  • 1. Data: 2012-10-19 14:00:57
    Temat: Bateria AA w "czteropaku" - jak to się nazywa?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Witam

    mam pytanie odnośnie "czteropaka" paluszków połączonych szeregowo (czyli
    dających ~5V).

    Jak to się fachowo nazywa? (szukam na pewnym portalu i nie mogę trafić)

    A zakładając, że w końcu znajdę -- to wtyki w tych "pakach" sa znormalizowane
    czy każdy producent sobie...

  • 2. Data: 2012-10-19 20:51:02
    Temat: Re: Bateria AA w "czteropaku" - jak to się nazywa?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.10.2012 14:00, r...@k...pl pisze:
    > Witam
    >
    > mam pytanie odnośnie "czteropaka" paluszków połączonych szeregowo (czyli
    > dających ~5V).

    Jeśli już, to AA to ogniwa (pierwotne) lub akumulatory.

    Bateria (ogniw) to właśnie taka paczka.

    I normalne ogniwa (nie akumulatory) to dadzą raczej 6V.

    A łączone mogą być różne - np. w starutkiej Motoroli C160 były dwie pary
    jedna za drugą w plastikowej ramce ze stykami, a w jakimś innym
    zastosowaniu były cztery obok siebie "zafoliowane" w "płaską" baterię i
    z kabelkiem ze złączką.

  • 3. Data: 2012-10-20 10:22:22
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-10-19 20:51, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > jedna za drugą w plastikowej ramce ze stykami, a w jakimś innym
    > zastosowaniu były cztery obok siebie "zafoliowane" w "płaską" baterię i

    Akumulatory bez trudu się znajdzie
    Szukaj pakiet 4,8V
    Niekoniecznie ogniwa w rozmiarze AA
    EM

[...]