  • Data: 2009-07-20 19:30:01
    Temat: Re: Awaria neostrady
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jan Strybyszewski <k...@...pl> writes:

    > A co ci da redundancja serwerow jak np sfjczyl sie modem optyczny :)
    > Tak wiem ring swiatlowodowy i serwery w Krakowie/Poznaniu/Gdansku i
    > warszawie.... ale po co do muchy strzelac z armaty,

    a) nie do muchy, Neostrada itp. to chyba nie jest jakas niepowazna
    zabawka dla garski dzieci? Koszty zapewnienia redundancji sa
    minimalne w porownaniu do wielkosci instalacji.
    b) nawet nie musi byc ring, wystarczy ze DSLAM bedzie mogl uzywac np.
    kilku serwerow, round-robin w razie braku odpowiedzi itp. (nie wiem
    czy obecny soft na to pozwala, ale jestem przekonany ze to nie
    problem dla TPSA).
    c) nawet bez grzebania w DSLAMach (centralnego, przeciez nie osobistego)
    mozna to zrobic na wiele sposobow, z ktorych kazdy eliminuje punkty
    krytyczne dla calej sieci (choc oczywiscie w dalszym ciagu sa takie
    punkty dla kazdego klienta - ale nie sa one wspolne dla wszystkich).

    A swoja droga o jakich "modemach optycznych" piszesz to nie mam pojecia.
    Ale ja nie okreslam takich rzeczy jak np. STM-1 mianem "modemow", moze
    to dlatego.
    --
    Krzysztof Halasa