  • Data: 2009-02-02 16:37:32
    Temat: Re: BTSy - takie tam wolne rozważania...
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    ToMasz napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >Orange wg BTS search i UKE. wniosek? totalny bezsens. Już tłumacze. 600m
    >od domu mam szpital, na jego budynku nadajnik. kierunek - przez okno. w
    >przeciwna strone, drugie okno, wieża z nadajnikiem - mniej niż 1km. w
    >ciagu 2 dni zaden telefon nie zalogował sie do wymienionych nadajników.
    >Natomiast jeden zalogował sie do nadajnika w miescie obok, w lini
    >prostej 8-10 km. PRzez wiekszość czasu telefony skakają po 9
    >nadajnikach, oddalonych 2-5km, i usytuowanych tak, ze sygnał zamiast
    >"przechodzić" przez sciany z oknami, (E-W) przechodzi przez wszystkie

    W małym miasteczku telefon loguje się do BTSa we wsi 10km dalej
    a ma 2 w mieście. Wystarczy, że domownicy chodzą po dou zmieniając
    rozkład promieniowania i telefon uzna, że warto się przelogować.
    Poza tym (proszę mnie poprawić jeśli to nieprawda) może to być
    wybór do mniej zajętego BTSa aby "uwolnić" bliższe?

    >Pytanie 2. jaki jest teoretyczny najmniejszy (ale uzasadniony z
    >ekonomicznego punktu widzenia) zasieg nadajnika?

    Nie wiem czy ekonomicznego ale w Warszawie w metrze jest chyba
    poniżej 100m, dalej i tak tunel stłumi. Czy w wagonach są jakieś nie wiem,
    ale wtedy jeszcze mniej.

    >moje miejsce pracy jest
    > 50m od rogu rynku. na przeciwległym rogu jest nadajnik. w budynku nie
    >da sie rozmawiać swobodnie, trzeba stać przy oknie. szacunkowa odległość
    >od nadajnika to 300m?

    Blisko nadajnika fale mają bardziej nierównomirny rozkład. Poza tym może
    jest b. małej mocy tylko na rynek?
    Arek