  • Data: 2010-12-07 09:12:12
    Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-12-04 20:38, J.F. wrote:

    > A jakie tam sa zalety RWD ? Bo rozumiem piszesz o drogich limuzynach,
    > gdzie w z tylu ma byc wygodnie, a nie o sporcie ?

    > po pierwsze to IMHO RWD latwiej wpada w poslizgi. Jedziesz sobie po
    > prostej osniezonej drodze .. i musisz byc czujny.
    > Moge sie mylic - trudno to rzetelnie porownac.

    I tu jest sedno całego problemu.

    Aby jechać szybko po kiepskiej nawierzchni nie należy wpadać w poślizgi
    tylko świadomie je wywoływać.

    Wróć do podstawowej lektury: prędkość bezpieczna.

    > Po drugie, jak sa trudne warunki, np gleboki zlodowacialy snieg - to
    > FWD zachowuje troche manewrowosci przy predkosciach parkingowych.

    Jakoś nie zauważyłem na ostatnim treningu :-)

    > A RWD nie ma zadnej.

    Bzdury piszesz niestety.

    Ot np stanales pod gore, trzeba ruszyc, tylne
    > kola buksuja i zsuwaja sie do rowu, bo jest lekki trawers.
    > I co zrobisz ?

    Powiedz szczerz, jaki jest procent takich sytuacji jeśli jako 100%
    wziąść roczny okres jazdy ? I czy uważasz, że to zawsze jest reguła ?

    Wiele RWD ma albo dyfer z tarciem wewnętrznym lub jakiś system trakcji,
    który dość dobrze radzi sobie w tej sytuacji. Czyli jest w znacznie
    lepszej sytuacji niż FWD. Jeśli już masz RWD z otwartym dyfrem to zawsze
    możesz je sprowadzić do poziomu FWD po prostu dociążając tył - proste,
    prawda ? :-)

    > No ale wiesz, inni nie potrafia, a tylu baczkow nie wykrecili swoimi
    > FWD. One po prostu bardzo rzadko w nie wpadaja.

    Bzdura. To wszystko kwestia prędkości w stosunku do trakcji. Zwykli
    ludzie jeżdzą przeważnie, niezbyt szybko i niezbyt mocnym fwd.

    > A co daje RWD zwyklemu kierowcy ? Nic ?

    Zwykły kierowca nie jest niestety w stanie docenić zalet, które ujawnia
    się wtedy gdy zdobędzie się większe umiejętności - niestety większość
    zwykłych kierowców jest zbyt leniwych :-)

    > Jakos nie widzialem. Poza tym - wciskasz sprzeglo i czym sie to rozni
    > od RWD ?

    Nie istnieje ogólna reguła, ponieważ wszystko zależy od specyficzności
    danej sytuacji.

    BTW: Stawiam Ci wyzwanie! :-) Moje RWD kontra Twoje FWD, możemy w
    atmosferze przyjemniej konkurencji porównać :-) (czasy przejazdu
    oczywiście :-) Najlepiej na nawierzchni szutrowej lub zaśnieżonej :-)

    Ew. dobrać handicapy ze względu na moc.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik