  • 121. Data: 2011-11-20 21:39:47
    Temat: Re: Awaria turbo diesla
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Rozrusznik da radę rozkręcić silnik do kilkuset obrotów, a my mówimy o
    > przypadku, gdy silnik ma pięć tysięcy i więcej. (...) To się tak łatwo nie liczy.

    nikt nie mówił ze będzie łatwo
    ale może podejmiesz chociaż próbę a nie tylko: "nie wiem jak, ale to nie
    tak" ;-)

    > A co ma do tego bieg jałowy?

    to ze siły hamujące są takie same z 800 i z 5000obr/min (no może @5000
    nawet większe).

    > Nie mam żadnego porównania.

    no to szkoda, nie widziałeś działającej gaśnicy ani działającego diesla?

    > Oczywiście, że turbina ma dużo do rzeczy. To przez turbinę przy wyższych
    > obrotach dostajesz więcej powietrza na suw pracy.

    ale tlenu w powietrzu nie robi się przez to więcej.
    można założyć że przy wrzucaniu oleju w dolot mieszanka jest bardzo
    bogata wiec i tak naturalnie występuje deficyt tlenu, a my go jeszcze
    obniżamy (gaśnicą).
    zapewne jest granica stężenia tlenu gdzie spalanie wogole nie zajdzie
    ponadto Co2 z gaśnicy jest zimny.

  • 122. Data: 2011-11-21 00:39:35
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-11-20, nazgul <x...@w...pl> wrote:

    > nikt nie mówił ze będzie łatwo
    > ale może podejmiesz chociaż próbę a nie tylko: "nie wiem jak, ale to nie
    > tak" ;-)

    Ja po prostu zdaję sobie sprawę, że używanie tylu przybliżeń i liczb
    wyciągniętych z kapelusza daje wyniki nic nie znaczące.

    > to ze siły hamujące są takie same z 800 i z 5000obr/min (no może @5000
    > nawet większe).

    No niech Ci będzie. Silnik zatrzymuje się w jedną sekundę. Licz dalej.

    > no to szkoda, nie widziałeś działającej gaśnicy ani działającego diesla?

    Widziałem. Dalej nie wiem ile czasu taka gaśnica "psika" dwutlenkiem
    węgla.

    > ale tlenu w powietrzu nie robi się przez to więcej.

    W powietrzu (procentowo) nie. Ale w cylindrze i owszem.

    > można założyć że przy wrzucaniu oleju w dolot mieszanka jest bardzo
    > bogata wiec i tak naturalnie występuje deficyt tlenu, a my go jeszcze
    > obniżamy (gaśnicą).

    Dieslowi nadmiar paliwa nie przeszkadza, jak po kompresji temperatura
    będzie odpowiednia to się zapali. Jak się zapali - ciśnienie wzrośnie,
    suw pracy się wykona - pewnie nie z najwyższą do uzyskania mocą, na
    pewno nie z najwyższą sprawnością - ale silnik będzie się kręcić.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 123. Data: 2011-11-21 12:54:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jerzu" napisał w wiadomości grup
    On Sun, 20 Nov 2011 15:17:00 +0100, "J.F."

    >Taa, pokrywa filtra przykręcona na cztery śruby torx :)

    Auc, niektore firmy nie mysla ... i to jeszcze Renault moze ?

    Jakby sie dalo odkrecic to jeszcze mozna psikac z gasnicy sniegowej,
    ale kto taka wozi, proszkowa absolutnie odradzam :-)

    J.

  • 124. Data: 2011-11-21 14:58:15
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Nov 2011 12:54:17 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Auc, niektore firmy nie mysla ... i to jeszcze Renault moze ?

    Dokładnie. Jeszcze na dokładkę dwie śruby od frontu i jedną z boku
    jest łatwo odkręcić. Gorzej z drugą boczną, bo przeszkadza rura idąca
    do turbosprężarki.

    http://jerzu.waw.pl/moto/master_awaria/silnik04.jpg

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 125. Data: 2011-11-21 15:54:51
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 21-11-2011 12:54, J.F pisze:

    > Auc, niektore firmy nie mysla ... i to jeszcze Renault moze ?

    Podejrzewam, że producent po prostu nie przewidział potrzeby zapychania
    otworu swetrem :)

    --
    Paweł

  • 126. Data: 2011-11-21 17:33:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DoQ" napisał w wiadomości grup
    >Podejrzewam, że producent po prostu nie przewidział potrzeby
    >zapychania otworu swetrem :)

    Kto jak kto, ale oni powinni.

    No tak, ale te france to nigdy nic nie poprawia, dalej beda montowac
    padajace cewki i turbiny :-)

    J.

  • 127. Data: 2011-11-21 17:42:09
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 21-11-2011 17:33, J.F pisze:
    > Kto jak kto, ale oni powinni.
    > No tak, ale te france to nigdy nic nie poprawia, dalej beda montowac
    > padajace cewki i turbiny :-)

    Znasz jakąś markę, która montuje niezniszczalne turbiny?:)

    --
    Paweł

  • 128. Data: 2011-11-21 19:12:23
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    > Znasz jakąś markę, która montuje niezniszczalne turbiny?:)

    po wejsciu do samochodu trzeba wklepac w nawigację IDDQD

  • 129. Data: 2011-11-21 20:17:18
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 21-11-2011 19:12, Michał sirapacz Gut pisze:
    > po wejsciu do samochodu trzeba wklepac w nawigację IDDQD

    Niektórym by się przydało jeszcze IDSPISPOPD :)

    --
    Paweł

  • 130. Data: 2011-11-21 21:12:59
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 17 Nov 2011 16:24:59 +0100, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

    > http://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY
    >
    > W jaki sposób można wyłączyć silnik turbo diesel w samochodzie z
    > automatyczną skrzynią biegów, mający awarię smarowania turbiny?
    > Z manualem pewnie dałoby się zdusić.

    Uzywając sondy lambda wukręconej z Punto :D
    --