  • 21. Data: 2011-10-29 17:51:19
    Temat: Re: Bardzo prosze o pomoc w wyborze lustrzanki
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-10-29 18:55, XX YY pisze:

    > czy to musi byc koniecznie lustrzanka ?
    >
    > do podrozy szczegolnie jesli musimy ograniczac wage bagazu calkiem
    > fajnie nadaja sie hybrydy zwane rownniez bridge.
    > np. fuji finepix hr20
    > [...]

    Chyba miałeś na myśli HS-20?

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 22. Data: 2011-10-29 19:03:51
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Chyba miałeś na myśli HS-20?
    >
    > --
    > Pozdrawiam!
    > Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

    tak , dzieki za zwrocenie uwagi

    dokladnie hs 20 exr ( niestety nie moge edytowac tekstu do porawy)

    sa tez prostsze i tansze modele.

  • 23. Data: 2011-10-29 22:22:56
    Od: "Gil" <g...@g...pl>

    "XX YY" <f...@g...com> wrote in message
    k.googlegroups.com...

    czy to musi byc koniecznie lustrzanka ?

    do podrozy szczegolnie jesli musimy ograniczac wage bagazu calkiem
    fajnie nadaja sie hybrydy zwane rownniez bridge.
    np. fuji finepix hr20

    Albo nawet kompakty:
    Np. Nikon Coolpix P300
    12 Mpix, zoom 4.2x - (ekwiwalent 24 ! - 100 mm) jasność od 1,8 !,
    video full HD 30kl/sec.

  • 24. Data: 2011-11-02 09:22:15
    Od: hnacikk <h...@p...onet.pl>

    > Nie wiem jak jego (pewnie tak właśnie), ale "coś w tym jest".
    > Skrajnie streszczając: jest taka wersja odpowiedzi, bardzo nielubiana
    >i odbierana jako niegrzeczna ale mocno prawdziwa.
    >"Kup cokolwiek, będziesz widzieć co Ci wadzi i czego potrzebujesz".
    > Niestety.
    > Powód?
    > Oczekiwania są RÓZNE.

    Napisalem przeciez o swoich oczekiwaniach. Czy sa one tak ogolne, ze
    co kupie bede zadowolony? No moze. Ktos mi zapropnowal hybrydy,
    kiedy ja wyraznie zaznaczylem, ze mam duze dlonie; nie leza mi zadne malpki,
    pol-malpki
    czy hybrydy. drobne przyciski, pokretla, zoomowania sa tam tak male, ze naciskam
    na raz 2 czy 3 funkcje. Tragedia. Chce lustrzanke.

    > Oczekiwania w zakresie właściwości technicznych, gałkologii, gustu
    >na koniec. Nie da się powiedzieć co KOMUŚ będzie pasowało.

    Nie o to chodzi, nie oczekuje, ze ktos mi powie, ze te czy tamte body bedzie lepsze
    do lepiej ogalkowane. Ogalkowanie sprawdze sobie manualnie czy mi pasuje,
    ale na poczatku chce wyodrebnic pule modeli, ktorymi mozna sie wstepnie
    zainteresowac.
    Tego oczekiwalem w odpowiedziach - zainteresuj sie modelem xxx czy zzz, a nie kup
    lx3/5.

    > W rzadkich przypadkach kryterium stawi spełnienie bardzo określonych
    >oczekiwań - "tylko ten aparat to ma", wtedy masz prosto.
    > Ale to trzeba owe oczekiwania mieć sprecyzowane :)

    Sa przemyslane. Moge sie domyslac, ze
    kazdy model np. canona ma odpowiednik w nikonie i tak
    naprawde niewiele je rozni dla wiekszosci ludzi, ale
    co ze szklem? Bo chyba tutaj sa juz wyraznie gorsze i
    lepsze?

  • 25. Data: 2011-11-02 10:04:52
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > czy hybrydy. drobne przyciski, pokretla, zoomowania sa tam tak male, ze naciskam
    > na raz 2 czy 3 funkcje. Tragedia. Chce lustrzanke.

    dlatego sie nazywa hybryda , ze obsluguje sie jak lustrzanke i moze
    miec wielkosc lustrzanki
    ( sa hybrydy wieksze od wielu lustrzanek , chocby niektore modele
    fuji) , a ze wzgledu na mniejsza matryce mozna wbudowac uniwersalne
    zoomy o szerokim zakresie i znosnych rozmiarach , dzieki czemu unika
    sie koniecznosci zamiany zoomow , a wiec ciezkiego bagazu,

    a wiec leza w lapce jak lustrzanki a nawet lepiej .

    jesli kryterium wyboru jest wielkosc aparatu i powinen duzy to masz
    do wyboru:
    nikon d4
    albo canon 1d.

    i po sprawie - wybor dokonany.

  • 26. Data: 2011-11-02 10:21:08
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 2 Nov., 11:04, XX YY <f...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > a wiec leza w lapce jak lustrzanki a nawet lepiej .
    >
    > jesli kryterium wyboru jest wielkosc aparatu  i powinen  duzy to masz

    wymiary wymienionej fuji hs20exr

    131 x 91 x 126 mm
    ciezar 720 Gramm

    wieksze od niejednej lustrzanki - ta kawal aparatu , ho , ho , hoo...

  • 27. Data: 2011-11-09 15:10:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Nov 2011, hnacikk wrote:

    > Napisalem przeciez o swoich oczekiwaniach. Czy sa one tak ogolne, ze
    > co kupie bede zadowolony?

    Nie, na odwrót.
    Cokolwiek kupisz, znajdziesz elementy na które będziesz narzekał.
    Przestaniesz narzekać dopiero jak się organoleptycznie przekonasz
    że mogło być gorzej - przy drugim aparacie :P

    > No moze. Ktos mi zapropnowal hybrydy,

    O tym potym ;) (korekta nie poprawiać)

> [...]
    > czy hybrydy. drobne przyciski, pokretla, zoomowania sa tam tak male, ze naciskam
    > na raz 2 czy 3 funkcje. Tragedia. Chce lustrzanke.

    I dobrze.
    Ale właśnie zacząłeś dramatyzować: "prawdziwa" hybryda nie ma
    "zoomowania", no chyba ze oprócz mechanicznego kręcenia obiektywem
    jest "zoom cyfrowy", nieistniejące klawiszę nie mogą Ci przeszkadzać ;)

> [...]
    > do lepiej ogalkowane. Ogalkowanie sprawdze sobie manualnie czy mi pasuje,
    > ale na poczatku chce wyodrebnic pule modeli, ktorymi mozna sie wstepnie

    Z tego co wymieniłeś, to chyba albo widzisz, tak po prostu oczyma,
    ale właśnie ląduje w części "sprawdzę sobie czy mi pasuje".

> [...]
    > naprawde niewiele je rozni dla wiekszosci ludzi, ale
    > co ze szklem? Bo chyba tutaj sa juz wyraznie gorsze

    Nie, z wyjątkiem zupełnych skraności, czyli najtańszych kitów (bo takie
    są jakie są), obiektywów z górnych półek, hiperszerokokątnych
    czy czegoś w tym stylu. Może dojść sprawa stabilizacji, ale tego
    jesteś świadom jak mniemam (że w różnych systemach różnie).
    "Najtańszy kit" nie jest pleonazmem, bo niektóre droższe obiektywy
    mogą pełnić rolę "kitów" dla wyszych półek lustrzanek :)

    pzdr, Gotfryd