  • 21. Data: 2013-05-20 16:13:45
    Temat: Re: Bacon tetris - algorytmika
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-05-20 15:56, Michal Kleczek pisze:

    > Dla ustalonego dx porownujemy sposoby :-)
    >
    > Ale ok - moze byc dlugosc cięcia. Wtedy ciecie z krawedzi o dlugosci min
    > polowy obwodu jest najlepszym rozwiazaniem?

    Nie. Cięcie po średnicy. Raz wystarczy.

    pzdr
    bartekltg

  • 22. Data: 2013-05-20 16:16:35
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Mon, 20 May 2013 14:36:08 +0100 po głębokim namyśle Andrzej Jarzabek
    rzekł:

    > On 20/05/2013 13:03, Michal Kleczek wrote:
    > [...]
    >
    > Ale jakie jest kryterium "lepszości"? Było tylko powiedziane "możliwiej
    > jak najszybciej" ale w zadaniu nie ma nic o tym jak obgryzanie/wycinanie
    > przebiega w czasie.

    1. Wycinana powierzchnia 2. Stosunek obwodu wycinanych fragmentów do
    powierzchni. W zasadzie 1 odpada, istnieje tylko w celu uniknięcia
    zjedzenia zbyt dużej ilości pizzy zanim się zmieści na talerzu. Ale
    2. jest ważne ze względu na ściekający sos.

    --
    Edek

  • 23. Data: 2013-05-20 21:52:20
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Mon, 20 May 2013 01:55:16 +0200 po głębokim namyśle bartekltg rzekł:

    > Jeśli szukasz algorytmu dającego ścisły deterministyczny wynik,
    > jest źle. Prostszy problem, czyli zamiast dowolnej figury mamy okręgi:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Circle_packing_in_a_cir
    cle
    > http://hydra.nat.uni-magdeburg.de/packing/cci/#Resul
    ts

    Dobre. Nie wszystkie kolumny rozumiem, ale gęstość rośnie, czego można się
    było spodziewać.

    > Zwróć uwagę, że tylko do 13 kółka 'minimalna patelnia'
    > jest pewna. Kolejne to to, co wypluł algorytm (w drugim linku jest
    > bardzo bogata bibliografia,
    > pewnie coś dla siebie zajdziesz boczku), nawet bez pewności,
    > że nie da się lepiej.

    O przepraszam bardzo. Podobno jestem dresem a nie boczkiem ;) No
    ale dzięki, nie wiedziałem, że koła w kole są warte takiej ilości
    zachodu i mają bibliografię - najważniejsze jest wiedzieć gdzie
    szukać, podobno.

    > Oryginalny problem i jakieś algorytmy i herystyki powinno się dać
    > wygooglać, problem dość życiowy,
    > ale mi nic rozsądnego wyszukiwarka nie wypluła,
    > pewnie złe zaklęcia wpisałem.

    Zakręcony ogon?

    Chyba najlepiej zacząć od bąbelków w wodzie, kulek w naczyniu
    czy struktury kryształów. Oidp kulki i tym podobne szukają stanu
    o najniższej energii - jeżeli znajdą minimum lokalne może
    nastąpić gwałtowna konwersja do niżej położonego układu, co
    zawsze wiąże się z różnymi nieregularnościami w strukturze.
    Najlepsze jest to, że kulki w naczyniu tak mają, stabilizuje
    się układ z paroma nieregularnościami, jeżeli cała reszta może
    przez to zmieścić się "niżej". Potem wystarczy poszukać nie
    kulek a cząsteczek i ma się taki boczek...

    Tyle o kulkach, pamiętam że to się bardzo ciężko liczy, ale
    też pytanie jest w jakiej objętości się zmieszczą i czy na pewno.

    --
    Edek

  • 24. Data: 2013-05-20 22:03:40
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Sun, 19 May 2013 21:56:43 +0200 po głębokim namyśle R.e.m.e.K rzekł:

    > ja mysle ze to jest do zrobienia trzeba mz zrobic symulacje toru pixela
    > po krzywej pogoni pocisku ziemia-ziemia. moze to napisze rano, bo teraz
    > sie zle czuje
    >
    > ale ktos musi mi pomoc zoptymalizowac to w asmie bo jeszcze sie w nim
    > nie czuje tak pewnie jak w C

    A nie lepiej we flashu? Z dodatkiem aśma najlepiej.

    > zaczalbym od obliczenia pola patelni ale niech ktos poda jakis wzor bo
    > nie pamietam, chyba to bylo z jakims pi, tak? zreszta to niewazne bo
    > pole bedzie mw podobne do kwadratu a rogi mozna ujac w bledzie
    > zaokraglania

    Całkiem blisko sposobu wyprowadzania wzoru na pole

    > wrzuce to zreszta do mojego silnika 2d i zobaczymy co wyjdzie z
    > symulacji tylko musze przeprogramowac armstki na boczek i jajka
    >
    > dam znac jak to policze

    Masz potencjał, ale od kiedy okrągła patelnia ma rogi? No dobrze, wiem,
    wszystko da się kupić.

    > MSPANC :DDDDDD

    Toże...

    --
    Edek

  • 25. Data: 2013-05-21 07:22:58
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...op.pl>

    W dniu 20.05.2013 o 15:37 Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    pisze:

    > Istnieje bardzo wiele sposobów, w których cel można osciągnąć wycinając
    > dowolnie małą powierzchnię. Jak je porównasz?

    Rzuciłem ten problem w charakterze żartu, ponieważ strasznie trudno jest
    go formalnie zdefiniować - co już zostało zauważone. Sam wpadłem na
    rozwiązanie z połową obwodu plus jeden punkt i wydaje mi się, że to jest
    prawidłowe rozwiązanie, ale nigdy nie przetestowałem go w praktyce, bo
    choć technicznie poprawne, to jednak jest mało praktyczne :)

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 26. Data: 2013-05-21 08:35:25
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Tue, 21 May 2013 07:22:58 +0200 po głębokim namyśle Wojciech
    \"Spook\" Sura rzekł:

> [...]
    > prawidłowe rozwiązanie, ale nigdy nie przetestowałem go w praktyce, bo
    > choć technicznie poprawne, to jednak jest mało praktyczne :)

    Przynajmniej wiadomo, że jesz kulturalnie pizzę - ja jem łapom ;)

    Mnie w tej dyskusji ciekawi co innego: nasz mózgi radzą sobie z tymi
    problemami bez problemu, ale jak trzeba zaimplementować algorytm
    to nagle sprawa robi się mega-skomplikowana, ekhm, NP-zupełna.

    --
    Edek

  • 27. Data: 2013-05-21 08:39:00
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...op.pl>

    W dniu 21.05.2013 o 08:35 Edek <e...@g...com> pisze:

> [...]
    > problemami bez problemu, ale jak trzeba zaimplementować algorytm
    > to nagle sprawa robi się mega-skomplikowana, ekhm, NP-zupełna.

    Tu nie chodzi o poziom komplikacji algorytmu, tylko o problem z formalną
    definicją - nie określiłem, w jaki sposób usuwane są kawałki pizzy. Gdybym
    to zrobił, to pewnie nie trzeba byłoby do tego nawet algorytmu, zrobiłby
    się z tego prosty problem geometryczny.

    Takich problemów znam więcej. Na przykład kiedyś jeden z wykładowców
    analizy stwierdził na wykładzie, że operator sumy to taki matematyczny
    odpowiednik pętli for. Nie zgodziłem się z nim twierdząc, że pętla for ma
    większą moc obliczeniową od operatora sumy, to jest pętlą for można
    obliczyć większy zbiór wyrażeń niż sumą.

    Napisałem wtedy post na pl.sci.matematyka - swoją drogą fajna dyskusja się
    wtedy wywiązała - i doszliśmy do tego, że największym problemem jest
    właśnie precyzyjne zdefiniowanie problemu: począwszy od tego, jak pożenić
    matematyczny operator sumy z programistyczną instrukcją pętli a
    skończywszy na tym, jakiego rodzaju wyrażenia dopuszczamy po prawej
    stronie tychże albo czy dopuszczalne są zagnieżdżenia.

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 28. Data: 2013-05-21 11:06:28
    Od: Michal Kleczek <m...@k...org>

    On 2013-05-20 16:13, bartekltg wrote:

    > Nie. Cięcie po średnicy. Raz wystarczy.

    Moge prosic o wyjasnienie? W swojej ciemnocie tego nie widze.

    --
    Michal

  • 29. Data: 2013-05-21 11:15:31
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...op.pl>

    W dniu 21.05.2013 o 11:06 Michal Kleczek <m...@k...org>
    pisze:

    > Moge prosic o wyjasnienie? W swojej ciemnocie tego nie widze.

    Załóżmy, że tniesz pionowo. Pozbywasz się górnego i dolnego punktu, więc
    tam pizza już nie styka się z talerzem, natomiast obie połówki przesuwasz
    w stronę środka talerza o pół grubości cięcia - tym samym odsuwając
    pozostałe punkty od krawędzi.

    > Michal

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 30. Data: 2013-05-21 11:38:28
    Od: Michal Kleczek <m...@k...org>

    On 2013-05-21 11:15, Wojciech "Spook" Sura wrote:

> [...]
    > tam pizza już nie styka się z talerzem, natomiast obie połówki
    > przesuwasz w stronę środka talerza o pół grubości cięcia - tym samym

    No ale to przy zalozeniu ze wycinasz pasek - czyli ciec jest dwa, a nie
    jedno.

    --
    Michal