  • 31. Data: 2011-11-11 10:18:35
    Temat: Re: Bady na HDD
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Tomaszek" napisał:

    > No to może dla DOS będzie czytelniej:
    >
    > <format c:> - skasuje zawartość tablicy partycji i zawartość partycji C:\
    >
    > <format c: /q> - skasuje zawartość tablicy partycji

    Ekhm... znaczy parametr /u jest tylko sobie a muzom?
    Bo AFAIR dopiero jego użycie spowoduje nadpisanie obszaru partycji wartością
    F6 i uniemożliwi odzyskanie uprzednio istniejących tam danych.

    JoteR

  • 32. Data: 2011-11-11 10:43:01
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-11-11 11:18, JoteR pisze:
    > Ekhm... znaczy parametr /u jest tylko sobie a muzom?
    > Bo AFAIR dopiero jego użycie spowoduje nadpisanie obszaru partycji
    > wartością F6 i uniemożliwi odzyskanie uprzednio istniejących tam danych.

    Ano widzisz, masz rację. Zapomniałem, że po <format c:> można było
    jeszcze zrobić <unformat c:> Mea culpa.

  • 33. Data: 2011-11-11 11:13:31
    Od: Rafal <r...@l...pl>

    On 2011-11-11 11:43, Tomaszek wrote:

    > Ano widzisz, masz rację. Zapomniałem, że po <format c:> można było
    > jeszcze zrobić <unformat c:> Mea culpa.

    Jak dla mnie to NTG
    FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

  • 34. Data: 2011-11-11 11:13:58
    Od: Rafal <r...@l...pl>

  • 35. Data: 2011-11-11 11:33:02
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Tomaszek" napisał:

    > Ano widzisz, masz rację. Zapomniałem, że po <format c:> można było jeszcze
    > zrobić <unformat c:> Mea culpa.

    Miałeś prawo zapomnieć, bo parametr ten nie jest obsługiwany przez wiersz
    poleceń Windows (o czym zdają się nie wiedzieć ortodoksyjne czyścioszki,
    próbujące sfucić wątek na *.winnt), a mało kto jeszcze używa czystego
    (niewindzianego) MS-DOS.

    JoteR

  • 36. Data: 2011-11-11 12:51:52
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Tomaszek" napisał:

    > <format c:> - skasuje zawartość tablicy partycji i zawartość partycji C:\

    > <format c: /q> - skasuje zawartość tablicy partycji

    Tomaszku. Zlituj się. Co też Ty wypisujesz. Skasuje zawartość tablicy partycji?
    Czyli co? Uszkodzi MBR?

    > Zapomniałem, że po <format c:> można było jeszcze zrobić <unformat c:>

    Unformat nie znaczy format z parametrem /u.

    Remek

  • 37. Data: 2011-11-11 14:42:13
    Od: Rafal <r...@l...pl>

    On 2011-11-11 13:51, Remek wrote:

    > Tomaszku. Zlituj się. Co też Ty wypisujesz. Skasuje zawartość tablicy partycji?
    > Czyli co? Uszkodzi MBR?

    Remuś, możesz skończyc dyskusje o poleceniach MS-DOS na grupie
    sprzętowej? Chyba, że to taka przypadłośc dzisiejszej młodziezy.. pt.
    "Ja wiem lepiej"

  • 38. Data: 2011-11-16 05:40:44
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "JoteR" napisał:

    > znaczy parametr /u
    > jego użycie spowoduje nadpisanie obszaru partycji wartością
    > F6

    Przećwiczyłem format C: /u w oknie niby DOS z dyskietki startowej Win 98 SE.
    Cała partycja została zapisana zerami. I ciekawostka. Do tych prób wziąłem dysk,
    na którym wcześniej był Ubuntu. Fdiskiem zdjąłem partycje i załozyłem od nowa.
    Okazało się, że mimo to MBR był w dalszym ciągu Linuksowy. Co jest grane?

    Remek

  • 39. Data: 2011-11-16 07:48:05
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Remek" napisał:

    > Przećwiczyłem format C: /u w oknie niby DOS z dyskietki startowej Win 98
    > SE.
    > Cała partycja została zapisana zerami.

    Powyższy opis dotyczył polecenia nierezydentnego "format" z MS-DOS 6.x. W
    "windzianym" DOS-ie może to działać inaczej.

> [...]
    > nowa.
    > Okazało się, że mimo to MBR był w dalszym ciągu Linuksowy. Co jest grane?

    Do czyszczenia MBR z wirusów (czyli np. pozostałości po Linuchach czy
    windzianych sygnaturach) służy polecenie fdisk /mbr lub fdisk /cmbr
    [numer_dysku]. Samo założenie czy zdjęcie partycji nie rusza obszaru tych
    pierwszych czterystu kilkudziesięciu bajtów.

    JoteR

  • 40. Data: 2011-11-16 10:58:18
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "JoteR" napisał:

    > Samo założenie czy zdjęcie partycji nie rusza obszaru tych
    > pierwszych czterystu kilkudziesięciu bajtów.

    Rozumiem. Czyli zostaje zapisana nowa tablica partycji, a kod zostaje bez zmian.
    A co z tym pozostałymi sektorami? Mogę je po kolei wyzerować hexedytorem, ale to
    uciążliwe. Jest jakiś program do tego? Chodzi o te pierwsze sektory, nie cały
    dysk.

    Pzdr Remek