  • Data: 2011-05-12 16:34:20
    Temat: Re: Bateria litowa do GPS z 4 drucikami
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:iqgf6v.bgs.0@poczta.onet.pl...
    > Mam baterię w GPSie która jest chyba uszkodzona
    > bo na każdym z czterech drutów jest zero woltów
    > w stosunku do każdego innego druta...

    > Zamówiłem nowy battery pack na eBay, ale ciekaw
    > jestem czy spotkaliście się z dobrą baterią która ma
    > zerowe napięcia między stykami i trzeba ją jakoś
    > specjalnie "włączyć" przez zwarcie czegoś aby uzyskać
    > napięcie na kontaktach?

    Dosc typowe. Masz zabezpieczenie przed nadmiernym rozladowaniem,
    ktore jednoczesnie jest zabezpieczeniem przed zwarciem, i jak na
    chwile zewrzesz, to tranzystor w srodku odcina zewnetrzne zaciski
    .. wiec tam nadal jest zero napiecia i dziala zabezpieczenie
    zwarciowe :-) I trzeba na chwile podlaczyc do ladowarki.

    Oczywiscie nie upieram sie - tu moze byc calkiem inaczej.

    > Każdy taki pakiet ma płytkę elektroniczną
    > zabezpieczającą ją przed przeładowaniem, pożarem,
    > itp - sądzę że moja płytka padła, bo same ogniwa mają
    > (zmierzyłem po rozcięciu termokurczliwej koszulki) 2,8V.

    Troce za malo - podladuj delikatnie do 3.6, moze ruszy.
    Albo wyrzuc tego GPSa :-)

    J.