-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Baterie w EV - degradacja
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <kgusspophw08$.dlg@myjk.org> <5dc54429$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
<xiy27vv904fd$.dlg@myjk.org> <5dc553ed$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@m...org>
<5dc555c1$0$17362$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@m...org>
<f...@g...com>
<1r6l5cbofv75y$.dlg@myjk.org>
<c...@g...com>
Date: Sat, 9 Nov 2019 13:35:58 +0100
Message-ID: <1...@m...org>
Lines: 126
NNTP-Posting-Host: 95.49.167.243
X-Trace: 1573302958 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 508 95.49.167.243:50429
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2665709
[ ukryj nagłówki ]Fri, 8 Nov 2019 08:13:18 -0800 (PST), s...@g...com
> "Notorycznie" zalezy od konstrukcji. Mialem laptoka ktory mial dobre 60%
> pojemnosci po chyba 8 czy 10 latach od produkcji. Mialem drugiego co po
> 6 latach mial tylko 40% a wymiana na zamiennik (taki lepsiejszy,
> zrobiony chyba w mago we wrocku) juz po 2 latach tez oklapl.
Ale bateria za 200 zł to nie to samo co bateriE za 20k. Jak padnie bateria
w lapku/tablecie/smarkfonie to się ją wymienia i tyle. Producent to wie,
dlatego się nie spuszcza nad tym, aby bateria nie była nieprzeładowana albo
nie wyłądowana nadmiernie.
> Skad zalozenie ze samochodziarze robia _i_beda_robic_wciaz_
> akumulatory tak aby dlugo sluzyly?
Ponieważ od tego zależy ich zarobek. Nie mogą zacząć robić gorszych
baterii, bo nie będą mogli konkurować ze smrodami spalinowymi. To jest
logiczne i nie wiem po co podnosisz takie dziwne pytania.
> No i skad to zalozenie wspomniane wyzej, ze producenci wstawili dobre
> sterowanie i beda takie podejscie kontynuowac?
Założenie jest takie, patrząc na Outlandera, że się
pieprznęli/niedopracowali. Założenie że będą to robić gorzej jest
absurdalne.
> Dzis jest dobrze, tak jak w moim lifebooku. Za 4 lata moze byc kijowo.
> A wiesz, trend downsizingu, ciecia kosztow jest po stronie "hejterow".
Ale jakie to niby cięcia kosztów, skoro ponownie, aby być konkurencyjnymi
muszą dawać na to gwarancję. Chyba że z rynku zostaną wyeliminowane smrody
spalinowe, ale ponoć to niemożliwe.
> Zajety bylem :)
> Nie wiem czy widziales gostka jak pokazywal koszty wymiany silnikow w tesli?
> To jest czesc prawdy jakiej nie widac.
Jakie są koszty wymiany/naprawy silnika/skrzyni w samochodzie spalinowym?
> Wymiana na gwarancji jest cicha.
Nie jest, przecież jest akcja przywoławcza. I to nie jest wina WSZYSTKICH
silników, tylko z poszczególnej partii. Inne działają poprawnie.
Przypominam, że oni akurat dopiero się uczą. Wszyscy się DOPIERO uczą EV.
Dla odmiany taki VW wpisuje w instrukcję że silnik może spalić litro oleju
na 1000km i ma w nosie.
> To mainstreamu ani hejterow ani fanbojow nie dociera. Jedni uwazaja ze sie nie
dzieje, drudzy zakladaja ze dobrze nie bedzie.
> Obie grupy podstaw nie maja do swoich twierdzen. Jak bedzie sie okaze.
> Warto pamietac ze jak bedzie jest dynamiczne. Co dzis jest robione dobrze, jutro
moze byc robione kiepsko i tanio.
> A moze byc robione dobrze i tanio.
> Obaczy sie.
Ja zaś staram się nie wróżyć z fusów i opieram się na przeszłości i
teraźniejszości. I notorycznie słyszę, że baterie to gówno i zło, bo się
sypią w smartfonach czy innych urządzeniach przenośnych, które po pierwsze
musza być kompaktowe, po drugie muszą wyciskać maksimum ile mogą (bo patrz
po pierwsze i jednak działać przy tym najdłużej jak to możliwe żeby być
konkurencyjnymi), po trzecie wiadomo jaki jest czas działania takich
urządzeń. 3 lata i większość idzie w odstawkę, a jak nie to działąją na
kablu (bo mogą!) albo się kupuję drugą baterię bo nie jest to jakiś wielki
koszt.
> Na grupach? Od zawsze. I fanbojow tez.
Gdzie ci fanboje i co tak konkretnie fanbojują? :P
> Smrody spalinowe sa/byly tanie. I w pewien sposob sprawiedliwe.
> Truja tych co korzystaja.
Co to zmienia? Fakt jest taki, że trują ludzi -- dlatego że ci ludzie nie
dostali alternatywy, bo ktoś klepie na tym interes.
> Jesli znasz przypadek gdzie technologia bateryjna byla trzymana w
> szufladzie i teraz pomalu jest z niej wypuszczana to czemu nie wziales
> kredytu i nie kupiles akcji tej firmy?
> A po co wymieniac u siebie? Bo wtedy to bedzie tanie. Nie dlatego ze w
> garazu. Dlatego w garazu bo tanio i prosto.
Ale ja się pytam po co wymieniać, skoro elektryk pół miliona km przejeżdża
i ma nadal ponad 80% pojemności baterii?
>> Ale po co, skoro można trzepać kasiorę na smrodach spalinowych.
> Teraz to ty zaczynasz trolowac. Ja na temat a ty se pitolisz. Po co?
Ale w czym widzisz problem? Koncerny zainwestowały w technologię spalinową,
mają wiedzę i doświadczenie -- niechętnie z niej rezygnują. Patrz Toyota,
która się upierała że hybrydy to jedyny słuszny kierunek. No ale po 2
latach jednak zaczynają robić EV...
> Masz dane ile tych tesli mialo jednak wymienione aku? A ile silniki?
Ty masz dane ilu osobom padły silniki i skrzynie w spaliniakach w wyniku
błędów konstrukcyjnych i im nic nie wymieniono?
> Ciekawe jest ze trudno znalezc liczby ile z tych baterii bylo wymienionych.
Zazwyczaj jak takich danych nie ma, świadczy o tym że nie ma problemu. No
chyba że chcesz powiedzieć że fanboje ukrywają dane, a producenci
elektryków płacą gógle za ukrywanie probemu i wycinanie informacji jak
tylko ktoś pisze źle.
> Z filmiku
> https://www.youtube.com/watch?v=nq5c4jGR2gM
> wynika ze silniki czasem zdychaja jak muchy.
Zdychają, bo miały wadę fabryczną. Mało takich sytuacji w smrodach
spalinowych jest? Poczytaj o silniku Mazdy CiTD ile pada przy 160tkm, korby
bokiem wychodzą. :>
> Aktualnie tesla bierze na siebie te problemy.
No skoro sprzedaje to i bierze na siebie. To chyba logiczne?
> Statsy az tak dobrze nie wygladaja jak sie o nich pisze.
> Ale pewnie i tak bedziesz pisac o hejterach bo konkretne
> dane nie uzasadniaja krytyki. Jakos to przezyje.
Nie, po prostu zamiast domniemywać podaj jak to faktycznie wygląda. Nie
wygląda zaś, że MASOWO są wymieniane baterie jak i silniki (silniki owszem,
bo jest wada fabryczna a nie że wszystkie padają bo gówno).
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 09.11.19 14:19 kk
- 09.11.19 14:22 kk
- 09.11.19 14:59 Budzik
- 09.11.19 15:12 Myjk
- 09.11.19 15:21 Myjk
- 12.11.19 20:02 s...@g...com
- 13.11.19 09:52 Myjk
- 13.11.19 10:08 ąćęłńóśźż
- 13.11.19 10:17 cyklista
- 13.11.19 10:18 ąćęłńóśźż
- 13.11.19 10:22 Myjk
- 13.11.19 11:32 cyklista
- 13.11.19 11:59 Budzik
- 13.11.19 11:59 Budzik
- 13.11.19 12:32 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-30 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-30 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-30 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-30 DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- 2025-01-30 Błonie => Administrator systemów <=
- 2025-01-30 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-30 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-30 Faktura z czech.
- 2025-01-29 "Zorganizowana Grupa Przestępcza" poczeka na decyzję o ekstradycji z UK na wolności [RARS]
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-29 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-29 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-29 Poznań => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-29 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-29 Warszawa => Junior Rekruter <=