-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
et!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcolog
ne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.hig
hwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news
.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-m
ail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <kgusspophw08$.dlg@myjk.org> <5dc54429$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
<xiy27vv904fd$.dlg@myjk.org> <5dc553ed$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@m...org>
<5dc555c1$0$17362$65785112@news.neostrada.pl>
<artah4gbgl5p$.dlg@myjk.org>
In-Reply-To: <artah4gbgl5p$.dlg@myjk.org>
Subject: Re: Baterie w EV - degradacja
Date: Fri, 8 Nov 2019 19:55:49 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 66
Message-ID: <5dc5bae4$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.103.79
X-Trace: 1573239524 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17360 83.26.103.79:54328
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3964
X-Received-Body-CRC: 1793532181
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2665637
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:artah4gbgl5p$....@m...org...
>W samochodzie zaś jest coś takiego jak BMU (Battery Management Unit)
>która
>to jednostka steruje ładowaniem aku na podstawie zastanych
>parametrów, a
>także zbiera dane, mówiąc po producencku KALKULUJE sobie utratę
>sprawności.
>Zaś po prostu mówiąc, ZGADUJE jaka jest utrata pojemności, czyli w
>skrócie
>SOH (State of Baterry Health). BMU zatem robi "pomiary" (znaczy
>zgaduje) i
Dlaczego zgaduje ? Moze wlasnie mierzy.
>zapisuje sobie w tablicy dane o "zużyciu" baterii, wyciąga jakąś
>średnią,
>ale NIGDY tych wartości nie resetuje, nie ma programu aby próbować
>oszacować to na nowo. Co więcej, biorąc pod uwagę wcześniejszy
>akapit, gdy
>klient odbiera samochód to akumulator się ładuje do 95% pojemności
>baterii,
>a nie do 100% i ta wartość relatywnie szybko zaczyna spadać, a
>prawdopodobnie tym szybciej, gdy ktoś robi małe przebiegi (jak ja),
>nie
>rozładowuje do końca a tylko podładowuje.
>Niemniej komuś (w Australli) to się wydało dziwne, bo nie przystawało
>do
>tego co się obserwuje dla tych baterii. Co więcej bateria z takim
>niskim
>SOH została wygrzebana z samochodu z przelotem AFAIR 160tkm i nie
>wykazywała takiego FAKTYCZNEGO zużycia po wykonaniu dokładniejszych
>pomiarów.
>Wniosek nasunął się sam -- BMU sobie zgaduje i zaniża pojemność
>baterii.
>Temat jest wałkowany jakiś czas, zatem pojawiła się też oficjalna
>odpowiedź
>MMC Japan gdzie wyjaśniają że tak ma być, soft jest dobry i nic z tym
>nie
>zrobią. ;) Że użytkownik nowego samochodu na początku (to dotyczy już
>modeli '19 gdzie są większe baterie AFAIR 50Ah), tj. w pierwszych 10
>tys.
>km traci jakieś 10km zasięgu i mu się sra kalkulacja zwrotu (bo mniej
>przecież na prądzie jeździ a więcej na benzynie), to już mało istotne
>dla
>producenta. No i do tego jeszcze potem rosną mity że baterie szybko
>padają.
A co to za roznica czy bateria rzeczywiscie chora, czy BMU ja zglosi
jako chorą - skoro samochod nie jedzie :-)
Tak z doswiadczenia telefonicznego: siemens ME45 zuzywal baterie.
Po ok 1.5 roku z baterii zostawala polowa.
Rozne zamienniki stosowalem, sprawa sie powtarzala.
I to nie byla sprawa BMU, bo w tym typie nie bylo, tylko jakis
zabezpieczacz.
Nokia ponoc byla lepsza, potem sam mialem Nokie i dlugo trwala,
SE tez mial dluzej trwajace baterie, Samsung ... teraz producenci sie
nie boja zrobic nierozbieralnych telefonow ...
Ale to jest ciagle kilka lat, a samochody jezdza kilkanascie.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.11.19 13:35 Myjk
- 09.11.19 14:19 kk
- 09.11.19 14:22 kk
- 09.11.19 14:59 Budzik
- 09.11.19 15:12 Myjk
- 09.11.19 15:21 Myjk
- 12.11.19 20:02 s...@g...com
- 13.11.19 09:52 Myjk
- 13.11.19 10:08 ąćęłńóśźż
- 13.11.19 10:17 cyklista
- 13.11.19 10:18 ąćęłńóśźż
- 13.11.19 10:22 Myjk
- 13.11.19 11:32 cyklista
- 13.11.19 11:59 Budzik
- 13.11.19 11:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=