  • Data: 2011-11-09 15:10:32
    Temat: Re: Bardzo prosze o pomoc w wyborze lustrzanki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 2 Nov 2011, hnacikk wrote:

    > Napisalem przeciez o swoich oczekiwaniach. Czy sa one tak ogolne, ze
    > co kupie bede zadowolony?

    Nie, na odwrót.
    Cokolwiek kupisz, znajdziesz elementy na które będziesz narzekał.
    Przestaniesz narzekać dopiero jak się organoleptycznie przekonasz
    że mogło być gorzej - przy drugim aparacie :P

    > No moze. Ktos mi zapropnowal hybrydy,

    O tym potym ;) (korekta nie poprawiać)

    > kiedy ja wyraznie zaznaczylem, ze mam duze dlonie; nie leza mi zadne malpki,
    pol-malpki
    > czy hybrydy. drobne przyciski, pokretla, zoomowania sa tam tak male, ze naciskam
    > na raz 2 czy 3 funkcje. Tragedia. Chce lustrzanke.

    I dobrze.
    Ale właśnie zacząłeś dramatyzować: "prawdziwa" hybryda nie ma
    "zoomowania", no chyba ze oprócz mechanicznego kręcenia obiektywem
    jest "zoom cyfrowy", nieistniejące klawiszę nie mogą Ci przeszkadzać ;)

    > Nie o to chodzi, nie oczekuje, ze ktos mi powie, ze te czy tamte body bedzie
    lepsze
    > do lepiej ogalkowane. Ogalkowanie sprawdze sobie manualnie czy mi pasuje,
    > ale na poczatku chce wyodrebnic pule modeli, ktorymi mozna sie wstepnie
    zainteresowac.

    Z tego co wymieniłeś, to chyba albo widzisz, tak po prostu oczyma,
    ale właśnie ląduje w części "sprawdzę sobie czy mi pasuje".

    > Sa przemyslane. Moge sie domyslac, ze
    > kazdy model np. canona ma odpowiednik w nikonie i tak
    > naprawde niewiele je rozni dla wiekszosci ludzi, ale
    > co ze szklem? Bo chyba tutaj sa juz wyraznie gorsze
    > i lepsze?

    Nie, z wyjątkiem zupełnych skraności, czyli najtańszych kitów (bo takie
    są jakie są), obiektywów z górnych półek, hiperszerokokątnych
    czy czegoś w tym stylu. Może dojść sprawa stabilizacji, ale tego
    jesteś świadom jak mniemam (że w różnych systemach różnie).
    "Najtańszy kit" nie jest pleonazmem, bo niektóre droższe obiektywy
    mogą pełnić rolę "kitów" dla wyszych półek lustrzanek :)

    pzdr, Gotfryd