  • Data: 2012-05-26 03:10:38
    Temat: Re: BC-700/900 - tajne skroty
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik J.F napisał:
    > ta ?
    > http://www.ni-cd.net/accusphp/forum/docjoints/ID214_
    methode2520Nimh.pdf

    Jest taki sobie artykuł:
    http://www.eneloop.info/fileadmin/EDITORS/ENELOOP/AR
    TICLES/Teraoka_Article_EN.pdf

    Na samym dole, rysunek 9. Porównanie ilości cykli, jakie można wyciągnąć
    z eneloopów. W ramce na rysunku jest opis jak wyglądały cykle
    ładuj/rozładuj, zastosowane w teście.
    Domyślam się, że chcąc wykazać wyższość eneloopów, zastosowano parametry
    cykli jak najlepiej to pokazujące. Zawsze rozładowanie do napięcia
    odcięcia 1V. Ładowanie nie więcej niż 0,25C, czyli nie są fanami
    gotowania elektrolitu, co niektórzy czasami próbują forsować, jako
    najlepszą metodę dla nowoczesnych akumulatorków. Prędzej zagrożeniem
    mogą być tandetne ładowarki, które przy małym prądzie ładowania nie
    wykryją punktu przegięcia charakterystyki ładowania i nie przerwą samego
    ładowania, przeładowując tym samym akumulator. Co jednak nie oznacza, że
    duże prądy ładowania są lepsze dla samego akumulatora.
    Swoje eneloopy doładowuję gdy nie mam czasu na wstęne rozładowanie ale
    co jakiś czas na pewno dostają pełny cykl. Mam kilka kompletów, kilka
    lat i nie wykazują oznak zużycia. Nie używam ich w urządzeniach
    pozbawionych kontroli progu rozładowania, ponieważ zbyt głębokie
    rozładowanie może je ubić.
    Maciek