  • 21. Data: 2022-10-27 20:03:14
    Temat: Re: może to pomoże:)
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Wybuchnac jak wybuchnac
    >
    > https://www.dell.com/community/Latitude/the-laptop-b
    urst-and-entire-room-caught-on-fire/td-p/7869297

    > https://www.youtube.com/watch?v=CIB4UQ2oSJo
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=j6HDS-qF6Cw

    Może twórcy laptopa zbyt dosłownie zrozumieli znaczenie instrukcji HCF.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Halt_and_Catch_Fire_(c
    omputing)

    --
    Recepcja hotelu:
    - Szybko, przed hotelem leży kobieta! Jest nieprzytomna, wygląda jakby

  • 22. Data: 2022-10-27 20:35:54
    Temat: Re: Bateria do laptopa
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/10/2022 20:01, Arnold Ziffel wrote:
    > Gdzie dokładnie go wcisnąłeś?

    W dolnej częsci obudowy jest trochę miejsca, obok dysku twardego.

    > To wersja 7 cali?

    1005PX.

    10"

    https://drive.google.com/file/d/13HMO07kLr16z792oQ7f
    ZG_ZW9mFUdeGm/view?usp=share_link

    > W tym moim nie ma za dużo
    > miejsca.

    To jest miniaturowe. Tak naprawdę to scalak wymuszający napiecie 20V na
    USB. Wielkosći 3 wtyczek USB-C ;) Taka małą płytka zmieściła mi się też
    do chromebooka Samsunga (tego pierwszego). Tam było bardzo ciasno.

    > Z drugiej strony jakby tak wrzucić przetwornicę do środka, to nie
    > musiałbym pamiętać, żeby wozić ją osobno...

    To nie przetwornica, tylko układ dogadujacy się powerbankiem/zasilaczem,
    aby dał 20V zamist 5V.

    Szukaj na ali za frazą "zypds". Ma wielkośc złotówki.

    Można też ustawić inne napięcia, ustawia się łacząc zwoki na pcb.

    Jak powerbank nie potrafi dać tyle, ile go proszą, to da mniej.

    Działa też ze zwykłymi ładowarkami do telefonów, z PowerDelivery na 20V.
    Te droższe zazwyczaj obecnie już mają 20V, reklamują je nawet, że
    zasilają latopy przez PD. No więc ta mała płytka to takie cebulaczone PD...

  • 23. Data: 2022-10-27 21:05:30
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/10/2022 20:35, heby wrote:
    > Szukaj na ali za frazą "zypds".

    Na allegro też okazuje się jest, choć z chin.

    https://allegro.pl/oferta/joy-it-com-zypds-przetworn
    ik-1-szt-12054795321

    Co za czasy, płaciłem kiedyś 12zł za to, z przesyłką.

  • 24. Data: 2022-10-31 12:24:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Oct 2022 14:57:54 +0200, sirapacz wrote:

    > założenie, że ogniwa w szeregu będą mieć niewielkie różnice w
    > rezystancji wewnętrznej i będą się jednakowo starzeć

    Ale tu raczej chodzi o samorozładowanie.

    Zakladajac, ze jedno ogniwo ma dwa razy wyzsze niz reszta,
    i bateria pracuje wiele lat ...
    wyrowna sie to jakos samo bez balancera?

    J.

  • 25. Data: 2022-11-03 09:50:45
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Zakladajac, ze jedno ogniwo ma dwa razy wyzsze niz reszta,
    > i bateria pracuje wiele lat ...
    > wyrowna sie to jakos samo bez balancera?

    wg mnei nie - pogłębi się

    bo jak rozładujesz do zera takie niewyrównane cacko to na jednym ogniwie
    będziez miał 3V a na drugim np. 2,5V. Te które są za bardzo rozładowane
    padają jeszcze bardziej (ergo nie doładują się do 100%) więc sytuacja
    się pogarsza aż do padu całej baterii ogniw.

  • 26. Data: 2022-11-03 12:57:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Nov 2022 09:50:45 +0100, sirapacz wrote:

    > wg mnei nie - pogłębi się
    >
    > bo jak rozładujesz do zera takie niewyrównane cacko to na jednym ogniwie
    > będziez miał 3V a na drugim np. 2,5V.

    Tak nie zrobie, bo uklad zabezpieczajacy odetnie przy 3V na
    najslabszym ogniwie.

    > Te które są za bardzo rozładowane
    > padają jeszcze bardziej (ergo nie doładują się do 100%) więc sytuacja
    > się pogarsza aż do padu całej baterii ogniw.

    Tez mi sie tak wydaje - zaczne ladowac, to te ogniwa ktore mialy np
    3.5V dojdą do 4.2, a to najslabsze nie bedzie wtedy w pelni
    naladowane.
    A w nastepnym czasie znow sie samorozladowanie objawi i powiekszy
    roznice.

    Ale ... pelno bylo takich baterii bez balancera w laptopach.
    I jakos działaly.
    Idealnie dobrane samorozladowanie? Nie bardzo wierze.
    To moze jednak jest jakis mechanizm wyrownania?

    J.