  • 11. Data: 2011-11-09 15:23:31
    Temat: Re: Bady na HDD
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-11-09 14:45, Remek pisze:
    > Wykrył jeden wadliwy sektor i nie zaproponował jego naprawy :( Zrobił to
    > widocznie bez pytania,

    SeaTools for Dos się w ten sposób nie zachowuje. Używałem wiele razy i
    zawsze pytał się po gruntownym przeskanowaniu, czy skorzystać z puli
    zapasowej. Może już nie ma puli zapasowej i zaczyna odznaczać sektory
    jako wadliwe?

    bo teraz HDTune znajduje jeden bad (wcześniej 4), ale w
    > innym miejscu. A system jak uruchamiał się 15 min, tak teraz w ogóle się nie
    > uruchamia.

    To może być paradoksalnie lepiej. Spróbuj "ostatniej znanej dobrej
    konfiguracji" a potem nałóż instalację.

    Mój wniosek na gorąco - oba programy to mało powazne i mało przydatne
    > zabawki.

    Taki wniosek wyciągnąłeś prawdopodobnie dlatego, że jesteś już
    poirytowany tą sytuacją. Jeżeli coś może Ci z tym dyskiem pomóc to tylko
    Seatools.

    Zrobię testy MHDD. Podaję linki do benchmarków dwóch identycznych
    > dysków. Jeden to ten omawiany/wadliwy i drugi na którym mam system i który
    > działa bez zakłóceń. Proszę o opinie.

    Nie wierzę w temperaturę dysku sprawnego, jest za niska;) Ale jeśli jest
    sprawny to nie ma to żadnego znaczenia.

    Widać wyraźnie, że dysk wadliwy ma problem z płynnym odczytem.

  • 12. Data: 2011-11-09 16:30:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 9 Nov 2011 14:45:26 +0100, Remek napisał(a):

> [...]
    > dysków. Jeden to ten omawiany/wadliwy i drugi na którym mam system i który
    Mosiałeś przegapić o odgałęzienie w programie, zapuśc jeszcze raz i studiuj
    uważnie teksty :) Program nie naprawia tego co naprawia własny soft dysku
    (realocated sectors count) tylko to co uważa za wadliwe logicznie sektory.
    Sam niestety nie mam wiedzy na tyle dużej by to dokładniej wytłumaczyć, w
    każdym razie nie oczekuj że po naprawie za pomocą SeaTools wzrośnie licznik
    Real. Sec. Counts.
    Jeśli system po naprawie dysku nie stsrtuje (czego naturalnie można
    oczekiwać) to zapuść instalację naprawczą XP z płyty.

    > http://remek62.republika.pl/Tymcz/benchs.jpg
    > http://remek62.republika.pl/Tymcz/bench.jpg
    Nie przywiązuj znaczenia do tych wykresów. Ładnie wyglądają ale miarodajne
    nie są, zwłaszcza kiedy badany dysk pracuje jako systemowy.
    Zamiast tego poszukaj w systemie powodu dla którego takie błędy zapisu się
    pojawiają. Sam mam znajomy komp który co parę tygodni przychodzi do mnie z
    sieczką na dysku, wymieniłem juz dysk, przewód do niego, zmieniłem gniazdo
    wpięcia dysku, przeczyściłem styki modułu pamięci i przetestowałem (30h)
    memtestem. Jak na razie komp biega :)

    --
    Jacek

  • 13. Data: 2011-11-09 17:27:29
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Tomaszek" napisał:

    > SeaTools for Dos się w ten sposób nie zachowuje.

    ??? Może zminił zachowanie?

    > Może już nie ma puli zapasowej i zaczyna odznaczać sektory
    > jako wadliwe?

    Skąd ja mam to wiedzeć? Od tego jest chyba ten program?

    > Proszę o opinie.

    > Nie wierzę w temperaturę dysku sprawnego, jest za niska;) Ale jeśli jest
    > sprawny to nie ma to żadnego znaczenia.

    > Widać wyraźnie, że dysk wadliwy ma problem z płynnym odczytem.

    A mnie się wydawało, że ten sprawny pokazuje gorszy wynik.

    Remek

  • 14. Data: 2011-11-09 17:30:43
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-11-09 18:27, Remek pisze:

    > ??? Może zminił zachowanie?

    Może korzystaliśmy z innej wersji programu;) Nie mam teraz możliwości
    odpalenia tamtego programu.

    > Skąd ja mam to wiedzeć? Od tego jest chyba ten program?

    Nie pokazał tego? Czyli prawie na pewno korzystaliśmy z innych wersji
    programu.

  • 15. Data: 2011-11-09 18:38:59
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Tomaszek" napisał:

    > Jeżeli coś może Ci z tym dyskiem pomóc to tylko Seatools.

    Efekty działania SeaTools już pokazałem. Dysk jest po traktowaniu go MHDD. Hula
    jak nowy. Żadnych badów, ani błędów odczytu. Zdaję sobie sprawę, że to może
    niedługo potrwać, ale jednak. 4 bady poza partycjami (przed MHDD) chyba nie
    oznaczają padania dysku.

    A z innej beczki. Formatowałem ten dysk i trweało to 30 min. Skoro formatowanie
    nie dotyczy danych, a jedynie utworzenia tablicy plików, to dlaczego trwa tak
    długo i bez przerwy mieli dyskiem?

    Remek

  • 16. Data: 2011-11-09 19:26:56
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-11-09 19:38, Remek pisze:
    > A z innej beczki. Formatowałem ten dysk i trweało to 30 min. Skoro formatowanie
    > nie dotyczy danych, a jedynie utworzenia tablicy plików, to dlaczego trwa tak
    > długo i bez przerwy mieli dyskiem?

    Formatowanie nie rusza danych? No to pogubiłem się trochę...

  • 17. Data: 2011-11-09 23:13:27
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Tomaszek" napisał:

    > Formatowanie nie rusza danych? No to pogubiłem się trochę...

    Chyba nic nie pokręciłem :) W wielu żródłach czytałem, że formatowanie nie
    kasuje fizycznie danych z sektorów/klastrów dysku, a tylko tak modyfikuje
    tablicę alokacji plików, że dane te nie są widoczne zarówno dla użytkownikam jak
    i dla systemu i w trakcie zapisu nowych plików są nadpisywane. Zresztą ćwiczyłem
    to na dyskietce, ale chyba dotyczy to również HDD. Tak zresztą piszą w
    książkach. Czegoś nie zrozumiałem?

    Remek

  • 18. Data: 2011-11-10 06:08:11
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-11-10 00:13, Remek wrote:

> [...]
    > to na dyskietce, ale chyba dotyczy to również HDD. Tak zresztą piszą w

    Mieszasz pojęcie stworzenia struktur systemu plików przez jakiś system
    operacyjny z formatowaniem dysku.

    Tzw Quick Format, który tworzy struktury wybranego systemu plików (bez
    nadpisywania danych) na dysku (Tablica Allokacji Plików - FAT, to
    dotyczy jednego baaardzo starego systemu plików;)) lub częściej na
    partycji. Nie ma gwarancji, że dane nie zostaną uszkodzone szczegolnie
    wtedy gdy zmieniasz system plikow lub zmieniasz jego parametry, a i
    odzyskanie nie bywa proste.

    Książki szybko się starzeją ;)

  • 19. Data: 2011-11-10 06:51:46
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Wed, 9 Nov 2011 19:38:59 +0100, Remek napisał(a):

> [...]
    > nie dotyczy danych, a jedynie utworzenia tablicy plików, to dlaczego trwa tak

    Przy pełnym formatowaniu tworzy tablice, a potem sprawdza poprawność
    nośnika. Przy szybkim pomija sprawdzanie.

  • 20. Data: 2011-11-10 14:14:07
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Leszek K." napisał:

    > Przy pełnym formatowaniu tworzy tablice, a potem sprawdza poprawność
    > nośnika. Przy szybkim pomija sprawdzanie.

    I to by się zgadzało. Czyli jednask nie ma nadpisywania danych? Kupiłem niedawno
    używany dysk twardy. Sformatowany oczywiście. Dla zabawy potraktowałem go
    programem do odzyskiwania danych i odzyskałem wszystko co do bajta. Filmy, fotki
    z wakacji itd. itp. Może nieładnie, ale chciałem to sprawdzić. Powiadomiłem o
    tym sprzedającego (aby go ostrzec na przyszłość), a dysk sformatowałem
    powtórnie. Jeszcze raz przećwiczyłem cały cykl już na innym (swoim) dysku i
    stwierdzam - formatowanie nie usuwa fizycznie danych z dysku.

    Remek