  • Data: 2011-05-12 21:02:02
    Temat: Re: Bateria litowa do GPS z 4 drucikami
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:iqh637$dqr$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w

    > Nawet niekoniecznie rozladowana - chwilowe zwarcie moze
    > wprowadzic baterie w taki stan i bez pomocy nie ruszy :-)

    Nie może się chwilowo zewrzeć bo ten GPS nie ma wymiennej
    baterii i jakichś styków w schowku na nie tylko bateria ma
    wtyczkę wetkniętą w płytkę...

    > No ale jesli zmierzyles 2.8V, to jest rozladowana.

    Zgadza się.

    Pytałem już ale nikt nie odpowiedział - czy ktoś orientuje
    się co tam jest na tych 4 drutach? Zakładam że dwa to plus
    i minus ogniwa, co jest na pozostałych drutach?

    > Szpilek nie masz w domu i zasilacza regulowanego ? :-)

    Nie o to mi chodziło że nie mam jak się dostac do ogniwa
    tylko o to czy mogę forsować napięcie na zaciskach tego
    scalaka na mikro-płytce którego nie mogę odłączyć od ogniw.

    No nic, podłączyłem ogniwa na pół godziny do zasilacza
    z regulowanym over current - podładowałem ogniwa do
    3.55V podając im napięcie bezpośrednio na końcówki ogniwa
    ale wciąż na wyjściu wtyczki wchodzącej w płytkę wszystkie
    4 druty mają zero woltów względem siebie. Sądzę że płytka
    jest trwale uszkodzona/zablokowana/zatrzaśnięta.

    Podładowanie niestety nie dało oczekiwanych rezultatów...

    Mam więc nadzieję że ta zamówiona na eBay zdąży dojść
    zanim pojadę we środę na wycieczkę na Florydę :-)

    > I wydawac 20$ na nowa bateryjke do do jakiegos starocia
    > wartego 50$ ? :-P

    Tego GPSa bardzo lubię bo ma bardzo czytelny LCD o dużej
    rozdzielczości, co się rzadko zdarza w GPSach. Kupiłem go za
    dużo więcej niż $50 (zdaje się kosztował $250) i mimo iż dziś
    już pewnie wart jest te $50 naprawiony to warto jest go naprawić
    bo go po prostu lubię :-)