-
Data: 2010-07-19 23:46:42
Temat: Re: Azot, ten nieszczęsny azot w kołach...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Bydlę pisze:
> Tomasz Pyra wrote:
> > Bydlę pisze:
> >
> >> "Formula One tyres are normally filled with a special, nitrogen-rich
> >> air mixture, designed to minimise variations in tyre pressure with
> >> temperature. The mixture also retains the pressure longer than normal
> >> air would."
> >>
> >> http://www.formula1.com/inside_f1/understanding_the_
sport/5283.html
> >
> >
> > Ja tam jestem zdania że bzdura napisana przez portal zajmujący się F1
> > nie zmienia tego że to jest bzdura :)
>
> Ale skoro stosują, to nie jest to bzdura - zostawiam zapaleńcom
> dyskutowanie o korzyściach w cywilnej osobówce - mi chodziło o coś
> innego i to się potwierdzilo - że są korzyści z takiego rozwiązania .
Bzdura jest w cytowanym zdaniu, że azot zmniejsza zmiany ciśnienia w
oponie przy zmieniającej się temperaturze.
Bo jest sobie takie coś jak równanie Clapeyrona które mówi o
zależnościach między objętością, temperaturą i ciśnieniem gazu.
A co takiego F1, to tak się wydaje że tam wszystko co do mikrometra
przemyślane i policzone, a wcale bym się nie zdziwił gdyby tam wszyscy
wzięli na wiarę taki tekst że azot mniej się rozszerza pod wpływem
temperatury i po prostu od X lat nikt nie wpadł na pomysł żeby to w
jakikolwiek sposób zweryfikować.
Zwłaszcza że sam azot jakieś tam zalety ma - jest tani, łatwo dostępny w
butlach (mniejszych niż dobry kompresor który powietrze by osuszył i nie
pluł olejem), nie podtrzymuje palenia co może być fajne w razie pożaru,
nie zbiera się w kanale jak np. CO2. Ale nic ponadto.
Bo to się tak wydaje że w takim profi sporcie to wszystko zbadane i
zmierzone co do mikrometra, ale spokojna głowa - miejsce na zabobony czy
inne placebo tam też jest ;)
> > stawiam że nikt nawet nie wymyśli
> > sposobu na stwierdzenie czy w oponie znajduje się azot czy powietrze,
> > bez zaglądania do środka opony.
>
> A cholera wie tych naukowców.
> Ciągle wymyślają coś nowego, co wydawałloo się niemożliwe do zrobienia.
> I czasem ich pomysły są zaskakująco proste.
W tych dziedzinach jak rewolucja, to tylko Łągiewka :)
Następne wpisy z tego wątku
- 20.07.10 10:26 kamil
- 20.07.10 11:21 Robert Rędziak
- 20.07.10 12:04 kamil
- 20.07.10 12:40 Robert Rędziak
- 20.07.10 12:51 kamil
- 20.07.10 18:03 news.mm.pl
- 20.07.10 21:41 Tomasz Pyra
- 20.07.10 23:48 R2r
- 21.07.10 01:37 Tomasz Pyra
- 21.07.10 14:14 kamil
- 21.07.10 20:01 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-16 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-16 odpowiedzialnosc powodz
- 2024-12-16 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-16 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli