  • 11. Data: 2022-10-27 14:05:48
    Temat: Re: może to pomoże:)
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    sirapacz <n...@s...pl> wrote:

    > rozjechane ogniwa - zwiastun śmierci baterii bo jak jedno w końcu będzie
    > mieć 3V a reszta 4,2 to śmierć już w zasadzie nastąpiła. Zawsze
    > myślałem, że ogniwa w bateriach lapkowych są balansowane. No i niby
    > kabelki są pomiędzy ogniwami ale podejrzewam, że jedynie do pomiarów a
    > nie wyrównywania.

    Śmierć to jedno, ale ciekawe, czy to może wybuchnąć jak np. w hulajnodze.

    --
    Zajączek miał ochotę na seks. Idzie przez las i szuka partnerki. Spotyka
    zwiniętego w kłębek jeża. Obchodzi go dookoła i zupełnie nie może się

  • 12. Data: 2022-10-27 14:14:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Oct 2022 11:17:04 +0200, sirapacz wrote:

> [...]
    > myślałem, że ogniwa w bateriach lapkowych są balansowane. No i niby
    > kabelki są pomiędzy ogniwami ale podejrzewam, że jedynie do pomiarów a

    Mozesz miec racje, choc teraz moze byc tez monitor połączony z
    balancerem.
    Tym niemiej powinno to zabezpieczyc przed drastycznym przekroczeniem
    napiec w pojedynczym ogniwie.

    Swoją drogą - ciekawe, jak to sobie bez balancera radzi - jest
    jakis naturalny mechanizm?

    J.

  • 13. Data: 2022-10-27 14:20:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Oct 2022 12:05:48 +0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:

    > Śmierć to jedno, ale ciekawe, czy to może wybuchnąć jak np. w hulajnodze.

    Wybuchnac jak wybuchnac

    https://www.dell.com/community/Latitude/the-laptop-b
    urst-and-entire-room-caught-on-fire/td-p/7869297

    https://www.youtube.com/watch?v=CIB4UQ2oSJo

    https://www.youtube.com/watch?v=j6HDS-qF6Cw

    J.

  • 14. Data: 2022-10-27 14:55:50
    Temat: Re: Bateria do laptopa
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > nie potrzebuję -- to nie jest laptop do długiej pracy), ale jak naładuję
    > laptopa i zostawię go z baterią choćby na tydzień, to potem mam
    > kilkanaście procent baterii (a jak zostawię dłużej, to rozładowuje ją do
    > zera tak, że nie startuje z baterii).

    Pasuje to pracy laptopa na wstrzymaniu. Jak zamkniesz matrycę to może
    masz domyślnie ustawione usypianie a nie wyłaczanie go.

  • 15. Data: 2022-10-27 14:57:54
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Swoją drogą - ciekawe, jak to sobie bez balancera radzi - jest
    > jakis naturalny mechanizm?

    założenie, że ogniwa w szeregu będą mieć niewielkie różnice w
    rezystancji wewnętrznej i będą się jednakowo starzeć

  • 16. Data: 2022-10-27 15:39:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 27 października 2022 o 14:56:15 UTC+2 sirapacz napisał(a):
    > Pasuje to pracy laptopa na wstrzymaniu. Jak zamkniesz matrycę to może
    > masz domyślnie ustawione usypianie a nie wyłaczanie go.

    eeePC tak mają, serwsanci domyślnie nosili w z wyjętymi bateriami.
    Co ciekawe, w moim to tak jakoś się pojawiło - rozładowywał baterię
    jako wyłączony (na pewno wyłączony, linuxowy shutdown), ale potem znikło
    i teraz mogę go trzymać z włożoną baterią i po kilku miesiącach w szufladzie
    (praktycznie na wyjazdy tylko zabieram) bateria nadal pełna.

    To były fajne wynalazki, choć ten 7" ubogi taki, szybko wyszła wersja 9" (7" był
    chyba 800*600, 9" 1024*600 - więc wzrost powierzchni nie tak duży jakby wynikało z
    przekątnej),
    ale ta też miała za małe klawisze do sensownej pracy, chyba że dla mangowych
    panienek.
    Ja mam 10" i ten już ma klawiaturę w porządku.
    Ale i tak porównując z tymi obecnymi płaszczakami to jest kobyłka. No ale trzeba też
    porównać cenę.

  • 17. Data: 2022-10-27 16:16:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/10/2022 14:03, Arnold Ziffel wrote:
    > Kupiłem jakiś czas temu EEE PC.

    W moim EeePC dodałem chiński konwerter z USB-C na 20V. Wszyty w obudowę
    tak, że wygąda prawie jak z fabryki. Podpięty wprost pod wtyczkę
    zasilającą. Dzięki temu mogę go zasilać z powerbanku dajacego 20V
    (prawie każdy dobry USB-C obecnie).

    Na tyle to wygodne, że w znacznie większym X230 dorobiłem kabel
    USB-C->20V i zasilam z powerbanku, w środku ten sam "konwerter".

    Obecnie są powerbanki (choć jeszcze drogie) potrafiące dać 5A/20V.
    natomiast 3A/20V to niejaka normalność.

    W ten sposób mam baterię zapasową do laptopa.

  • 18. Data: 2022-10-27 19:56:05
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    sirapacz <n...@s...pl> wrote:

    > Pasuje to pracy laptopa na wstrzymaniu. Jak zamkniesz matrycę to może
    > masz domyślnie ustawione usypianie a nie wyłaczanie go.

    Też mi się z tym skojarzyło, ale zdecydowanie go wyłączam a nie usypiam.
    Żadna dioda też ani nie świeci, ani nie miga, a po włączeniu przechodzi
    normalne bootowanie.

    --
    Studentka, bliska placzu, po oblanym egzaminie:
    - Panie profesorze ja naprawde nie zasluzylam na pale.

  • 19. Data: 2022-10-27 19:58:59
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

> [...]
    > i teraz mogę go trzymać z włożoną baterią i po kilku miesiącach w szufladzie
    > (praktycznie na wyjazdy tylko zabieram) bateria nadal pełna.

    Ciekawe czemu. Może tam jest jakiś bug sprzętowy lub BIOSowy i coś się do
    końca nie wyłącza...

    Można byłoby poczytać (może ktoś już to rozwiązał), ale z drugiej strony
    na tyle rzadko go używam, że nie chce mi się drążyć.

    > To były fajne wynalazki, choć ten 7" ubogi taki, szybko wyszła wersja 9"
    > (7" był chyba 800*600, 9" 1024*600 - więc wzrost powierzchni nie tak
    > duży jakby wynikało z przekątnej),

    W sumie nawet nie wiem, jaką mam rozdzielczość. Wiem, że czasem za małą i
    niektóre rzeczy nie mieszczą mi się w pionie. Natomiast ogólnie swoją
    funkcję spełnia.

    > ale ta też miała za małe klawisze do sensownej pracy, chyba że dla
    > mangowych panienek.

    7" ma zdecydowanie za małe klawisze. Ciężko na nim pisać coś dłuższego.

    > Ja mam 10" i ten już ma klawiaturę w porządku. Ale i tak porównując z
    > tymi obecnymi płaszczakami to jest kobyłka. No ale trzeba też porównać
    > cenę.

    10" to już tak na granicy. Ten mój ma przede wszystkim nie zajmować
    miejsca :)

    --
    - Panie doktorze... Zawsze, gdy piję kawę, to coś mnie kuje w żołądku.
    - Jest jedna rada - musi pan wyjmować łyżeczkę z kubka.

  • 20. Data: 2022-10-27 20:01:10
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > tak, że wygąda prawie jak z fabryki. Podpięty wprost pod wtyczkę
    > zasilającą. Dzięki temu mogę go zasilać z powerbanku dajacego 20V

    Gdzie dokładnie go wcisnąłeś? To wersja 7 cali? W tym moim nie ma za dużo
    miejsca. Używam zewnętrznej przetwornicy step-down, wsadzonej w ładną,
    małą obudowę, i jak potrzebuję to zasilam z jump startera (w środku sądząc
    po napięciu wyjściowym są 4 ogniwa li-ion albo li-po) albo z samochodu.

    Z drugiej strony jakby tak wrzucić przetwornicę do środka, to nie
    musiałbym pamiętać, żeby wozić ją osobno...

    --
    W akademiku w pokoju studenckim trwa impreza. Biesiadnicy
    raz po raz wznosza toast: