  • 1. Data: 2011-08-01 07:49:06
    Temat: BD912 - coś mocniejszego amperażowo w obudowie TO-220?
    Od: jędrek <w...@p...onet.pl>

    Czy BD912 to już kres możliwości amperażowych obudowy TO-220?
    Jest coś o jeszcze kilka amperów mocniejszego? Np coś koło 20A? Czy to już
    za cienkie nóżki obudowy na takie prądy? Co obecnie się daje mocniejszego
    jeżeli już nie TO-220? Pracuje to w zasilaczu impulsowym jako stopień
    końcowy. Napięcie zasilania 36V, wyjściowe regulowane w okolicy 18-24V (4
    progi prędkości dla silnika prądu stałego). Czasami BD912 wysiada po kilku
    latach pracy a nie ma on żadnego zabezpieczenia nadprądowego dobudowanego
    (brak miejsca na płytce na dodatki) i pewnie przy rozruchu silnika (koło 40W
    moc silnika) powstają duże piki prądowe i to pewnie po iluś tam set cyklach
    zabija od czasu do czasu BD912.
    Myślę nad czymś jeszcze mocniejszym w tym miejscu.

  • 2. Data: 2011-08-01 09:51:29
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-01 09:49, jędrek pisze:
> [...]
    > Jest coś o jeszcze kilka amperów mocniejszego? Np coś koło 20A? Czy to
    > już za cienkie nóżki obudowy na takie prądy? Co obecnie się daje

    Pod względem rezystancji cieplnej korzystniejszy jest SOT-93. BDW84 w
    tej obudowie ma 0,83C/W zamiast 1,38 C/W w przypadku BD912 TO220. Ale
    ten Darlington ma też tylko 15 A. Zobacz może BD250.

    MD

  • 3. Data: 2011-08-01 18:45:59
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > i to pewnie po iluś tam set cyklach zabija od czasu do czasu BD912.
    > Myślę nad czymś jeszcze mocniejszym w tym miejscu.

    Jesteś pewny, że nie ubijają go jakieś przepięcia itp??

    Konop

  • 4. Data: 2011-08-01 19:22:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Konop,

    Monday, August 1, 2011, 8:45:59 PM, you wrote:

    > Jesteś pewny, że nie ubijają go jakieś przepięcia itp??

    Raczej przekroczenie SOAR. To nie są zbyt szybkie tranzystory i zbyt
    dużo czasu spędzają w zakresie liniowym.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2011-08-09 13:48:52
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    Użytkownik "jędrek" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > cyklach zabija od czasu do czasu BD912.
    > Myślę nad czymś jeszcze mocniejszym w tym miejscu.

    może jakiś polowy?
    Spokojnie można znaleźć w to220 egzemplarze pod 40A i 80A w szpili, w
    odbiornikach modelarskich działa toto bez żadnego radiatora, na pcb
    upakowane w stadzie 4 sztuk pionowo obok siebie, załączane tym 20-amperowe
    silniki parzą w palce, a tranzystory nic
    np taki
    http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/3476
    37/NXP/PSMN4R6-60PS.html
    60V, 100A, Pincet A w szpili, przełącza się w 100ns, zdanża?