eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAzot, ten nieszczęsny azot w kołach...Re: Azot, ten nieszczęsny azot w kołach...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.
    dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx01.iad01.newshosting.com!209.197.12.246.MI
    SMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc
    -01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!n
    ot-for-mail
    Date: Mon, 19 Jul 2010 23:46:42 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Azot, ten nieszczęsny azot w kołach...
    References: <i1vbo4$m5a$1@cougar.axelspringer.pl>
    <4c438032$0$17091$65785112@news.neostrada.pl>
    <i21tsg$kt7$1@cougar.axelspringer.pl>
    In-Reply-To: <i21tsg$kt7$1@cougar.axelspringer.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 48
    Message-ID: <4c44c7bf$0$19169$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.28.133.175
    X-Trace: 1279576000 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 19169 83.28.133.175:9951
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2298279
    [ ukryj nagłówki ]

    Bydlę pisze:
    > Tomasz Pyra wrote:
    > > Bydlę pisze:
    > >
    > >> "Formula One tyres are normally filled with a special, nitrogen-rich
    > >> air mixture, designed to minimise variations in tyre pressure with
    > >> temperature. The mixture also retains the pressure longer than normal
    > >> air would."
    > >>
    > >> http://www.formula1.com/inside_f1/understanding_the_
    sport/5283.html
    > >
    > >
    > > Ja tam jestem zdania że bzdura napisana przez portal zajmujący się F1
    > > nie zmienia tego że to jest bzdura :)
    >
    > Ale skoro stosują, to nie jest to bzdura - zostawiam zapaleńcom
    > dyskutowanie o korzyściach w cywilnej osobówce - mi chodziło o coś
    > innego i to się potwierdzilo - że są korzyści z takiego rozwiązania .

    Bzdura jest w cytowanym zdaniu, że azot zmniejsza zmiany ciśnienia w
    oponie przy zmieniającej się temperaturze.
    Bo jest sobie takie coś jak równanie Clapeyrona które mówi o
    zależnościach między objętością, temperaturą i ciśnieniem gazu.

    A co takiego F1, to tak się wydaje że tam wszystko co do mikrometra
    przemyślane i policzone, a wcale bym się nie zdziwił gdyby tam wszyscy
    wzięli na wiarę taki tekst że azot mniej się rozszerza pod wpływem
    temperatury i po prostu od X lat nikt nie wpadł na pomysł żeby to w
    jakikolwiek sposób zweryfikować.

    Zwłaszcza że sam azot jakieś tam zalety ma - jest tani, łatwo dostępny w
    butlach (mniejszych niż dobry kompresor który powietrze by osuszył i nie
    pluł olejem), nie podtrzymuje palenia co może być fajne w razie pożaru,
    nie zbiera się w kanale jak np. CO2. Ale nic ponadto.

    Bo to się tak wydaje że w takim profi sporcie to wszystko zbadane i
    zmierzone co do mikrometra, ale spokojna głowa - miejsce na zabobony czy
    inne placebo tam też jest ;)

    > > stawiam że nikt nawet nie wymyśli
    > > sposobu na stwierdzenie czy w oponie znajduje się azot czy powietrze,
    > > bez zaglądania do środka opony.
    >
    > A cholera wie tych naukowców.
    > Ciągle wymyślają coś nowego, co wydawałloo się niemożliwe do zrobienia.
    > I czasem ich pomysły są zaskakująco proste.

    W tych dziedzinach jak rewolucja, to tylko Łągiewka :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: