  • 1. Data: 2017-03-07 15:03:36
    Temat: BMW spaliło dom
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Jest afera:
    http://www.wykop.pl/artykul/3637563/bmw-r1200st-spal
    ilo-mi-dom/

    Kilka słów w temacie jakości niemieckiej motoryzacji w świetle głośnych samozapłonów
    Mercedesów.
    Jak się okazuje nie tylko Mercedes ma problemy z jakością i bezpieczeństwem.
    Mi przydarzyło się to z motocyklem BMW, podobnie jak kilku tysiącom ludzi na świecie,
    których motocykle spłonęły niespodziewanie.
    Tu jest link do innych ciekawych materiałów na ten temat (zdjęcia z mojego pożaru
    też) https://drive.google.com/drive/folders/0B7fVfpOqz89U
    dlU5MHJxdjBEYkk?usp=sharing

    Ale po kolej.
    Przed sezonem motocyklowym 2015 postanowiłem przewertować Internet w zakresie
    informacji dotyczących mojego BMW R1200ST.
    Motocykl BMW R1200ST bardzo lubiłem, miałem od nowości, był kupiony w salonie i
    regularnie serwisowany, więc bardzo zaskoczyła mnie znaleziona w sieci wzmianka o tym
    że mój model BMW miał poważne wady techniczne, mogące spowodować uszczerbek na
    zdrowiu lub wręcz śmierć pasażerów.
    Wady te dotyczyły:
    1. Wada przedniego czujnika ABS, skutkująca samoczynnym blokowaniem się przedniego
    koła podczas jazdy (horror nr 1 motocyklisty!!!).
    2. Wada mocowania tylnego koła (wadliwy element manszety mocującej koło), skutkujący
    urywaniem tylnego koła podczas jazdy (horror nr 2 !!!).
    3. Wada pompy paliwowej, skutkująca rozszczelnieniem układu paliwowego i samozapłonem
    motocykla, zarówno w ruchu jak i na postoju (horror nr 3!!!).

    Wspomnę, że każda z wad została udokumentowana szeroko w Internecie, ponieważ w
    niektórych przypadkach nastąpił wypadek ze skutkiem śmiertelnym. W USA i w Kanadzie
    tematem zajmował się nawet Urząd Bezpieczeństwa Drogowego, który zmusił BMW do akcji
    serwisowych i wypłaty odszkodowań. Warto zaznaczyć, że musiało nastąpić przymuszenie
    BMW, ponieważ firma się nie poczuwała. Dopiero groźba poważnych sankcji i zakazu
    sprzedaży motocykli sprowadziła firmę BMW na ziemie.

    Tu jest link do dochodzenia NHTSA przypadków pożarów motocykli w USA
    https://www.nhtsa.gov/recalls?nhtsaId=13V617000

    W końcu nie udawało się tematu zamiatać pod dywan i BMW w celu "załatania" tych
    problemów przeprowadziło w latach wcześniejszych darmowe szerokie akcje serwisowe na
    całym świecie ( w Polsce też).
    Mój motocykl serwisował znany warszawski dealer z ulicy Ostrobramskiej, który
    oczywiście miał do mnie kontakt. Problem w tym, że o akcjach serwisowych nie raczył
    mnie powiadomić.

    Na początku czerwca 2015 napisałem do BMW Polska pisemko, czy to prawda, że są takie
    wady motocykli. Odpisali, że tak i zapraszają do serwisu na ul. Ostrobramską na akcję
    serwisową.

    Pod koniec czerwca 2015 akcja została przeprowadzona i szczęśliwy pojechałem do
    domku.

    Dwa tygodnie później, 13 lipca 2015, po przejażdżce postawiłem motocykl w garażu i
    wyjechałem z domu na Stare Miasto. Po godzinie zadzwonili sąsiedzi, że pali się nasz
    dom.

    Nastąpił samozapłon mojego motocykla BMW R1200ST, w wyniku, czego spłonął garaż i
    mienie za 600.000 zł (w tym sportowy Mercedes).
    Tylko dzięki temu, że sąsiedzi zareagowali błyskawicznie wzywając Straż Pożarną
    (mieszkam od jednostki Straży tylko 2 km) nie spłonął nasz dom, choć na zdjęciach
    widać, że paliły się już rynny.

    Ze względu na rozmiar szkód prokuratura na drugi dzień po pożarze przysłała ekipę
    dochodzeniową wraz z biegłymi pożarnictwa. Biegli sądowi stwierdzili jednoznacznie,
    że powodem pożaru był motocykl BMW.

    Zaproponowałem BMW polubowne załatwienie sprawy, tzn. ugodę i wypłatę odszkodowania w
    wysokości strat jakie ponieśliśmy (do wartości odtworzeniowej).

    BMW przesłało dwóch techników z Monachium, którzy po 3 godzinach oględzin wraku
    wydali oświadczenie, w którym stwierdzają, że się nie poczuwają do winy.

    Oględziny były zrobione na "odwal się", technicy BMW nie mieli ze sobą żadnego
    sprzętu (mam nagranie z oględzin). Przyjechali tylko po to, aby sprawdzić, jakie mam
    na nich "haki" (czytaj jak mocne mam dowody ich winy) i czy dam radę wygrać w sądzie

    Nadmienię, że z powodu domniemanej winy BMW ubezpieczyciel tez się na mnie wypiął i
    nie chce wypłacić odszkodowania.

    Teraz pozostaje mi tylko droga sądowa. Życzcie powodzenia.

  • 2. Data: 2017-03-07 15:04:10
    Temat: Re: BMW spaliło dom
    Od: Bolko <s...@g...com>

    sorry za tytuł :(

  • 3. Data: 2017-03-07 15:48:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 7 Mar 2017 06:04:10 -0800 (PST), Bolko

    > sorry za tytuł :(

    Chyba za grupę, bo to NTG. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2017-03-07 17:01:13
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-03-07 15:48, Myjk wrote:

    > Chyba za grupę, bo to NTG. :P

    Niemniej jednak przeczytalem z zainteresowaniem, daje co nieco do
    pomyslenia.

    --

    memento lorem ipsum

  • 5. Data: 2017-03-07 17:14:26
    Od: p...@g...com

    Niemieckie moto koncerny mają bardzo skuteczny lobbing w Brukseli ... Trują w USA a w
    UE są cacy, akcje serwisowe w USA i Kanadzie a w UE figa z makiem ... I tak się
    przypadkowo składa że za trwaniem u koryta naszego Króla Europy stoi murem kanclerz
    Niemiec :-)

  • 6. Data: 2017-03-07 17:19:02
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-03-07 17:14, p...@g...com wrote:

    > I tak się przypadkowo składa że za trwaniem u koryta naszego Króla Europy stoi
    murem kanclerz Niemiec :-)

    Czyli Francja i Slowacja popierajac kandydature Tuska dzialaja rowniez
    na rzecz niemieckich koncernow motoryzacyjnych. genialne.

    --

    memento lorem ipsum

  • 7. Data: 2017-03-07 17:26:41
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-07 o 17:19, elmer radi radisson pisze:

    > Czyli Francja i Slowacja popierajac kandydature Tuska dzialaja rowniez
    > na rzecz niemieckich koncernow motoryzacyjnych. genialne.

    Pamiętaj że to wszystko wina Tuska :)

    --
    LordBluzg(R)

  • 8. Data: 2017-03-07 19:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bolko s...@g...com ...

    > Teraz pozostaje mi tylko droga sądowa. Życzcie powodzenia.

    Daj znać na ile ich ogoliłes :)

    Może do Jaworowicz się zgłoś? Tak reklama fiu fiu...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

  • 9. Data: 2017-03-07 20:05:37
    Od: p...@g...com

    http://m.auto-swiat.pl/wiadomosci,1n4es
    Słowacja jest uzależniona od motokoncernów a Francuzi wejdą w deal z każdym o ile
    będą widzieć w tym zysk ...
    Dziwne że służby unijne tak wyczulone na punkcie ekologii tolerowaly i nadal tolerują
    trujące auta VW na drogach UE ... Tusk od ujawnienia afery w 2015 r nie wykonał
    praktycznie żadnego ruchu przeciwko VW ba jego zaufana niejaka Bieńkowska wezwała
    Mullera do dobrowolnej wypłaty odszkodowań co podobno wywołało u niego niepohamowany
    atak śmiechu ;-)

  • 10. Data: 2017-03-07 20:51:58
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-03-07 20:05, p...@g...com wrote:

    > Słowacja jest uzależniona od motokoncernów a Francuzi wejdą w deal z każdym o ile
    będą widzieć w tym zysk ...

    Swiat jest taki przerazajacy, here be dragons, itd. Na cale szczescie
    juz niebawem kazdy krajan ma szanse jezdzic nowatorskim narodowym
    wozkiem akumulatorowym rodem z peronu PKP.

    ziew.

    --

    memento lorem ipsum