  • 11. Data: 2009-01-10 20:15:55
    Temat: Re: BAD pixele w matrycach
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Irek wrote:

    > No i wlasnie o to chodzi z grubsza, w moim wieku tez juz nie widac ;), chyba ze na
    ciemnym tle cad-a masz _droge
    > mleczna_ :(

    Musisz _naprawde_ miec pecha zeby trafic wiecej niz 1 bad pixel. Ja w
    zyciu widzialem tylko 1 bad-pixel: jak mi laptop wyladowal na podlodze,
    to sie jeden bialy zrobil.

    Aha - i jeszcze sprawdzilem ze LCD nie przezywa strzalu z lasera w
    matryce: robi sie czarny pixel (zwarcie) oraz pozioma i pionowa biala
    linia od niego ;-)

    > Kupilem monitor EIZO, ale przy odbiorze okazalo sie ze obiecana gwarancja ma sie
    nijak do pisanej, wiec oddaje w pn i
    > szukam czegos innego. Ogladalem Dell-a i chyba sie przejade poszukac badow w takim
    jednym. Myslalem nad Samsungiem, ale
    > musial bym zamowic i odebrac/podlaczyc, a wtedy juz po ptokach jest (niestety nie
    ma nigdzie na stanie, ratunkiem moze
    > byc zakup w sieci). Kurde, a wydawalo sie takie proste - kupic porzadny monitor!)
    :(

    Wiesz, do pracy kupilem Iiyame ;-)
    Byla tania (?230 czy jakos tak), to wzialem 2x24'' - bardzo fajny
    telewizorek jest i niedrogi. Moze??

    Chyba trzeba sie offline umowic i pogadac...

    --
    Jerry1111

  • 12. Data: 2009-01-10 20:29:49
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Jesli tego odrazu nie widac, to potem tez nie powinno byc zle. No chyba,
    > ze wysiadzie ktoras CCFL, ale to juz widac bardzo => gwarancja. Ogolnie
    > monitorek polecam, troche nie najwygodniejsze sterowanie (np.
    > przelaczanie wejsc) i brak pivota w tych powyzej 24", ale reszta ok. O
    > serwisie czytalem pozytywne opinie.

    Powyżej 24"? No brak pivota w monitorze 30" rzeczywiście jest porażką... ;)
    Obracanie takiego kloca nie byłoby wygodne - ile trzeba mieć miejsca na
    biurku w pionie? A rozdzielczość 2048x1536 i tak jest wypasiona nawet w
    poziomie.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 13. Data: 2009-01-10 21:09:21
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Jerry1111 wrote:
    > Irek wrote:
    > Wiesz, do pracy kupilem Iiyame ;-)
    > Byla tania (?230 czy jakos tak), to wzialem 2x24'' - bardzo fajny
    > telewizorek jest i niedrogi. Moze??

    Aha - i blad zrobilem, bo po 2 tygodniach pokazaly sie takie same z
    pivotem. Kumpel ma - fajnie sie program pisze ;-)

    --
    Jerry1111

  • 14. Data: 2009-01-10 21:33:50
    Od: Irek <1...@1...pl>

    > Musisz _naprawde_ miec pecha zeby trafic wiecej niz 1 bad pixel. Ja w
    > zyciu widzialem tylko 1 bad-pixel: jak mi laptop wyladowal na podlodze,
    > to sie jeden bialy zrobil.

    No wlasnie, poczytalem duzo o problemie, ale nigdzie nie znalazlem informacji jak
    czesto trafiaja sie bad-y. Wszyscy pisza o
    swoich przypadkach, w sumie jest wiec przeglad wszystkich mozliwych uszkodzen, ale
    Sprzedawca mowi ze eizo sie nie psuja, tylko dlaczego mi nie daje gwarancji o jakiej
    mowil zachecajac?

    > Aha - i jeszcze sprawdzilem ze LCD nie przezywa strzalu z lasera w
    > matryce: robi sie czarny pixel (zwarcie) oraz pozioma i pionowa biala
    > linia od niego ;-)

    Wcale sie nie dziwie powiem Ci, jak mi imadlo przez oslone frezarki wyskoczy, to tez
    tez pewnie monitor nie przezyje ;-) A
    tak na serio, obok stoi NEC 20", zaliczyl takiego strzala kiedys, ze obudowa pekla,
    ale matryca nadal bez badow. :)

    > Wiesz, do pracy kupilem Iiyame ;-)

    Wlasnie pisze z najlepszej Iiyamy 22" jaka kiedykolwiek producent wypuscil... ale
    CRT. Powiem Ci, ze to jednak nie to samo co
    panel, przynajmniej nie w CAD/CAM, a i programy lepiej mi sie pisze na plaskim.

    > Chyba trzeba sie offline umowic i pogadac...

    Pewnie ze tak, ale wiesz, w Twoich stronach bylem ostatnio 3 lata temu, moze
    odwrotnie? Planujesz jakas przerwe w pracy?

    Milego Jerry, milego.
    __
    Pzd, Irek.N.

  • 15. Data: 2009-01-10 21:35:48
    Od: Irek <1...@1...pl>

    > Czasami pomagajš w takich przypadkach podobno "czary tajemne"
    > sprowadzajšce się ogólnie, do różnych sposobów "masowania" matrycy :)

    A no wlasnie, jakis film nawet krazy jak i co zrobic. Klopot w tym, ze nie
    potrafie sobie odpowiedziec na pytanie co niby takie masowanie ma zmienic w
    matrycy.

    __
    Pzd, Irek.N.

  • 16. Data: 2009-01-10 21:37:16
    Od: Irek <1...@1...pl>

    > Oczywiście pełna gwarancja olewa przypadki jednego uszkodzonego piksela
    > nawet jak świeci w gały na środku ekranu.

    Norma ISO jest tak wymyslona, ze w przypadku duzego monitora mozesz miec
    nawet 8 bialych i nic nie zrobisz. Horror :(

    __
    Pzd, Irek.N.

  • 17. Data: 2009-01-10 23:02:08
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sat, 10 Jan 2009 01:56:24 +0100, JR napisał(a):

    > Dla rozrywki przytoczę przykład mojego Samsunga, który w momencie
    > zakupu miał jeden martwy subpiksel. Po kilku dniach subpiksel ... o ż y ł
    > i tak mu już zostało do dziś (prawie 3 lata) :)
    >
    > Czasami pomagają w takich przypadkach podobno "czary tajemne"
    > sprowadzające się ogólnie, do różnych sposobów "masowania" matrycy :)

    Podobno czasem pomagają też specjalne programy, np. taki:
    http://www.dataproductservices.com/dpt

    --
    GLaF

  • 18. Data: 2009-01-10 23:45:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "JR"
    > Czasami pomagają w takich przypadkach podobno "czary tajemne"
    > sprowadzające się ogólnie, do różnych sposobów "masowania" matrycy :)

    Popukanie po matrycy mojego Philipsa Brilliance usuwa niebieski bad pixel,
    który nieraz się pojawia.

    Robert

  • 19. Data: 2009-01-11 08:50:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 10 Jan 2009 22:33:50 +0100, Irek wrote:
> [...]
    >Sprzedawca mowi ze eizo sie nie psuja, tylko dlaczego mi nie daje gwarancji o jakiej

    nagrac rozmowe, a potem skorzystac z uprawnien konsumenta :-)

    >Pewnie ze tak, ale wiesz, w Twoich stronach bylem ostatnio 3 lata temu, moze
    odwrotnie? Planujesz jakas przerwe w pracy?

    Spotkac sie w pol drogi .. na Cebicie ? :-)

    J.

  • 20. Data: 2009-01-11 08:53:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 10 Jan 2009 21:09:21 +0000, Jerry1111 wrote:

    >Aha - i blad zrobilem, bo po 2 tygodniach pokazaly sie takie same z
    >pivotem. Kumpel ma - fajnie sie program pisze ;-)

    Co to jest pivot ?
    Brzmi jak przegub giety, ale co to ma do programow ?

    J.