eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBagażnik dachowy a aerodynamikaRe: Bagażnik dachowy a aerodynamika
  • Data: 2016-09-15 15:48:52
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 15.09.2016 15:33, s...@g...com wrote:
    > W dniu czwartek, 15 września 2016 14:43:28 UTC+2 użytkownik q...@g...com
    napisał:
    >> Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są odwrotnie niż
    powinny?
    >> Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania ostrym do tyłu
    a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)
    >
    > Ten kształt kropli wody to jedno z kłamstw które się serwuje dzieciom w szkole.
    >
    > W zalezności od tego w stosunku do czego się rozpatruje opór aerodynamiczny
    optymalny kształt będzie inny.
    >
    > Najbardziej optymalny pod względem objętośći to rura, z zaokrąglonymi końcami.
    >
    > Patrz - korpus jumbojet-a.
    >
    > W praktyce niewielka różnica czy początek ostry czy okrągły.
    > Ważne aby cienkie było raczej z przpdu bo wtedy zachowuje się stabilniej na
    wietrze.

    O samolot - dobrzy przykład!
    Przekrój skrzydła samolotu jest niemal identyczny z wzorcem kształtu
    aerodynamicznego - tępe do przodu ostre do tyłu.



    --
    Pozdr.
    Q
    www.elipsa.info

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: