  • 71. Data: 2011-06-21 20:55:57
    Temat: Re: Bateria termoelekryczna
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Mon, 20 Jun 2011 18:53:55 +0200, Grzegorz Kurczyk
    <g...@c...slupsk.pl> wrote:
    > Oooo gdyby się dało zrobić taki luminofor, który pobudzany podczerwienią
    > świeciłby w zakresie widzialnym... :-) Ale to by było takie małe
    > perpetum mobile na poziomie kwantowym ;-)

    Wspomniana w tym wątku koszulka Auera działa w taki sposób; oczywiście ze
    sprawnością poniżej 100%, a więc perpetuum mobile nie wyjdzie.

    --
    Artur Stachura

  • 72. Data: 2011-06-22 05:32:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Jun 2011 18:53:55 +0200, Grzegorz Kurczyk wrote:
    >Oooo gdyby się dało zrobić taki luminofor, który pobudzany podczerwienią
    >świeciłby w zakresie widzialnym... :-) Ale to by było takie małe
    >perpetum mobile na poziomie kwantowym ;-)

    http://i-fiberoptics.com/tool-detail.php?id=560
    http://www.artphotonics.de/DOR/001/index.php
    http://www.newport.com/Infrared-IR-and-Ultraviolet-U
    V-Sensor-Cards/139709/1033/catalog.aspx

    http://www.maxmax.com/DetectionCards.asp

    J.

  • 73. Data: 2011-06-22 06:31:05
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 22.06.2011 07:32, J.F. pisze:

    > http://i-fiberoptics.com/tool-detail.php?id=560
> [...]

    Ciekawa sprawa. Dobrze jest się czegoś nowego dowiedzieć. Zastanawia
    mnie tylko czy to na pewno działa na tej zasadzie, że foton
    promieniowania podczerwonego wzbudza atom luminoforu i zmusza do
    luminescencji w zakresie widzialnym (fotoluminescencja). Czy jednak
    występuje tu jakieś inne zjawisko np. termoluminescencja.

    Dzięki i pozdrawiam
    Grzegorz

  • 74. Data: 2011-06-22 13:58:13
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 20 Jun 2011 20:14:48 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ta metoda nie, bo termoelektryki maja znikoma sprawnosc i nie sa
    > przezroczyste. Tak jak ze swieczka - Peltier ja troche zaslania. Choc
    > niby moglby byc lustrzany.
    > A uzywac zarowki zeby podgrzac peltiera, z ktorego zasilac LED .. to
    > tylko urzednik moze wymyslec :-)
    Kiedyś w ŚN był opis generatora - gazowy palnik grzejący emiter IR, na
    ściankach walca otaczającego emiter panele PV krzemowe, to co nie
    pochłonięte przeszło na wylot było odbijane znowu w kierunku emitera
    zmniejszając zapotrzebowanie na moc grzejną.

    > Za to o ile pamietam to byly pomysly takie zeby banke zarowki pokryc
    > warstwa przepuszczajaca swiatlo a odbijajaca podczerwien do srodka. Ale
    > sie chyba na pomysle lub prototypach skonczylo, nie wiem czemu.
    Też nie wiem. Ten pomysł jest oczywisty :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 75. Data: 2011-06-22 14:00:37
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 20 Jun 2011 20:22:37 +0200, J.F. napisał(a):

    > Widzialem tez klimatyzatory na gaz a nie na prad, raczej do duzych
    > budynkow i sie zastanawiam o co chodzi - klopoty z pradem, CWU, zle
    > pojete oszczednosci .. a moze wlasnie swietny pomysl biorac pod uwage
    > sprawnosc elektrowni i sieci przesylowych ?
    To chyba raczej były jednostki sorpcyjne.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 76. Data: 2011-06-22 14:13:43
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 18.06.2011 15:38, schrieb Zygmunt M. Zarzecki:

    > Za dużo "tylko".
    >
    > Wkurwiłem?
    > ;-)

    Tylko trochę ;-)

    Waldek

  • 77. Data: 2011-06-22 14:20:26
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 20.06.2011 22:53, schrieb Jarosław Sokołowski:

    > Ten Kraftwerk pracuje w budynku non-stop? Jest tam jakieś sensowne
    > wykorzystanie energii elektrycznej przy pracy z minimalną mocą?
    > Rozumiem, że 7kW to maksymalna moc. A ile jest minimum i ile to wtedy
    > spala (na godzinę na przykład).

    Non stop. Oddajesz nadmiar do sieci. Można też inaczej, pracuje tylko
    wtedy, kiedy chcesz. Jak energii nie produkujesz, to kupujesz normalnie.
    Trzeba mieć specjalną umowę z zakładem energetycznym. Ile spala nie mam
    pojęcia. Ta duża pewnie jakieś 2-3m^3/h.

    Waldek

  • 78. Data: 2011-06-22 18:06:33
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 22.06.2011 08:31, Grzegorz Kurczyk wrote:

    > Ciekawa sprawa. Dobrze jest się czegoś nowego dowiedzieć. Zastanawia
    > mnie tylko czy to na pewno działa na tej zasadzie

    Coś mi się przypomina, że taką kartę trzeba najpierw "naładować" zwykłym
    światłem tzn, że jak poleży w ciemnośći to nie będzie od razu działać.

    Mirek.

  • 79. Data: 2011-06-22 18:25:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Jun 2011 20:06:33 +0200, Mirek wrote:

    >Coś mi się przypomina, że taką kartę trzeba najpierw "naładować" zwykłym
    >światłem tzn, że jak poleży w ciemnośći to nie będzie od razu działać.

    W ostatnim linku sa takie co wymagaja "ladowania" i takie co nie
    wymagaja.

    J.

  • 80. Data: 2011-06-22 18:29:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Jun 2011 08:31:05 +0200, Grzegorz Kurczyk wrote:

> [...]
    >luminescencji w zakresie widzialnym (fotoluminescencja). Czy jednak
    >występuje tu jakieś inne zjawisko np. termoluminescencja.

    IMO - termo- prawie na pewno nie, bo by napisali - uwaga, swieci po
    podgrzaniu.

    Raczej konwersja dwufotonowa, ale skoro dzialaja na laserach - moze
    jakies podwajanie czestotliwosci na nieliniowych krysztalach.
    Ktore zreszta powinno miec tez wyjasnienie kwantowe wiec kolko sie
    zamyka :-)

    J.