  • 1. Data: 2009-01-09 19:23:06
    Temat: BAD pixele w matrycach
    Od: Irek <1...@1...pl>

    Witam,
    czy ma ktos moze doswiadczenie z monitorami EIZO w w/w temacie?
    Gwarancyjnie pisze ze maja wszelkie tego typu usterki w powazaniu,
    dystrybutor polski pisze ze ma je w powazaniu w/g normy ISO, ale tylko
    przez pierwsze 6m-cy, pozniej calkiem.
    Tak sie zastanawiam czy warro pchac sie w taki monitor, skoro ani
    producent, ani dystrybutor nie gwarantuja mi niczego sensownego w
    kwestii jakosci obrazu?
    Jak to wyglada w praktyce z tymi usterkami? Mam 20" Nec-a i nic sie nie
    dzieje, ale jeden egzemplarz to za malo na wlasne zdanie.

    Pozdrawiam. Irek_N.

  • 2. Data: 2009-01-09 22:26:45
    Temat: Re: BAD pixele w matrycach
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Fri, 09 Jan 2009 20:23:06 +0100, Irek napisał(a):

> [...]
    > Gwarancyjnie pisze ze maja wszelkie tego typu usterki w powazaniu,
    > dystrybutor polski pisze ze ma je w powazaniu w/g normy ISO, ale tylko

    Była o tym dyskusja na pl.comp.pecet
    http://www.tinyurl.pl?oSLoIATX
    (zaczyna się od uchwytów, ale kończy o domniemanej gwarancji Eizo)

    > Tak sie zastanawiam czy warro pchac sie w taki monitor, skoro ani
    > producent, ani dystrybutor nie gwarantuja mi niczego sensownego w
    > kwestii jakosci obrazu?

    Zadowalającej gwarancji jakości obrazu, to chyba nikt dla domowych
    monitorów nie daje. Możesz zdać się na renomę firmy, opinię użytkowników
    itp. Zawsze możesz zamówić monitor przez neta i testować przez 10 dni
    ryzykując tylko koszt przesyłki w tę i z powrotem. Miałem te same
    wątpliwości co Ty, zdecydowałem się na Eizo i jestem z niego zadowolony.

    --
    GLaF

  • 3. Data: 2009-01-09 23:33:15
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Irek pisze:

    > czy ma ktos moze doswiadczenie z monitorami EIZO w w/w temacie?
    > Gwarancyjnie pisze ze maja wszelkie tego typu usterki w powazaniu

    U mnie do firmy w pewnym momencie było kupionych chyba z dziesięć 17"
    LCD'ków Eizo. Dopadłem pierwszy ;), wybierałem, testowałem, przebierałem
    ale prawie wszystkie miały jeden dead pixel (np. świecący na zielono na
    białym tle). Wybrałem taki, który był idealny. Po miesiącu wyskoczył
    dead pixel...

    Oczywiście pełna gwarancja olewa przypadki jednego uszkodzonego piksela
    nawet jak świeci w gały na środku ekranu.

    BTW: Mój domowy Samsung 19" idealny w momencie kupienia też dostał jedną
    czerwoną kropkę może z tydzień po zakupie. Gwarancja (norma ISO, heh)
    podobna czyli nic się nie da zrobić.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 4. Data: 2009-01-09 23:41:41
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    > ale prawie wszystkie miały jeden dead pixel (np. świecący na zielono na
    > białym tle). Wybrałem taki, który był idealny. Po miesiącu wyskoczył

    trzeba było wybrać taki, w którym już był w mało widocznym miejscu ;-)

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 5. Data: 2009-01-10 00:56:24
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" :
    > (...)
    > BTW: Mój domowy Samsung 19" idealny w momencie kupienia też dostał jedną
    > czerwoną kropkę może z tydzień po zakupie. Gwarancja (norma ISO, heh)
    > podobna czyli nic się nie da zrobić.

    Dla rozrywki przytoczę przykład mojego Samsunga, który w momencie
    zakupu miał jeden martwy subpiksel. Po kilku dniach subpiksel ... o ż y ł
    i tak mu już zostało do dziś (prawie 3 lata) :)

    Czasami pomagają w takich przypadkach podobno "czary tajemne"
    sprowadzające się ogólnie, do różnych sposobów "masowania" matrycy :)

    --
    pzdr.
    JR

  • 6. Data: 2009-01-10 01:24:30
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Zadowalającej gwarancji jakości obrazu, to chyba nikt dla domowych
    > monitorów nie daje.

    http://accessories.euro.dell.com/sna/products/Monito
    ry/productdetail.aspx?c=pl&l=pl&s=pad&cs=RC1078552&s
    ku=170555
    "Premium Panel Guarantee ? Protect your UltraSharp investment against even
    one bright pixel ?guaranteed."
    W mniejszych monitorach 2408 taka gwarancja jest opcja.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2009-01-10 14:45:07
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sat, 10 Jan 2009 02:24:30 +0100, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

> [...]
    > one bright pixel ?guaranteed."
    > W mniejszych monitorach 2408 taka gwarancja jest opcja.

    A gwarancja na ciągle zgaszone piksele? A na subpiksele?
    Zresztą w tym akapicie miałem bardziej na myśli jakość obrazu niezależną od
    wadliwych pikseli. Np. nierównomierność podświetlenia. Chyba w żadnej
    gwarancji do domowo-biurowych monitorów nie są określone takie normy jak
    dopuszczalna nierównomierność podświetlenia - to jest słodką tajemnicą
    serwisu producenta.

    --
    GLaF

  • 8. Data: 2009-01-10 15:50:49
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Np. nierównomierność podświetlenia.

    Jesli tego odrazu nie widac, to potem tez nie powinno byc zle. No chyba,
    ze wysiadzie ktoras CCFL, ale to juz widac bardzo => gwarancja. Ogolnie
    monitorek polecam, troche nie najwygodniejsze sterowanie (np. przelaczanie
    wejsc) i brak pivota w tych powyzej 24", ale reszta ok. O serwisie
    czytalem pozytywne opinie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2009-01-10 16:06:51
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Pawel "O'Pajak" wrote:
> [...]
    > even one bright pixel ?guaranteed."
    > W mniejszych monitorach 2408 taka gwarancja jest opcja.

    A i monitory Dell sa calkiem, calkiem (w przeciwienstwie do PCtow, tfu!!!)

    A ciagle wlaczony pixel? U mnie w laptopie po ktoryms upadku mam 1
    pixel. Ja go nie widze - znaczy dopoki sobie o nim nie przypomne, to go
    nie widze ;-)

    --
    Jerry1111

  • 10. Data: 2009-01-10 18:13:42
    Od: Irek <1...@1...pl>

> [...]
    >
    > A ciagle wlaczony pixel? U mnie w laptopie po ktoryms upadku mam 1
    > pixel. Ja go nie widze - znaczy dopoki sobie o nim nie przypomne, to go

    No i wlasnie o to chodzi z grubsza, w moim wieku tez juz nie widac ;), chyba ze na
    ciemnym tle cad-a masz _droge
    mleczna_ :(
    Kupilem monitor EIZO, ale przy odbiorze okazalo sie ze obiecana gwarancja ma sie
    nijak do pisanej, wiec oddaje w pn i
    szukam czegos innego. Ogladalem Dell-a i chyba sie przejade poszukac badow w takim
    jednym. Myslalem nad Samsungiem, ale
    musial bym zamowic i odebrac/podlaczyc, a wtedy juz po ptokach jest (niestety nie ma
    nigdzie na stanie, ratunkiem moze
    byc zakup w sieci). Kurde, a wydawalo sie takie proste - kupic porzadny monitor!) :(

    Milego Jerry.
    Irek.N.