  • Data: 2017-12-28 10:30:49
    Temat: Re: Awaryjne zasilanie w domku jednorodzinnym.
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 28/12/2017 09:03, Yakhub wrote:
> [...]
    IUbA

> [...]
    > Allegro około 3-4zł/sztukę. Zakładając (skrajnie optymistycznie), że
    > wszystkie kupione ogniwa nie będą sprawiały problemów, to wydasz 15-20
    > tysięcy *na same ogniwa*.
    >
    > Do tego reszta ustrojstwa elektroniczno-energetycznego - jakieś kontrolery
    > ładowania, inwerter(y)...
    >
    > Do tego nie zapominaj, że facet z filmiku poswięcił na tą instalację pewnie
    > kilkaset godzin czasu.
    >
    > Takie instalacje są imponujące, i fajne jako hobby/dydaktyka, ale
    > całkowicie bez sensu z praktycznego punktu widzenia.

    Ja sobie zdaje z tego sprawe. On zrobił sobie na tym interes bo dostaje
    kase z YT. Do tego sprzedaje ramki na ogniwa i wieszaki do baterii na
    sciane. Baterie od laptopow dostaje za darmo od lokalnych sewrisów.
    Chcialem tylko pokazac ze kilkadziesiat kWh to nie jest jakaś
    niewyobrażalna pojemność. Wiem - ogniwa LiPo mają o wiele lepszy
    stosunek objętości do pojemności.

    c.