    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Bateria litowa do GPS z 4 drucikami
    Date: Thu, 19 May 2011 08:53:02 -0500

    news:iqmc6a.424.0@poczta.onet.pl...
    > Niestety ciąg dalszy sprawy nie jest wesoły... Dostałem dziś
    > pocztą nowy akumulator - zmierzyłem napięcia na wtyczce
    > i zgodnie z oczekiwaniami czerwony to +, czarny to - i mam
    > 3.8V... Włożyłem do GPSa a ten pokazuje że bateria jest
    > w stanie minimalnym, prawie rozładowana - co jest niedziwne
    > bo nie wiadomo przecież ile leżała w sklepie w magazynie...
    > Niestety godzina z ładowarką nie zmieniła nic, wręcz się
    > bateria rozładowała, pokazuje że nie ma już prądu i chce się
    > wyłączać. Zamiast się ładować, rozładował się pracując....
    >
    > Gdy mierzę napięcie na zaciskach wtyczki akumulatora
> [...]

    GPSa udało mi się przywrocić do stanu używalności bo
    zauważyłem że elektronika zintegrowana z baterią jest
    całkiem inteligentna i odcina ogniwa po ich całkowitym
    naładowaniu... Widzę wtedy pobór prądu równe zero...
    Zaryzykowałem zastąpienie uszkodzonego układu ładującego
    w GPS (cokolwiek tam faktycznie było) diodą 1N4003 która
    bezpośrednio doprowadza napięcie z gniazda USB (5V) do
    plusa baterii (4.3V max)... Prąd jaki płynie, około ampera,
    przy rozładowanej baterii (taką ma wydajność kostka do
    ściany) podgrzewa silnie diodę ale pożaru raczej nie zrobi.
    Dioda ogranicza mi napięcie wystarczająco aby naładować
    GPSa i na razie wszystko działa jak należy... Zobaczymy jak
    będzie z długowiecznością tego rozwiązania, ale conajmniej
    mam teraz trochę czasu na szukanie następcy, nowego GPSa.
    Może jakiś program do iPhone?