  • Data: 2010-08-17 12:12:22
    Temat: Re: Bateria Centra:)
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl> napisał w
    wiadomości news:4c699ae1$0$27024$65785112@news.neostrada.pl...

    > Czyżby konstruktor zapomniał wygasić przepięcia cewki przekaźnika ? ;-)

    Tak, tylko otwarta pozostaje kwestia czy zapomniał, czy "zapomniał" ?
    Dolepiałem też zawsze diodę, aby uniknąć awarii wkrótce po naprawie.
    Jeszcze do niedawna myślałem, że na cewce przekaźnika zawsze powinna być
    dioda, ale kilka lat temu wyczytałem, że to może bardzo szkodzić stykom, gdy
    obciążenie przekaźnika indukcyjne, ale to nie dotyczy kierunkowskazów.
    P.G.