-
41. Data: 2019-11-14 16:14:55
Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
14 Nov 2019 11:59:57 GMT, Budzik
> Rozumiem ze tak naprawde miałes na mysli "ekodrajwing" bo...
> ... to na pewno z ekodrajwingiem nie ma wiele wspolnego...
Tak jest, zapomniałem o żabach. Ludzie poważnie myślą że jak dojadą do
świateł na luzie to będzie lepiej (taniej) niż na biegu. Druga kwestia że
nie potrafią redukować biegów do hamowania silnikiem...
> Ja ducato przejechałem 200kkm :)
Tam są takie same klocki jak w każdej innej osobówce?
> Moze po podłaczeniu kompa do auta wyskakuje im ostrzezenie
> i wiedza ze jestes swiadomy dusigrosz i tobie nie wciskaja?
> ;-DDD
Niewykluczone. A gdzie to w komputerze piszeee? ;PP
--
Pozdor
Myjk
-
42. Data: 2019-11-14 16:36:18
Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2019-11-14 o 16:14, Myjk pisze:
> 14 Nov 2019 11:59:57 GMT, Budzik
>> Ja ducato przejechałem 200kkm :)
>
> Tam są takie same klocki jak w każdej innej osobówce?
W osobówkach też jest spore zróżnicowanie.
Najsłabsze klocki (do częstej wymiany) są w małych miejskich
wozidłach. Na ten typ auta akurat nakłada się spory odsetek
kierowców, którzy nie mają ułomną technikę jazdy.
-
43. Data: 2019-11-14 16:59:37
Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2019-11-14 o 16:36, cef pisze:
> kierowców, którzy nie mają ułomną technikę jazdy.
To jest w skrócie: nie mają techniki oszczędzania klocków
i w ogóle słabo z techniką :-)
-
44. Data: 2019-11-14 17:59:56
Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...
>> Rozumiem ze tak naprawde miałes na mysli "ekodrajwing" bo...
>> ... to na pewno z ekodrajwingiem nie ma wiele wspolnego...
>
> Tak jest, zapomniałem o żabach. Ludzie poważnie myślą że jak dojadą
> do świateł na luzie to będzie lepiej (taniej) niż na biegu. Druga
> kwestia że nie potrafią redukować biegów do hamowania silnikiem...
>
>> Ja ducato przejechałem 200kkm :)
>
> Tam są takie same klocki jak w każdej innej osobówce?
>
Klocki jak klocki, pewnie troche wieksze bo z towarem masa wieksza.
Chociaz w tych dostawczakach to roznie bywa - w masterze sa zaskakujaco
małe... I kierowcy jezdzacy jak debile potrafia je zajechac w 10-15kkm...
>> Moze po podłaczeniu kompa do auta wyskakuje im ostrzezenie
>> i wiedza ze jestes swiadomy dusigrosz i tobie nie wciskaja?
>> ;-DDD
>
> Niewykluczone. A gdzie to w komputerze piszeee? ;PP
>
Zaszyte w tym programie do szacowania wielkosci baterii. ;-P
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam
kontrargument "Bo tak!". Tomasz 'tsca' Sienicki
-
45. Data: 2019-11-14 19:36:41
Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:cmu2xnp8yowt$....@m...org...
14 Nov 2019 11:59:57 GMT, Budzik
>> Rozumiem ze tak naprawde miałes na mysli "ekodrajwing" bo...
>> ... to na pewno z ekodrajwingiem nie ma wiele wspolnego...
>Tak jest, zapomniałem o żabach. Ludzie poważnie myślą że jak dojadą
>do
>świateł na luzie to będzie lepiej (taniej) niż na biegu.
Mowisz ?
Bo ja, jak sie rozpedze, to dojade kilometr do swiatel na luzie.
A na biegu prawdopodobnie nie dojade i bede musial gazu dodac.
Dodajmy przy tym, ze moj silnik na luzie pali ok 1.2l/h, co przy
predkosci np 60km/h, daje ok 2l/100km, czyli wcale nie tak malo ...
ale jak dodam gazu, to pali 5, 6, 8, 10, 15 ... no dobra - przy
dojezdzaniu do swiatel, to raczej 5-6.
>Druga kwestia że nie potrafią redukować biegów do hamowania
>silnikiem...
Mowisz, zeby dobrze bieg dobierac ?
Sprzeglo jest drozsze niz te groszowe oszczednosci na paliwie :-)
J.
-
46. Data: 2019-11-14 19:46:40
Temat: Re: Baterie. Hamowanie.
Od: "Erikol" <u...@f...pl>
Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
news:cmu2xnp8yowt$.dlg@myjk.org...
>
> nie potrafią redukować biegów do hamowania silnikiem...
>
> --
> Pozdor
> Myjk
Hamowanie hamulcem jest tańsze niż hamowanie silnikiem.
-
47. Data: 2019-11-14 20:22:12
Temat: Re: Baterie. Hamowanie.
Od: WS <L...@c...pl>
On Thursday, November 14, 2019 at 7:47:35 PM UTC+1, Erikol wrote:
> Hamowanie hamulcem jest tańsze niż hamowanie silnikiem.
Zalezy gdzie, np. zjazd spod gondoli na lodowiec w Solden, stojac na dole latwo bylo
zauwazyc (a raczej wyczuc) kto jechal na biegu a kto na hamulcu ;)
-
48. Data: 2019-11-14 22:59:56
Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
>>> Rozumiem ze tak naprawde miałes na mysli "ekodrajwing" bo...
>>> ... to na pewno z ekodrajwingiem nie ma wiele wspolnego...
>
>>Tak jest, zapomniałem o żabach. Ludzie poważnie myślą że jak dojadą
>>do
>>świateł na luzie to będzie lepiej (taniej) niż na biegu.
>
> Mowisz ?
> Bo ja, jak sie rozpedze, to dojade kilometr do swiatel na luzie.
> A na biegu prawdopodobnie nie dojade i bede musial gazu dodac.
>
> Dodajmy przy tym, ze moj silnik na luzie pali ok 1.2l/h, co przy
> predkosci np 60km/h, daje ok 2l/100km, czyli wcale nie tak malo ...
> ale jak dodam gazu, to pali 5, 6, 8, 10, 15 ... no dobra - przy
> dojezdzaniu do swiatel, to raczej 5-6.
>
Ale jadac na biegu i puszczajac gaz zuzywasz 0...
Wszystko zalezy czy musisz hamowac czy chcesz zmaksymalizowac odległosc.
>>Druga kwestia że nie potrafią redukować biegów do hamowania
>>silnikiem...
>
> Mowisz, zeby dobrze bieg dobierac ?
> Sprzeglo jest drozsze niz te groszowe oszczednosci na paliwie :-)
A sprzegło to nie groszowe sprawy? No chyba ze wymieniasz co 100kkm i
masz takie za 5k...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac
'wali' i mam ja gdzies" MikeXex
-
49. Data: 2019-11-14 23:07:36
Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
Od: s...@g...com
W dniu czwartek, 14 listopada 2019 15:59:57 UTC-6 użytkownik Budzik napisał:
> Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
>
> >>> Rozumiem ze tak naprawde miałes na mysli "ekodrajwing" bo...
> >>> ... to na pewno z ekodrajwingiem nie ma wiele wspolnego...
> >
> >>Tak jest, zapomniałem o żabach. Ludzie poważnie myślą że jak dojadą
> >>do
> >>świateł na luzie to będzie lepiej (taniej) niż na biegu.
> >
> > Mowisz ?
> > Bo ja, jak sie rozpedze, to dojade kilometr do swiatel na luzie.
> > A na biegu prawdopodobnie nie dojade i bede musial gazu dodac.
> >
> > Dodajmy przy tym, ze moj silnik na luzie pali ok 1.2l/h, co przy
> > predkosci np 60km/h, daje ok 2l/100km, czyli wcale nie tak malo ...
> > ale jak dodam gazu, to pali 5, 6, 8, 10, 15 ... no dobra - przy
> > dojezdzaniu do swiatel, to raczej 5-6.
> >
> Ale jadac na biegu i puszczajac gaz zuzywasz 0...
> Wszystko zalezy czy musisz hamowac czy chcesz zmaksymalizowac odległosc.
>
Ja kalkuluje tak:
Przy pewnej predkosci nawet bez gazu komputer zacznie podawac paliwo zeby podtrzymac
obroty.
Wiec jak widze ze do swiatel sie dokulam z szybsza predkoscia to nie wrzucam luzu.
Jak widze ze dojade i predkosc mi spadnie mocno to wrzucam luz.
Ale to roznice marginalne sa. Po prostu trza hamowac silnikiem albo delikatnie
"sailowac" zeby predkosc utrzymac...
-
50. Data: 2019-11-14 23:29:08
Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
2019-11-14 o 21:59 GMT, Budzik napisał:
> Ale jadac na biegu i puszczajac gaz zuzywasz 0...
Jadąc na biegu zużywasz drogo nabytą energię kinetyczną aby kręcić
silnikiem na niepotrzebnie wysokich obrotach - za tę energię
kinetyczną już wcześniej zapłaciłeś paliwem, trochę szkoda ją
teraz marnować na grzanie silnika...
Natomiast jadąc na luzie silnik będzie kręcił się na najmniejszych
obrotach i palił minimalną dawkę paliwa, a energię kinetyczną
wykorzystasz optymalnie na pokonanie oporów toczenia.
> Wszystko zalezy czy musisz hamowac czy chcesz zmaksymalizowac
> odległosc.
Otóż to. Jeśli tak czy inaczej trzeba będzie hamować - to nie ma
tematu, trzeba hamować silnikiem. Jeśli natomiast masz szansę dokulać
się do świateł na luzie, to jest to najekonomiczniejsza opcja
(oraz najbardziej denerwująca dla tych z tyłu, no chyba że z tyłu też
jadą "żeglarze").
Mateusz