    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Bacon tetris - algorytmika
    Date: Mon, 20 May 2013 01:55:16 +0200

    W dniu 2013-05-19 17:51, Edek pisze:
    > Witam, grupa źle na mnie wpływa - nakładając dzisiaj rano
    > płaty boczku na patelnię (okrągłą) zastanawiałem się,
    > jakiego algorytmu użyć, aby uzyskać możliwie największą
    > ilość boczku nałożonego na patelnię tak, żeby się równo
    > przypiekł.
    >
    > Powiedzmy, że boczek jest podłużny i ma przekrój opsiany
    > poligonem, jak to boczek. Kroimy w poprzek, czyli w
    > płaszczyźnie przekroju, i układamy na patelni o promieniu
    > r tak, aby uzyskać najlepsze możliwe wykorzystanie powierzchni
    > patelni. Przekrój boczku na płaską podstawę (nie wiem jak
> [...]

    Jeśli szukasz algorytmu dającego ścisły deterministyczny wynik,
    jest źle. Prostszy problem, czyli zamiast dowolnej figury
    mamy okręgi:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Circle_packing_in_a_cir
    cle
    http://hydra.nat.uni-magdeburg.de/packing/cci/#Resul
    ts

    Zwróć uwagę, że tylko do 13 kółka 'minimalna patelnia'
    jest pewna. Kolejne to to, co wypluł algorytm
    (w drugim linku jest bardzo bogata bibliografia,
    pewnie coś dla siebie zajdziesz boczku), nawet bez pewności,
    że nie da się lepiej.

    Czytałem to jakiś czas temu i najprostszy algorytm miał
    swoją cześć 'wykładniczą' pod postacią przeszukiwania
    możliwych postaci "grafu kontaktów".

    Oryginalny problem i jakieś algorytmy i herystyki
    powinno się dać wygooglać, problem dość życiowy,
    ale mi nic rozsądnego wyszukiwarka nie wypluła,
    pewnie złe zaklęcia wpisałem.

    BTW. podobny problem występuje z serem lub wędliną
    na kanapce. Tam najlepiej sprawdza się krojenie
    i przestawianie małych kawałków sera aż do uzyskania
    zadowalającej dokładności.
    ;)

    pzdr
    bartekltg