  • 21. Data: 2016-04-17 13:04:48
    Temat: Re: Bariera IR - problemy z trywialnym układem.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Apr 2016 03:18:51 -0700 (PDT), Jarek P. napisał(a):
    > @J.F. - no nie, soczewek ani losowych sekwencji nie będę dokładał,

    soczewka to moze byc np kupic zabawkowa lornetke i wywiercic dziurke w
    okularze na element.
    Jak piszesz "pilotem zreszta nie musialem celowac" to pomysl czy to
    bedzie dzialalo ... zwykla czarna rurka moze pomoc.

    >nie robię zabezpieczeń dla banku "jak w filmie"
    >(wtedy trzebaby czerwone lasery, bez dwóch zdań),

    Zielone ladniejsze :-)

    > tylko urządzenie wspomagające pozycjonowanie auta w garażu.

    > Poza tym ja do garażu zwykle tyłem wjeżdżam. Tak, wiem, że na
    > elegancko powinienem to zrobić mierząc ultradźwiękami odległość do
    > samochodu, ale za samochodem mam regał z garażowym pierdolnikiem,
    > ciężko by tam było coś zainstalować. Dało by się, oczywiście, ale
    > barierę mi o wiele prościej zaimplementować.

    Hm, czujniki na regale to chyba wlasnie latwo ?

    A nie chcesz czujnikow zamontowac na samochodzie ?
    Mam teraz w vectrze, piekna rzecz, szczegolnie ze widocznosc w tym
    samochodzie to zerowa.

    Bo z innych rozwiazan - jakas belka na podlodze i podjezdzac do oporu
    :-)

    J.

  • 22. Data: 2016-04-17 13:13:41
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > A nie chcesz czujnikow zamontowac na samochodzie ?
    > Mam teraz w vectrze, piekna rzecz, szczegolnie ze widocznosc w tym
    > samochodzie to zerowa.
    kamera cofania z monitorkiem w lusterku ok 150zł.

    ToMasz

  • 23. Data: 2016-04-17 13:45:20
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 kwietnia 2016 13:04:49 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Zielone ladniejsze :-)

    Ale niezgodne z konwencją. Pokaż mi choć jeden film, w którym "lasery"
    zabezpieczające bankowe sejfy, czy wystawy drogich kamieni świecą nie na czerwono.
    (dobra, była "Niesamowita McCoy" bodajże, gdzie promienie były podczerwone, ale i tak
    wzbudzały do świecenia na czerwono puder z puderniczki)

    > Hm, czujniki na regale to chyba wlasnie latwo ?

    Noo... nie. Na tym konkretnym regale nie, z powodu rzeczy na nim spoczywających, z
    jednej strony ciężkich i nieporęcznych, z drugiej zaś - z bardzo pylistą i sypką
    zawartością. Czujnik musiałby mieć pancerną obudowę, IP68 i jeszcze najlepiej jakiś
    system regularnego przecierania soczewek z pyłu :)

    > A nie chcesz czujnikow zamontowac na samochodzie ?

    Mam czujniki, kamerę cofania tez mam i obecnie wjeżdżam za ich pomocą, ale zbyt małą
    rozdzielczość mają, by samochód postawić naprawdę precyzyjnie. Dzięki nim wjeżdżam
    tak, że i wrota zamykam i z samochodu wszyscy wychodzą w miarę swobodnie, ale
    problemem jest wspomniana klapa bagażnika. 10cm różnicy w ustawieniu samochodu tutaj
    decyduje o wygodzie bądź jej braku.

    > Bo z innych rozwiazan - jakas belka na podlodze i podjezdzac do oporu
    > :-)

    Myślałem i o tym. Ale to takie prymitywne... :)

  • 24. Data: 2016-04-17 14:19:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oczywiscie ze jestes ograniczony bo na oscyloskopie zabaczyl bys ze sygnal jest
    modulowany. Pomijam drobny szczgol ze w dokumentacji podane sa parametry jakie
    powinna spelniac modulacja.

  • 25. Data: 2016-04-17 14:35:06
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 kwietnia 2016 14:19:09 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Oczywiscie ze jestes ograniczony bo na oscyloskopie zabaczyl bys ze sygnal jest
    modulowany. Pomijam drobny szczgol ze w dokumentacji podane sa parametry jakie
    powinna spelniac modulacja.

    Tak, tak, oczywiście, każdy głupi ze zdania "Sprawdz na oscyloskopie jak wyglada
    sygnal na diodzie nadawczej i powinienies zatrybic co jest nie tak." wysnuje, że
    chodzi o obejrzenie prądu na diodzie w pilocie rtv, że modulacja sygnału nie jest
    jedynie dowodem na to, że pilot coś przesyła, a jest warunkiem niezbędnym dla dobrego
    odbioru sygnału przez sam odbiornik. W ogóle wstyd mi, że twój cenny czas zabieram
    taką pierdołą.
    Kim Dzong Du normalnie. Koledzy, nie wiem, jak wy, ale ja chyba zacznę słowa naszego
    kolegi notować w specjalnym notesiku, tu między każdymi dwoma wyrazami mądrości
    niezmierzone tkwią i wzory do naśladowania :)

    A bardziej poważnie - jeśli poważnie od początku wiedziałeś o co chodzi, a nie
    dopiero teraz dociągasz na siłę swą wypowiedź do realiów, nie wystarczyło po prostu
    powiedzieć, po ludzku? Bez inwektyw, żołądkowania się i obnoszenia ze swą wiedzą
    niezmierzoną?

  • 26. Data: 2016-04-17 16:18:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oczywiscie ze wiedzialem i Ty tez powinienies wiedziec bo jest to napisane i
    narysowane w dokumentacji odbiornika. Nie napisalem zebys zmodulowal bo nie mam cie
    wpisanego do dowodu zebym mial w zakresie obowiakow dawac gotowe rozwiazania. Ale
    dalem rade zebys znalazl jedna roznice pomiedzy tym co wysyla pilot i co wysyla
    nadajnik jaki zrobiles. Smieszne jest ze machajac reka zmodulowales nosnia i nie
    wyciagnales z tego wnioskow.

  • 27. Data: 2016-04-17 16:43:55
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 17.04.2016 o 14:35, Jarek P. pisze:
> [...]
    powiedzieć, po ludzku? Bez inwektyw, żołądkowania się i obnoszenia ze swą wiedzą

    Marnujesz swój czas na dyskusję z drobiem.

    --
    Kaczin

  • 28. Data: 2016-04-17 18:38:21
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-04-16 o 22:33, Jarek P. pisze:
    > Słuchajcie, zaraz mnie coś trafi i potrzebuję świeżego spojrzenia na sprawę. Muszę
    wykonać prostą barierę IR o szerokości mniej więcej 3m. Niby żaden problem,
    postanowiłem to też zrobić najprościej jak się da: generator 36kHz na NE555, dioda IR
    TSAL 6400 i odbiornik IR TSOP 2236.
    > Do testów odbiornik wyposażyłem w LED na wyjściu, postawiłem w kącie warsztatu i
    zacząłem do niego strzelać najpierw z pilota TV. Odbiór rewelacja z przeciwległego
    końca warsztatu nawet, zresztą w zasadzie mogłem pilota zwrócić w dowolną stronę,
    nawet w przeciwną do odbiornika, naciśnięcie czegoś powodowało zapalenie się LEDa
    przy odbiorniku.
    > Mój nadajnik zaś - tragedia. W miarę stabilny odbiór jest przy odległości
    nieprzekraczającej metra, na dwa metry, jak się bardzo dokładnie wyceluje, od biedy
    czasem złapie. I teraz pytanie: co może być nie tak?
    > - optycznie powinno być ok, użyta dioda IR nadaje 940nm, odbiornik odbiera tą
    długość fali.
    > - częstotliwość 36kHz nadajnika ustawiłem na oscyloskopie z pomiarem, nie ma
    częstościomierza, ale wydaje mi się, że dokładność pomiarowa Rigola jest tu
    wystarczająca?
    > - moc dostarczona do diody nadawczej: oscyloskop dołączony wprost do opornika
    ograniczającego prąd leda wyświetlił ładny prostokąt o amplitudzie odpowiadającej
    prądowi 100mA, więcej nie puszczę, bo LED nie da rady, poza tym to chyba nie ma
    sensu. Jakby miało działać, to by działało.
    > - i ostatnie, co mi przychodzi do głowy: led nadawczy jest zasilany niemodulowaną
    falą prostokątną. Zauważyłem w czasie prób, że jeśli nośną zmoduluję, choćby machając
    dłonią z rozsuniętymi palcami przed ledem, odbiornik wykrywa dużo skuteczniej. Może
    to tak powinno być? Może one są tak robione, że mają wykrywać nie tylko 36kHz, ale
    jeszcze zmodulowane? Ktoś coś wie, podpowie?

    I to jest prawidłowa odpowiedź. Nie tak dawno bawiłem się z podobnym
    problemem, jedne odbiorniki z niemodulowaną falą działają tak, jak
    chcesz, inne nie chcą.
    Te odbiorniki mają bardzo dużą czułość, nie zwiększaj prądu diody
    nadawczej, bo układ będzie widział promieniowanie odbite od ścian lako
    sygnał.

    P.P.

  • 29. Data: 2016-04-17 18:48:16
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    to jaka jest prawidłowa odpowiedź, bo wszyscy tylko przytakują a nikt
    nic mądrego nie napisał... też mam potrzebę zrobienia sobie odbiornika IR...

  • 30. Data: 2016-04-18 10:12:16
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 16.04.2016 o 22:33, Jarek P. pisze:
> [...]
    to tak powinno być? Może one są tak robione, że mają wykrywać nie tylko 36kHz, ale
    jeszcze zmodulowane? Ktoś coś wie, podpowie?

    Moim zdaniem te 100 mA może być za malo, pilot wysyła krótki impuls,
    więc prąd może być większy! Faktycznie dając ciągły sygnał może być z
    tym problem. Częstotliwością też możesz spróbować nieco ruszyć, jest
    dokładność pomiaru, tolerancja odbiornika itp.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl