  • Data: 2014-11-12 20:51:39
    Temat: Re: Bardzo ciemny ekran laptopa
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Universis" napisał w
    news:1f7b153c-e294-4eea-80e2-fc6cbf34aac2@googlegrou
    ps.com ...
    W dniu wtorek, 11 listopada 2014 22:04:08 UTC+1 użytkownik
    RadoslawF napisał:
    [..]
    > Padło podświetlanie matrycy ?

    : Nie, nie padło bo jak wcześniej napisałem - opcja biosu : Power -> Start
    : battery calibration daje w czasie swojego procesu normalna jasność ekranu
    : ale tylko wtedy jest on jasny. (...) Z prób sprzętowych - rozkręciłem
    prawie
    : 3/4 laptopa i nawet nie wiem gdzie jest bateria do cmos. Wyjąłem też
    (...),
    : oraz przy wyjętej baterii głównej i odłączonym zasilaniu trzymałem
    przycisk
    : włączający laptop - około 2 minut - i wszystkie te zabiegi na nic się nie
    : zdały.

    Pytałem już, niby odpowiedziałeś, ale nie całkiem zrozumiałem: czy gdy
    podczas owego "battery calibration" - ekran wbudowany jednak jaśnieje, i
    jest czytelny, to i zewnętrzny monitor - takoż? Bo we wcześniejszej, którejś
    odpowiedzi, stwierdziłeś: "W bios'ie nie ma przełączania na inny czy
    zewnętrzny monitor" - co by wskazywało, że u Ciebie jest inaczej, niż w moim
    lapku, który daje obraz zarówno na wbudowanym, jak i podkablowanym, bez
    konieczności jakiejś ingerencji... Tak, czy nie? Bo jeśli jednak w tym
    momencie, kiedy wbudowany "gro i bucy", to i zewnętrzny - tyż gro, to sama
    karta graficzna może jeszcze nie zdechła, tylko coś z softem jest nie
    halo...

    Co do "trzymania wduszonego przycisku" - to nie wydaje mi się, aby wiodło to
    do celu. Który, jak zakładam, miał polegać na zresetowaniu ustawień BIOSu.
    Dwie możliwości:

    1.. Mniej drastyczna polega na wybraniu w nim opcji "default" dla
    wszystkich pozycji. Odradzam, bo jeszcze coś innego się skaszani! A jeśli
    już się upierasz, to PRZEDTEM zapisz wszystkie pozycje, abyś mógł przywrócić
    te, które z Twoim problemem na pewno nie mają nic wspólnego. Ale lepiej
    byłoby znaleźć i przestawić jedynie te, które MOGĄ mieć cosik na sumieniu...
    2.. Wduszenie przycisku zasilania, nawet przez godzinę, nie da chyba
    spodziewanego efektu, bowiem jest on odczytywany programowo, z filtrem na
    szumy (głównie: stany nieustalone", jak to opisał fachowo Użytkownik "BQB"
    24 października 2014 02:28 w wątku "Zestaw klawiatura+mysz").
    3.. Zresetowanie CMOS-u wymaga jednak zlokalizowania baterii, wyjęcia jej
    na jakiś czas, albo też zwarcia odpowiednich bolców. Ale... odradzam, szkoda
    potem czasu na przywracanie innych, nie "zbuntowanych", lecz pożądanych
    ustawień...

    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym
    "porządku dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy
    znaaacznie bardziej. A dlaczego? Bo umieją się odpowiednio... "odwdzięczyć"!
    Tylko niesterowany, w pełni WOLNY rynek - jest transparentny, uczciwy,
    bezstronny i nieprzekupny!