eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBaterie w bev do wyrzuceniaRe: Baterie w bev do wyrzucenia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!eternal-september.or
    g!news.eternal-september.org!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!peer01.a
    ms4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!peer01.ams1!peer.ams1
    .xlned.com!news.xlned.com!feeder.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!posting.tw
    eaknews.nl!fx11.ams1.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    References: <u2a9dt$1sn$3$Cav@news.chmurka.net>
    <64493558$0$2965$65785112@news.neostrada.pl>
    <u2bg73$415$3$Shrek@news.chmurka.net> <u2d38m$1pkqk$1@dont-email.me>
    <u2e23r$58l$4$Shrek@news.chmurka.net>
    <644a9a5a$0$19607$65785112@news.neostrada.pl>
    <u2e6b0$58l$8$Shrek@news.chmurka.net>
    <9aykwaqadkv0$.1c02g7su66syl$.dlg@40tude.net>
    <u2fjhg$b2b$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <u2p7cc$ur$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <u2pcrl$63f$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <u2qs5p$id7$1$Janusz@news.chmurka.net>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 36
    Message-ID: <RZ74M.800470$BiG3.591729@fx11.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 02 May 2023 13:11:13 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Tue, 02 May 2023 13:11:13 GMT
    X-Received-Bytes: 2604
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2713473
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2023-05-02, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > W dniu 2023-05-02 o 00:02, Shrek pisze:
    >> W dniu 01.05.2023 o 22:28, Janusz pisze:
    >>
    >>> Przy dużych prądach spadek pojemności może wynosić nawet połowę.
    >>> Reszta energii wydziela się na rezystancji wewnętrznej i zamienia w
    >>> ciepło.
    >>
    >> Chyba niebardzo - to są pojedyncze miliomy.
    >>
    > No nie, jednak jest to istotny problem, ta energia nie znika tajemniczo,
    > musi się z nią coś stać, skoro nie idzie w napęd to idzie w ciepło,
    > innego wyjścia nie ma.

    Może pójść w przemiany chemiczne lub fizyczne.

    > Są charakterystyki rozładowania ws prąd (dla ołowiowych dla litowych
    > jeszcze nie ma ogólnie dostepnych) gdzie widać dokładnie różnicę

    https://www.powerstream.com/p/INR18650-25R-datasheet
    .pdf

    Wcale nie ma aż takich drastycznych różnić w pojemności pomięcy 0.2C a
    5C, przynajmniej dla nowych aku.

    A danych jest kupa, tylko są to publikacje akademickie, np.:
    Heather M. Barkholtz et al 2017 J. Electrochem. Soc. 164 A2697
    https://iopscience.iop.org/article/10.1149/2.1701712
    jes/pdf

    > pojemności ws prąd rozładowania i nie jest to jak JF sugeruje krystalizacja.

    Tam się dzieją dość skomplikowane rzeczy. Jak komuś bardzo zależy to ww.
    art. podaje ogólne objaśnienia dla różnych typów "chemicznych". Te
    używane najczęściej w bardziej wspólczesnych pojazdach to NCA i NMC.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: