  • Data: 2013-05-20 21:52:20
    Temat: Re: Bacon tetris - algorytmika
    Od: Edek <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 20 May 2013 01:55:16 +0200 po głębokim namyśle bartekltg rzekł:

    > Jeśli szukasz algorytmu dającego ścisły deterministyczny wynik,
    > jest źle. Prostszy problem, czyli zamiast dowolnej figury mamy okręgi:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Circle_packing_in_a_cir
    cle
    > http://hydra.nat.uni-magdeburg.de/packing/cci/#Resul
    ts

    Dobre. Nie wszystkie kolumny rozumiem, ale gęstość rośnie, czego można się
    było spodziewać.

    > Zwróć uwagę, że tylko do 13 kółka 'minimalna patelnia'
    > jest pewna. Kolejne to to, co wypluł algorytm (w drugim linku jest
    > bardzo bogata bibliografia,
    > pewnie coś dla siebie zajdziesz boczku), nawet bez pewności,
    > że nie da się lepiej.

    O przepraszam bardzo. Podobno jestem dresem a nie boczkiem ;) No
    ale dzięki, nie wiedziałem, że koła w kole są warte takiej ilości
    zachodu i mają bibliografię - najważniejsze jest wiedzieć gdzie
    szukać, podobno.

    > Oryginalny problem i jakieś algorytmy i herystyki powinno się dać
    > wygooglać, problem dość życiowy,
    > ale mi nic rozsądnego wyszukiwarka nie wypluła,
    > pewnie złe zaklęcia wpisałem.

    Zakręcony ogon?

    Chyba najlepiej zacząć od bąbelków w wodzie, kulek w naczyniu
    czy struktury kryształów. Oidp kulki i tym podobne szukają stanu
    o najniższej energii - jeżeli znajdą minimum lokalne może
    nastąpić gwałtowna konwersja do niżej położonego układu, co
    zawsze wiąże się z różnymi nieregularnościami w strukturze.
    Najlepsze jest to, że kulki w naczyniu tak mają, stabilizuje
    się układ z paroma nieregularnościami, jeżeli cała reszta może
    przez to zmieścić się "niżej". Potem wystarczy poszukać nie
    kulek a cząsteczek i ma się taki boczek...

    Tyle o kulkach, pamiętam że to się bardzo ciężko liczy, ale
    też pytanie jest w jakiej objętości się zmieszczą i czy na pewno.

    --
    Edek