eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!???
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 35

  • 11. Data: 2010-03-26 07:48:25
    Temat: Re: BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!???
    Od: "Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl" <r...@g...com>

    On 26 Mar, 08:30, "Edi" <w...@o...pl> wrote:


    > Jedno pytanie, czy na pewno chodzi o szczotki rozrusznika?
    > Rozrusznik dziala bez problemow.
    > Szczotki alternatora wystaja z korpusu na okolo 6mm. - wymieniac?

    Witam!
    Tak szczotki rozrusznika:
    http://www.boxer-motor.com/index.php?option=com_cont
    ent&task=view&id=20&Itemid=57
    A co do alternatora, cytując Haynesa: "Brush projection: standard
    10mm, service 5mm"

    Pozdrawiam,
    Rafał


  • 12. Data: 2010-03-26 08:03:31
    Temat: Re: BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!???
    Od: "Edi" <w...@o...pl>


    Użytkownik "Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl" <r...@g...com> napisał
    w wiadomości
    news:b141ed7f-c0d9-475c-9a0a-3bb545cf6486@g10g2000yq
    h.googlegroups.com...
    On 26 Mar, 08:30, "Edi" <w...@o...pl> wrote:


    > Jedno pytanie, czy na pewno chodzi o szczotki rozrusznika?
    > Rozrusznik dziala bez problemow.
    > Szczotki alternatora wystaja z korpusu na okolo 6mm. - wymieniac?

    Witam!
    Tak szczotki rozrusznika:
    http://www.boxer-motor.com/index.php?option=com_cont
    ent&task=view&id=20&Itemid=57
    A co do alternatora, cytując Haynesa: "Brush projection: standard
    10mm, service 5mm"


    Czy kontrolka od temperatury w zegarach powinna, po przekreceniu kluczyka w
    pozycje zaplon, zapalic sie i zgasnac po uruchomieniu silnika?

    Edi



  • 13. Data: 2010-03-26 08:36:44
    Temat: Re: BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!???
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    W dniu 2010-03-26 08:17, Edi pisze:

    > Dziekuje za sugestie
    > Bede sprawdzal dalej.

    a aku porzadnie podladowane po zimie?

    --
    pozdr
    pj
    gsx1300r
    K-coś tam więcej niż większość


  • 14. Data: 2010-03-26 09:06:31
    Temat: Re: BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!???
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Czy kontrolka od temperatury w zegarach powinna, po przekreceniu kluczyka
    > w pozycje zaplon, zapalic sie i zgasnac po uruchomieniu silnika?

    zapalic sie moze po przekreceniu kluczyka, jak ecu odczyta temperature
    powinna zgasnac (chyba ze ecu stwierdzi ze temp za wysoka)


  • 15. Data: 2010-03-26 09:12:57
    Temat: Re: BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!???
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    jeszcze jedno.... pomierz rezystacnje czujnika przy temperaturze ok 15-20
    stopni i przy roboczek ok 90

    znajdz taki sam egzemplarz motoru lub z takim samym silnikiem i sprawdz tam
    jakie masz wartosci.

    jak odbiegaja od siebie - czujnik
    jak nie odbiegaja to kable

    ew jesli masz dostep do manuala serwisowego to ustal ile powinna miec ta
    rezystancja, lub zapytaj sie kolegi o taki pomiar. wazne zeby podal ci
    temperature pomiaru (czyli zimny niejezdzony caly dzien silnik nie stojacy
    na sloncu - bedzie mial ok 10 stopni teraz tez dobrze. u siebie tez pmierz w
    tej temperaturze.

    jak dalbys rade zrobic 3 pomiary przy dowolnych wartosciach temp (przy czym
    zimny silnik mozliwie, srodkowy dowolny i koncowy mozliwie goracy silnik) to
    ci wyrysuje uproszczona charakterystyje czujki twojej i kolegi i sprawdzimy
    czyu sie bardzo rozni.

    jeszcze raz przypomne - temperatira bloku silnika jest bardzo wazna bo ze
    zla temp pomiar bedzie do dupy. najepiej zmierzyc jakims termometrem (w
    multimetrach czasami daja takie sondy temperaturowe, zwykly termometr
    pomiedzy zeberkami tez powinien dobrze zobrazowac temat.

    sir


  • 16. Data: 2010-03-26 09:35:57
    Temat: Re: BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!???
    Od: "Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl" <r...@g...com>

    Sir, dobrze kombinujesz, że aż za bardzo ;)

    Bosch J-Tronic stosowany w K 2V jest prostym układem analogowym.
    Wspomniany czujnik temperatury w obudowie zawiera 2 termistory i
    wspólną masę na obudowie. Jeden jest wykorzystywany przez ECU, a drugi
    przez sterownik wentylatora i lampki.
    Nigdy się nie spotkałem z tym, aby kontrolka temp. BMW K 2V zapalała
    się przy zimnym silniku. Jak proponowałem, pomiar kontrolny można
    wykonać pomiędzy wartością dla ECU i dla sterownika wentylatora (link
    do schematów powyżej).

    Pozdrawiam,
    Rafik


  • 17. Data: 2010-03-26 10:01:51
    Temat: Re: BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!???
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    ale zeby sprawdzic czy dziala poprawnie to trzeba znac charakterystyke
    termistora - a ta przy walnietym egzemplarzu moze odbiegac od normy

    te czujniki nie sa liniowe.

    co do lampki mowilem na bazie doswiadczen z samochodem i logice
    jesli w tym czujniku sa 2 termistory to wcale nei oznacza ze musza miec
    identyczna charakterystyke


  • 18. Data: 2010-03-26 13:22:20
    Temat: Re: BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!???
    Od: "news.gazeta.pl" <a...@g...pl>


    >
    > a aku porzadnie podladowane po zimie?
    >
    Tez mi sie tak wydaje - zanim zaczniesz studiowac schematy/ozdlubywac ecu
    sprawdz czy Ci aku po zimie poprostu nie padlo... Dzieje sie tak tylko na
    wolnych obrotach ? Czy jak masz powiedzmy 2-3tys obrotow i wlaczasz ten
    kierunek czy swiatla to tez sie wentylator wlacza ?
    Pzdr
    PanAdol



  • 19. Data: 2010-03-26 16:38:51
    Temat: Re: BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!???
    Od: "Edi" <w...@o...pl>


    Użytkownik "Edi" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hogct7$uhi$1@mx1.internetia.pl...
    > Witam
    > Po zimie w moim motocyklu, BMW K100 RS '85, zaczelo dziac sie cos
    > niedobrego.
    > O ile na zimnym silniku wszystk jest OK o tyle gdy sie nieco zagrzeje, po
    > wlaczeniu kierunkowskazu (ktory dziala prawidlowo) zaczyna sie krecic
    > przez chwilke (okolo 5s) wentylator chlodnicy (???), nie ma tu znaczenia
    > czy lewy czy prawy kierunek. Podobnie jest gdy wlacze swiatla mijania lub
    > nacisne na klakson, wentylator zaczyna sie przez chwile krecic.
    > Gdy silnik podgrzeje sie bardziej, po wlaczeniu kierunku, wentylator
    > zaczyna sie krecic i nie przestaje dopoki nie wylaczy sie kierunkowskazu.
    >
    > Dodatkowo w liczniku, kontrolka odpowiadajaca za informacje o
    > niebezpiecznej temperaturze plynu chlodzacego, na podgrzanym silniku, po
    > wlaczeniu kierunku zaczela "lypac" (mam tu na mysli pojedynczy blysk).
    > Kontrolka ta, od kiedy kupilem motocykl w ubieglym roku, nigdy sie nie
    > zapalala, ani przy rozruchu (wg mnie dziwne) ani w trakcie pracy.
    >
    > Jak do tej pory sprawdzilem i przesmarowalem zlaczki ktore mieszcza sie
    > pod zbiornikiem, oczyscilem i posmarowalem koncowki przewodow ktore byly
    > przykrecone do ramy/masy mieszczace sie pod zbiornikiem, po srodku,
    > podmienilem przekaznik odpowiadajacy za wlaczanie wentylatora i za
    > kontrolke niebezpiecznego wzrostu temp., podmienilem tez "puszke z
    > elekronika" ktora miesci sie nad akumulatorem (jezeli sie nie myle to jest
    > ignition control unit). Kompletnie nic to nie dalo, poza pogarszajacym sie
    > samopoczuciem.
    >
    > Poza niecodziennym zachowaniem wentylatora cala reszta dziala jak trzeba,
    > odpalanie, przyspieszenie, swiatla, klakson, wszystko OK.
    >
    > Podpowiedzcie co sprawdzic jeszcze we wlasnym zakresie przed wyprawa do
    > powaznego elektryka/elektronika.
    >
    > Czy dysponuje ktos moze czytelnym schematem elektrycznym BMW K100 RS '85 i
    > moglby sie podzielic?
    >
    > Pozdrawiam
    > Edi
    >
    > cerberon @ poczta . onet . pl
    >

    dziekue za wszystkie sugestie

    Oto co dzisiaj zrobilem:

    - sprawdzilem wszystkie bezpieczniki, wartosci zgodne z instrukcja
    - sprawdzilem prady plynace przez te bezpieczniki, wynik "sporo" ponizej
    wartosci bezpiecznikow
    - sprawdzilem ladowanie akumulatora, przy 1500obr/min bez zalacznych
    odbiornikow - okolo 13,8V, z zalaczonymi "dlugimi", kierunkiem, i
    wentylatorem (ktory sie zalaczyl, cholera) spadlo do 12,7V
    - szcztki alternatora w normie
    - wymienilem alternator na drugi (byl pod reka), wlasciwie bez zmian,
    napiecie moze wyzsze o 0,1- 0,2V
    - zamontowalem termometr na gumowej rurze przechodzacej przez prawa przednia
    czesc silnika, temperatura (mierzona na rurze) przy ktorej zaczynaja sie
    dziac cyrki to okolo 50C
    - kolega Rafik napisla ze jedna z przyczyn moze byc problem ze szczotkami
    rozrusznika. W trakcie pracy juz goracego silnika, sprawdzilem napiecie
    pomiedzy masa a plusem rozrusznika, pomiar wskazal 0V, wydaje mi sie
    szczotki przewodza dobrze.
    - po zdjeciu oslony z kierownicy odnalazlem jeden przewod, ktory wygladal mi
    na masowy, przykrecony ponizej mocowania dzwigni hamulca, oczyscilem
    dokrecilem, przelacznikow nie rozbieralem. Maozna tam znalezc cos ciekawego?

    - akumulator jest nowy, przed zamontowaniem naladowany.

    jutro dzialam dalej

    Edi



  • 20. Data: 2010-03-26 23:18:43
    Temat: Re: BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!???
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Oto co dzisiaj zrobilem:
    >
    > - sprawdzilem wszystkie bezpieczniki, wartosci zgodne z instrukcja
    gut

    > - sprawdzilem prady plynace przez te bezpieczniki, wynik "sporo" ponizej
    > wartosci bezpiecznikow

    normalne - tak ma byc

    > - sprawdzilem ladowanie akumulatora, przy 1500obr/min bez zalacznych
    > odbiornikow - okolo 13,8V, z zalaczonymi "dlugimi", kierunkiem, i

    bardzo dobry wynik

    > wentylatorem (ktory sie zalaczyl, cholera) spadlo do 12,7V

    akceptowalne bo wentylator bardzo pradozerny jest

    > - szcztki alternatora w normie

    gut

    > - wymienilem alternator na drugi (byl pod reka), wlasciwie bez zmian,
    > napiecie moze wyzsze o 0,1- 0,2V

    jak widzisz nie bylo potrzeby

    > - zamontowalem termometr na gumowej rurze przechodzacej przez prawa
    > przednia czesc silnika, temperatura (mierzona na rurze) przy ktorej
    > zaczynaja sie dziac cyrki to okolo 50C

    nie taki pomiar miales zrobic - to ci tylko mowi ze przy 50 stopniach czujce
    sie wydaje ze ma 90

    > - kolega Rafik napisla ze jedna z przyczyn moze byc problem ze szczotkami
    > rozrusznika. W trakcie pracy juz goracego silnika, sprawdzilem napiecie
    > pomiedzy masa a plusem rozrusznika, pomiar wskazal 0V, wydaje mi sie
    > szczotki przewodza dobrze.

    przy wylaczontym rozruszniku trudno o inny wynik


    > - po zdjeciu oslony z kierownicy odnalazlem jeden przewod, ktory wygladal
    > mi na masowy, przykrecony ponizej mocowania dzwigni hamulca, oczyscilem
    > dokrecilem, przelacznikow nie rozbieralem. Maozna tam znalezc cos
    > ciekawego?

    imho nie to czego szukasz

    > - akumulator jest nowy, przed zamontowaniem naladowany.
    gut

    > jutro dzialam dalej

    gut lak :)

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: