-
X-Received: by 2002:a81:a60f:: with SMTP id d15mr7901309ywh.224.1573230516185; Fri,
08 Nov 2019 08:28:36 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a81:a60f:: with SMTP id d15mr7901309ywh.224.1573230516185; Fri,
08 Nov 2019 08:28:36 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin.
stu.neva.ru!news.unit0.net!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweak.nl!209.85.160.2
16.MISMATCH!j16no789409qtl.0!news-out.google.com!p4ni41qtu.1!nntp.google.com!j1
6no789406qtl.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-m
ail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Fri, 8 Nov 2019 08:28:35 -0800 (PST)
In-Reply-To: <1ndcpecci2nvl$.dlg@myjk.org>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=199.202.9.250;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 199.202.9.250
References: <kgusspophw08$.dlg@myjk.org> <5dc54429$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
<xiy27vv904fd$.dlg@myjk.org> <5dc553ed$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@m...org>
<5dc555c1$0$17362$65785112@news.neostrada.pl>
<artah4gbgl5p$.dlg@myjk.org>
<8...@g...com>
<1ndcpecci2nvl$.dlg@myjk.org>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <7...@g...com>
Subject: Re: Baterie w EV - degradacja
From: s...@g...com
Injection-Date: Fri, 08 Nov 2019 16:28:36 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2665634
[ ukryj nagłówki ]W dniu piątek, 8 listopada 2019 09:38:08 UTC-6 użytkownik Myjk napisał:
> Fri, 8 Nov 2019 07:20:13 -0800 (PST), s...@g...com
>
> > No widzisz. Sadze ze prawda lezy gdzies po srodku.
> > Producent daje mozliwosc resetu BMU ale mysle ze
> > to nie jedyna sprawa ktora sie toczy w tle.
>
> Producent NIE DAJE możliwości resetu BMU.
>
Znaczy sie co? Odpiecie tego 12V aku uniewaznia gwarancje czy co?
> > Niektore ogniwa tam zaczna padac i pracujac w takiej konfiguracji
> > wczesniej czy pozniej zaczna sie problemy, czy to z pojemnoscia czy to z
> > sprawnoscia ladowania. Tak czy siak trza bedzie aku wymienic.
>
> Nie (cały) akumulator trakcyjny, tylko poszczególne (uszkodzone) cele.
> Niemniej podpiąłem sobie pod OBD apkę co się nazywa PHEV Watchdog i tam
> pięknie widać co widzi BMU. A widzi m.in. napięcia na poszczególnych
> celach, temperatury i wie też zapewne które może ładować a których nie.
> Problem w tym, że opiera się na błędnych danych i wszystko się pieprzy.
>
Dobra, to teraz zamiana miejsc, teraz Ty twierdzisz ze jest spisek i producent psuje
statsy aku bo gupi.
Nie podazam.
To w koncu po resecie BMU pojemnosc rosnie i zostaje wysoka czy nie?
Po co producent tak zrobil i sie upiera ze soft dobry?
Zeby kasowac klienta po gwarancji za aku resetujac tylko BMU?
Zeby statsy byly gorsze i sprzedawac mniej aut?
> > Daj znac czy po tym resecie pojemnosc sie utrzymuje czy opada szybko do
> > poziomu jaki byl przed resetem.
>
> Wiadome jest JUŻ TERAZ co się stanie. Reset wykonany metodą chałupniczą
> resetuje tylko maksymalny poziom baterii. Nie resetuje jednak tablicy
> danych zebranej przez BMU przez te lata. Już po pierwszym ładowaniu BMU
> wyciągnie średnią i SOH zacznie lecieć na pysk. I o to jest teraz walka (bo
Siur? A moze jednak mierzy temperatury i napiecia?
Sprawdzil ktos jak wygladaja te statsy przy ladowaniu?
> tych samochodów jeździ całkiem spora ilość), aby ASO było uprawnione nie
> tylko do resetu górnej wartości, ale także usunięcia tablicy danych z BMU.
Ok, teraz czaje roznice.
> Wiadomo jest też, że jest w stanie to zrobić (nawet w PL niektóre ASO
> potrafią to zrobić, ale nie robią, bo nie jest to dozwolone). I wtedy
> spadek jest "normalny" (w granicach uwalonego programu BMU).
>
Nadal nie rozumiem po co to robia.
Rozumiem ze dla Ciebie to dowod ze aku sa lepsze i hejtery nie maja podstaw twierdzic
ze sa kiepskie ale wiesz, to slabe uzasadnienie jesli trzeba sie uciekac do spisku
producenta ktory sam se szkodzi...
> > Bo OIDP to ogniwa li-ion laduje sie stalym pradem i nie tylko monitoruje
> > napiecie ale i temperature. Jak BMU jednak mierzy a nie zgaduje to moze
> > ma tam gdzies czujniki temperatury i moze jednak wywnioskowac (nie
> > zgadnac) ze danego aku nie mozna ladowac az tyle i pojemnosc znowu
> > opadnie.
>
> Zgaduje, ale nigdy nie wie dokładnie w jakich warunkach ładuje. Dlatego
> powinna być procedura "formatująca". Dlatego się zastanawiam czy takowa
> jest u innych producentów. Szczególnie w takim Leafie gdzie też zasięg leci
> na mordę (i ponoć jest to wina braku chłodzenia ogniw, ale w świetle
> powyższego może problem jest taki sam czyli zwyczajnie błędne wysterowanie
> ładowania). U Tesli podejrzewam to dopracowali, w końcu w kosmos tymi
> samochodami latają. W Mitsubishi siedzą dziadki borowe, od dawna to
> powtarzam patrząc na ich samochody.
>
Widzisz, czyli mamy dwie mozliwosci:
1. BMU pamieta stare dane i laduje wg nich
2. BMU mierzy i wychodzi mu ze jednak aku nie moze byc przeladowane.
Obaczymy co wyjdzie.
Tak jak pisalem, mozesz uznac mnie za hejtera ale tak jak widze to nadal z
elektrykami jest troche kiepsko.
Drogo na poczatku, potem nieco upierdliwie, potem nadal drogo. Ladowanie jest tanie,
utrzymanie znosne.
Idzie ku lepszemu ale nadal szary kowalski mysli raczej o kupnie uzywki i zamiast
dwumasy czy turbo widzi przed soba wymiane aku.
I tak naprawde to jest czynnikiem ograniczajacym. Nie zasieg czy trwalosc. To sie da
ogarnac tak czy inaczej. Raczej koszt naprawy.
Dlatego pisalem o wymianie w garazu. Jak kowalski se bedzie mogl wymienic a
akumulatory beda mogly byc serwisowane i ogarniane za pomoca opensourcowych,
przejrzystych narzedzi to bedzie wypas i spaliniaki szybko sie skoncza albo zostana
przerobione na elektryki. Ale do tego jeszcze daleko...
Następne wpisy z tego wątku
- 08.11.19 19:55 J.F.
- 09.11.19 13:35 Myjk
- 09.11.19 14:19 kk
- 09.11.19 14:22 kk
- 09.11.19 14:59 Budzik
- 09.11.19 15:12 Myjk
- 09.11.19 15:21 Myjk
- 12.11.19 20:02 s...@g...com
- 13.11.19 09:52 Myjk
- 13.11.19 10:08 ąćęłńóśźż
- 13.11.19 10:17 cyklista
- 13.11.19 10:18 ąćęłńóśźż
- 13.11.19 10:22 Myjk
- 13.11.19 11:32 cyklista
- 13.11.19 11:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=