    From: j...@a...at
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Balans ciala
    Date: Wed, 7 Jan 2009 07:10:08 -0800 (PST)

    On 7 Jan., 15:46, Bogdan Blaszczak <bla...@UsuN-
    AntyspaMpoczta.wprost.pl> wrote:

    > No ale ja chce do bitmapy, a nie do wektorów. Zdjęcie to nie animacja
    > komputerowa. Tutaj może mi się balans zmieniać ze zdjęcia na zdjęcie w
    > ramach czterech sąsiadujących pikseli. Nie mówiąc o artefaktach, czy
    > szumach kolorowych. Chyba jakieś uśrednione balansy z większych
    > powierzchni trzeba dobierać.. czy coś w tym rodzaju...
    > Trudno mi sobie wyobrazić jak taki program miałby masowo działać na
    > wielu zdjęciach różnego rodzaju.
    > No bo nawet jak zrobię dwa zdjęcia dokładnie w tym samym oświetleniu.
    > Powiedzmy zdjęcie twarzy. To przy nierównomiernym oświetleniu inny
> [...]
    ce('Hej','KEy'))))

    no przeciez pisze ze szukam takiego programu do bitmapy .
    a wlasciwie dziala to dla bitmapy polowicznie , z bitmapy pobierasz
    pipeta kolor rzeczywisty , czyli odpowiednie RGB ale przeniesc to
    mozna i wprowadzisz mozesz tylko jako grafike wektorowa.

    tak to dziala od lat we wszystkich programach graficznych.
    wspomnialem o tym tylko dlatego , ze ktos wczesniej pisal , ze cos
    takiego nie jest mozliwe.
    wszytsko jest mozliwe .
    napisze maila do autora infrwieu (czy jak sie ten program nazywa) , z
    ktorym calkiem fajnie mi sie koresponduje z uwaga co sadzi na temat
    mozliwosci wprowadzenia balansu dowolnie definiowalnego koloru rowniez
    za pomoca pipety.

    i tak na marginesie - proporcje pomiedzy RGB to kolor , a ich wartosci
    bezwzgledne to luminancja - czyli moznaby przeniesc za pomoca pipety
    nie tylko identyczny kolor ale i identyczny luminancje.

    mysle , ze temat sie wyczerpal . nie ma takiego fjuszera , ktory
    pozwalalby przeniesc pipeta dowolny kolor z dowolnego miejsca zdjecia
    na inne zdjecie.

    pzdr.