    From: "Desoft" <N...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Bateria termoelekryczna
    Date: Sat, 18 Jun 2011 08:33:37 +0200

    Nie taka znowu prosta.
    Jako eksperyment to zadziała, jako uzytkowanie to szacuję że wykonane w
    amatorskich warukach nie przepracuje nawet tygodnia. Po pierwsze te druty
    muszą być zgrzewane.

    Przed chwilą w wiadomościach

    Takie za 800zł prościej wykonać, szukaj pod: Ogniwo Peltiera.

    Czy

    Ależ jest. Idziesz do sklepu i prosisz o termoparę do termy. Ma jedną zaletę
    jest bardzo trwała.

    > Rozumiem, że Japończyk takich możliwości nie ma i chętnie wyda 800 zł. na
    > takie urządzenie.

    Po prostu gadżet, któremu nie wróżą przyszłości, dlatego produkowany w
    małych ilościach.

    > Należe do grupy ludzi którym sprawia przyjemność jazda pociągiem parowym
    > tylko dlatego, że jest to niecodzienne przeżycie. Słuchanie radia
    > zasilanego z takiego niecodziennego źródła energi na dodatek wykonanego
    > samodziedzielnie sprawi mi nie gorszą frajdę Dlatego pytam o
    > doświadczenia ludzi który próbowali zrobić coś takiego.

    Takie druciki przy lampie to więcej jak gadżet. Bardziej nadają się na
    doświadczenie na lekcję fizyki.
    Gdy będziesz chciał zrobić działające profesjonalne, to w sklepie z
    termoparami powiedzą Ci dlaczego nie warto.
    Możesz spróbować wzorem japończyków zrobić to na ogniwie peltiera.

    --
    Desoft