    From: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Balans ciala
    Date: Wed, 07 Jan 2009 15:46:57 +0100

    j...@a...at pisze:
    > np
    > corel ,
    > micrografx ( tu moge nazwe przekrecic , gdyz mam na drugim dysku, )
    > dotyczy to grafiki wektorowej , nie bitmapy

    No ale ja chce do bitmapy, a nie do wektorów. Zdjęcie to nie animacja
    komputerowa. Tutaj może mi się balans zmieniać ze zdjęcia na zdjęcie w
    ramach czterech sąsiadujących pikseli. Nie mówiąc o artefaktach, czy
    szumach kolorowych. Chyba jakieś uśrednione balansy z większych
    powierzchni trzeba dobierać.. czy coś w tym rodzaju...
    Trudno mi sobie wyobrazić jak taki program miałby masowo działać na
    wielu zdjęciach różnego rodzaju.
    No bo nawet jak zrobię dwa zdjęcia dokładnie w tym samym oświetleniu.
    Powiedzmy zdjęcie twarzy. To przy nierównomiernym oświetleniu inny
    balans może być na czubku nosa, a inny na policzku. I to nie tylko w
    sensie luminancji (intensywności oświetlenia), ale również w sensie
    proporcji rgb. Kiedy przy następnym zdjęciu osoba zmieni położenie, kąt,
    to sytuacja może ulec zmianie. Np balans który był na policzku nadal
    jest aktualny, a balans na czubku nosa już nie jest aktualny...
    Jeśli balans obydwu zdjęć reguluję temperaturą barwową, to wiadomo, przy
    tym samym oświetleniu, obydwa zdjęcia będą miały identyczny klimat.
    Jeśli jednak miałbym to robić poprzez kopiowanie proporcji rgb za pomocą
    pipety, to do diaska, nie wiedziałbym dokładnie jak to mam zrobić. Z
    którego miejsca na które przenieść, i w jakiej sytuacji... a już tym
    bardziej, gdy zdjęcia są w zupełnie innym klimacie, przy innych
    oświetleniach. To już lepiej ustawić dwa zdjęcia obok siebie, i kręcić
    suwakami RGB, na oko, będzie szybciej...

    Dlatego też bym chciał mieć taki program, któremu bym powiedział "masz
    tu sto zdjęć, wykryj mordy na wszystkich tych zdjęciach i zrób wszystkie
    mordy takie same"

    --
    BlaTek
    mail(atob(rot13('LzkuqTIeDTWfLHejnl5wol51nj=='.repla