  • 1. Data: 2022-10-22 13:11:41
    Temat: Radziecki migacz żarówkowy
    Od: Luke <l...@l...net>

    W latach 90. miałem w rękach urządzenie wyglądające podobnie jak obudowa
    po lewej stronie od aparatu:

    http://telesfor99.org/ekspo/M029.jpg

    w kolorze szarym. Podłączało się to do sieci, a z boków były dwa gniazda
    (a w zasadzie "dziury" w które pasowała wtyczka sieciowa bez
    uziemienia). Do tego podłączało się dwie lampki czy inne żarówki i
    poprzez kręcenie dwoma pokrętłami można było uzyskać cały wachlarz
    efektów świetlnych.

    Pamiętam, że zrysowałem wtedy schemat, w środku było oczywiście coś w
    stylu ściemniacza, ale z dodatkowymi prostymi oscylatorami w stylu LFO,
    które się zdudniały.

    Czy ktoś może posiada schemat tego urządzenia? Albo jakąś nazwę, symbol,
    link. Wszelkie próby wykopków internetowych zawiodły.

    Dzięki
    L.

  • 2. Data: 2022-10-22 14:14:22
    Temat: Re: Radziecki migacz żarówkowy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Luke pisze:

    > W latach 90. miałem w rękach urządzenie wyglądające podobnie
    > jak obudowa po lewej stronie od aparatu:
    >
    > http://telesfor99.org/ekspo/M029.jpg

    Ze zdjęcia od razu widać, że się nie mieści...

    > Czy ktoś może posiada schemat tego urządzenia? Albo jakąś nazwę,
    > symbol, link. Wszelkie próby wykopków internetowych zawiodły.

    ...i zapewne nie świeci, skoro schemat potrzebny.

    Radzieckie przyrządy do świecenia przeważnie tak mają.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2022-10-22 19:20:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 22 października 2022 o 14:14:25 UTC+2 Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > ...i zapewne nie świeci, skoro schemat potrzebny.
    >
    > Radzieckie przyrządy do świecenia przeważnie tak mają.

    Za to można zrobić sobie migająca ciemnię.

  • 4. Data: 2022-10-22 21:29:11
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.10.2022 o 13:11, Luke pisze:
> [...]
    >
    > Czy ktoś może posiada schemat tego urządzenia? Albo jakąś nazwę, symbol,
    > link. Wszelkie próby wykopków internetowych zawiodły.

    Ależe do efektu migotania 2 żarówek potrzebujesz małpować jakieś ruskie
    rozwiązanie? Przecież samemu idzie to zaprojektować i odpalić, tym
    bardziej w tych czasach, gdzie od cholery jest dostępnych części.

    Jak dla mnie, to tak jakbyś pytał jak się robi koło, żeby było okrągłe i
    się toczyło :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2022-10-24 11:03:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 22 Oct 2022 13:11:41 +0200, Luke wrote:
> [...]
    >
    > Czy ktoś może posiada schemat tego urządzenia? Albo jakąś nazwę, symbol,
    > link. Wszelkie próby wykopków internetowych zawiodły.

    Z ciekawosci, czy chcesz sobie zrobic?

    Bo dzis to wyglada tak
    https://sklep.avt.pl/sygnalizator-telefoniczny-czerw
    ony.html

    J.

  • 6. Data: 2022-10-30 12:01:41
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2022-10-24 o 11:03, J.F pisze:

    > Z ciekawosci, czy chcesz sobie zrobic?
    >

    > Bo dzis to wyglada tak
    > https://sklep.avt.pl/sygnalizator-telefoniczny-czerw
    ony.html

    > J.

    Czy wątkotwórca pytał się o sygnalizator telefoniczny?
    Przeczytaj jeszcze raz i jeszcze raz aż może zrozumiesz, że wskazane
    pudełko miało być tylko wzorem obudowy urządzenia z efektami świetlnymi
    sterującego żarówką 230V.

  • 7. Data: 2022-10-30 12:22:56
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2022-10-22 o 13:11, Luke pisze:
> [...]
    >
    > Czy ktoś może posiada schemat tego urządzenia? Albo jakąś nazwę, symbol,
    > link. Wszelkie próby wykopków internetowych zawiodły.

    Po co ci radziecki.
    Tu masz gotowy amerykański za parę złotych.
    https://allegrolokalnie.pl/oferta/vavdynamic-lc-524-
    4kanalowy-sterownik-swiatel

  • 8. Data: 2022-10-30 16:51:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 30 października 2022 o 12:22:48 UTC+1 t-1 napisał(a):

    > Po co ci radziecki.
    > Tu masz gotowy amerykański za parę złotych.
    > https://allegrolokalnie.pl/oferta/vavdynamic-lc-524-
    4kanalowy-sterownik-swiatel

    Fiu, 8kW z gniazdka?
    A żarówka i wtyczka też amerykańskie?

  • 9. Data: 2022-10-31 11:49:12
    Od: Luke <l...@l...net>

    > Ależe do efektu migotania 2 żarówek potrzebujesz małpować jakieś ruskie
    > rozwiązanie? Przecież samemu idzie to zaprojektować i odpalić, tym
    > bardziej w tych czasach, gdzie od cholery jest dostępnych części.

    No można można, ale ja chcę sobie po prostu przypomnieć, co to było i co
    było w środku - zwykłe wspomnienia starych szkolnych czasów.

    Samo urządzenie chyba znalazłem - wyprodukowano to jako migacz choinkowy:

    https://klubok.com/item-girlyanda-novogodnyaya-perek
    lyuchatel-girlyand-elochka-28919041

    Mam wrażenie, że tamto było obłe, miało 2 pokrętła i gniazda z boku, nie
    na górze. Ale mówimy o wczesnych latach 90, więc może pamięć się
    zaciera. No i kolor był szarozgniłozielony.

    Schematu też nie ma na zawołanie (na hasło "????????????? ???????" jest
    bardzo dużo ale innych modeli), ale poszperam dalej. Dzięki za pomoc.

    L.

  • 10. Data: 2022-11-01 22:55:40
    Od: Longin <l...@y...com>

> [...]
    >
    > Czy ktoś może posiada schemat tego urządzenia? Albo jakąś nazwę, symbol,
    > link. Wszelkie próby wykopków internetowych zawiodły.

    Może tam jest?
    https://tinyurl.com/girlandy