eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAwaria turbo dieslaRe: Awaria turbo diesla
  • Data: 2011-11-18 01:35:55
    Temat: Re: Awaria turbo diesla
    Od: "X-Man" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message
    news:ja4653$kav$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "X-Man" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:ja42mf$bui$1@inews.gazeta.pl...
    >> "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message
    >> news:ja421o$9if$1@inews.gazeta.pl...
    >>> Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"
    >>> <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> napisał w
    >>> wiadomości news:ja3ur2$r52$2@usenet.news.interia.pl...
    >>>>>> Niby czym?
    >>>>>> Piszemy o sytuacji awaryjnej, nie warsztatowej.
    >>>>> Jakas szmata... chociazby ta co masz na sobie ;>
    >>>> Wessana zostanie i zmielona.
    >>> Zatrzyma się na filtrze powietrza.
    >> wlot filtra powietrza zazwyczaj jest dosc trudno dostepny...
    > To jakie inne miejsce dolotu można szybko zatkać szmatą?

    żadne trzeba ściągnąć jakąs rurę ale to wszystko zależy od konkretnego silnika w
    moim aucie mam klapę gaszącą przed kolektorem dolotowym więc wystarczy ze
    pociągnę za siłownik ręka zeby ją zamknąc jeśli sama nie zadział jak wyłączę
    zapłon. Zatykania dolotu bym nie próbował z obawy przed wciągnięciem czegoś do
    turbiny (a zatkanie przed filtrem w tak krókim czasie i ekstremalnych warunkach
    graniczy z niemożliwością. Ale jak pisałem ile silników tyle możliwości ja nawet
    przewód od smarowania turbo byłbym w stanie odkręcić bo mam go w dość dostępnym
    miejscu przy filtrze oleju i podstawowe klucze wożę zawsze ze sobą.
    Najważniejsze w tym wszystkim to nie spanikować bo najgorsze w takiej sytuacji
    jak silnik ci wyje na maksa i dym wali jak z lokomotywy umieć zachowac zimną
    krew zamiast stać na poboczu i kręcic filmik komórką... Ostatecznie nawet jak
    zatkamy ten dolot szmatą i coś tam wpadnei w turbinę to straty i tak będa nikłe
    w porównaniu do tego co się stanie jak nic nie zrobimy... dlatego warto się
    przyjrzeć na spokojnie swojemu silnikowi zawczasu i ułożyć plan działania na
    taką sytuację.

    Pzdr
    Piotrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: