607$65785112@news.neostrada.pl>
<u2e6b0$58l$8$Shrek@news.chmurka.net>
<9aykwaqadkv0$.1c02g7su66syl$.dlg@40tude.net>
<u2fjhg$b2b$3$Shrek@news.chmurka.net>
<u2p7cc$ur$1$Janusz@news.chmurka.net>
<u2pcrl$63f$1$Shrek@news.chmurka.net>
<u2qs5p$id7$1$Janusz@news.chmurka.net>
User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 36
Message-ID: <RZ74M.800470$BiG3.591729@fx11.ams1>
X-Complaints-To: a...@t...nl
NNTP-Posting-Date: Tue, 02 May 2023 13:11:13 UTC
Organization: Tweaknews
Date: Tue, 02 May 2023 13:11:13 GMT
X-Received-Bytes: 2604
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2713473
[ ukryj nagłówki ]On 2023-05-02, Janusz <j...@o...pl> wrote:
> W dniu 2023-05-02 o 00:02, Shrek pisze:
>> W dniu 01.05.2023 o 22:28, Janusz pisze:
>>
>>> Przy dużych prądach spadek pojemności może wynosić nawet połowę.
>>> Reszta energii wydziela się na rezystancji wewnętrznej i zamienia w
>>> ciepło.
>>
>> Chyba niebardzo - to są pojedyncze miliomy.
>>
> No nie, jednak jest to istotny problem, ta energia nie znika tajemniczo,
> musi się z nią coś stać, skoro nie idzie w napęd to idzie w ciepło,
> innego wyjścia nie ma.
Może pójść w przemiany chemiczne lub fizyczne.
> Są charakterystyki rozładowania ws prąd (dla ołowiowych dla litowych
> jeszcze nie ma ogólnie dostepnych) gdzie widać dokładnie różnicę
https://www.powerstream.com/p/INR18650-25R-datasheet
.pdf
Wcale nie ma aż takich drastycznych różnić w pojemności pomięcy 0.2C a
5C, przynajmniej dla nowych aku.
A danych jest kupa, tylko są to publikacje akademickie, np.:
Heather M. Barkholtz et al 2017 J. Electrochem. Soc. 164 A2697
https://iopscience.iop.org/article/10.1149/2.1701712
jes/pdf
> pojemności ws prąd rozładowania i nie jest to jak JF sugeruje krystalizacja.
Tam się dzieją dość skomplikowane rzeczy. Jak komuś bardzo zależy to ww.
art. podaje ogólne objaśnienia dla różnych typów "chemicznych". Te
używane najczęściej w bardziej wspólczesnych pojazdach to NCA i NMC.
--
Marcin
Następne wpisy z tego wątku
- 02.05.23 16:29 Janusz
- 02.05.23 16:39 Janusz
- 02.05.23 16:42 Shrek
- 02.05.23 19:30 J.F
- 02.05.23 19:34 J.F
- 02.05.23 19:36 J.F
- 02.05.23 19:46 Shrek
- 02.05.23 19:47 Shrek
- 02.05.23 21:46 LordBluzg(R)??
- 02.05.23 21:50 Shrek
- 02.05.23 21:59 LordBluzg(R)??
- 02.05.23 22:04 Janusz
- 02.05.23 22:06 Shrek
- 03.05.23 02:00 Marcin Debowski
- 03.05.23 02:08 Marcin Debowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=