  • 51. Data: 2015-08-03 22:10:08
    Temat: Re: Autostrady za darmo w szczycie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-03 21:26, masti wrote:

    > bo próbowali wcześniej, ale jak pisałem nie chce mi się teraz tego
    > szukać.

    Kwestia czego próbowali. Bez szczegółów nie ma jak oceniać, a nawet
    jakbyś znalazł linka, to pewnie szczególy tajne.

    > Tak czy tak, jeśli się uda wywalić te bramki i nie dopłacić do tego z
    > budżetu to będzie OK :)

    Obawiam się, że nikomu z decydujących to nie będzie na rękę.

    Shrek

  • 52. Data: 2015-08-03 22:15:10
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2015 o 22:00 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

    > Jasne. Jestem za!
    > Ale jak ustalic jakos sensownie ich cene przy obecnych cenach za
    > autostrade?

    Skopiować od naszych południowych sąsiadów?
    Mi by odpowiadało :-)

    TG

  • 53. Data: 2015-08-03 22:20:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-03 21:59, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Jak szybko by się ten szlaban nie podnosił, przy dużym ruchu (który u
    > nas tak naprawdę na razie jest tylko na A4) będzie powodował korki.

    Pewnie tak, ale jednak jak będzie się podosił 10 razy częściej, to korki
    będą znacząco mniejsze.

    Ponadto jak już pisałem - szlaban tak naprawdę potrzebny nie jest -
    wystarczy kamera z detekcją numeru rejestracyjnego.

    Shrek.

  • 54. Data: 2015-08-03 22:30:59
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2015 o 22:20 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Ponadto jak już pisałem - szlaban tak naprawdę potrzebny nie jest -
    > wystarczy kamera z detekcją numeru rejestracyjnego.

    To nie takie proste - Polak potrafi.
    To nie ja wtedy jechałem tą A2 proszę pana. To szfagier podpindolił mi
    kluczyki.
    Opłata "po fakcie" u nas nie przejdzie:-)

    TG

  • 55. Data: 2015-08-04 01:14:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-03 o 21:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Liwiuszu, jestem po 13 godzin pracy i nie jestem w stanie zauwazyć.
    > ale przeciez mozna napisać wprost i wtedy bedziemy mogli kontynuować
    > dyskusje.

    OK.

    Zatem przestawiam swój Thunderbird "Widok"-"Pokaż wszystkie" i patrzę
    coś tam wymodził na początku ;)

    A więc tak:

    1) Otwarcie wątku było o tym, że głupotą są "darmowe autostrady w
    godzinach szczytu" ("podnoszenie szlabanów")

    2) Oceniłeś to krytycznie (jako "pudrowanie syfa")

    3) Stwierdziłeś, że masz lepszy pomysł.

    4) A tym pomysłem były...

    5) ...darmowe autostrady w godzinach szczytu! ("W przepisach okreslic,
    ze autostrada musi spełniac nie tylko standardy techniczne ale równiez
    maksymalny czas oczekiwania na bramkach. Powiedzmy 3 minuty.

    --
    Liwiusz

  • 56. Data: 2015-08-04 06:20:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-03 22:30, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > To nie takie proste - Polak potrafi.
    > To nie ja wtedy jechałem tą A2 proszę pana. To szfagier podpindolił mi
    > kluczyki.
    > Opłata "po fakcie" u nas nie przejdzie:-)

    No to prościej - numery samochodów bez opłaty przekazywane online do
    patrolu albo wręcz zaraz za bramką wyświetla się na dużej tablicy
    "policja nr XXX zjechać na stanowisko do kontroli". I tak policja czy
    ITD stoi przy bramkach.

    No ale w u nasz niedasie, za to dasie zbudować bramki na środku
    autostrady za dużą kasę i nigdy z nich nie skorzystać (teraz trzeba
    będzie rozebrać).

    BTW - na A2 korki są z tego co wiem na bramkach wyjazdowych, a nie na
    tych gdzie trzeba nacisnąć przycisk, więc nawet z tym szlabanem tragedii
    by nie było.

    Shrek.

  • 57. Data: 2015-08-04 07:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > Skopiować od naszych południowych sąsiadów?
    > Mi by odpowiadało :-)

    :)
    Bylo budowac tansze drogi typu S zamiast A i nie byloby klopotu z
    dobrobytem :)

  • 58. Data: 2015-08-04 07:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > maksymalny czas oczekiwania na bramkach. Powiedzmy 3 minuty.
    > Jeżeli czas oczekiwania jest dłuższy to operator ma obowiązek otworzyc

    Tak to przedstawiajac brzmi smiesznie ale:

    - teraz autostrady nie sa darmowe w szczycie - zmienia sie tylko platnik bo
    placi budzet.
    - ustanawiajac maksymalny czas oczekiwania sprawiamy ze to nadzorca
    autostrady musi sobie wyliczyc co mu sie bardziej oplaca - poprawic
    plynnosc czy tez otworzyc bramki i olac czesc przychodu.
    - dodatkowo ruch pewnie troche sie rozlozy bo teraz wszyscy jada autostrada
    bo za darmo a jak bedzie "byc moze za darmo" to czesc wybierze jakies
    alternatywne drogi (chociaz nie wiem czy to dobrze)

    Oczywiscie pomysl z obnizonymi oplatami poza szczytem tez mi sie podoba!
    Ale jedno nie przeszkadza drugiemu.

    I nie uwazam ze mam monopol na racje - po prostu wole roziwazania systemowe
    niz takie protezy w stylu: placimy za autostrady, jak sie robi klopot to
    placi rzad, ale tylko za jedna itd.
    Pomijam juz to, ze do podniesienia na stale szlabanow potrzebna jest az
    decyzja rzadu (czy oni nie maja innych spraw na glowie...?), rzad zawsze
    wpadnie na to troche za pozno i potem mamy takie sytuacje jak ostatnio
    bodaj na A4 gdzie w zwiazku z jakims wypadkiem ludzie czekali 4 godziny
    zeby zjechac z autostrady na jakiejs malej brameczce.

    Pomijam to, ze jestem w szoku, jacy ludzie potrafia byc cierpliwi i ze nikt
    nie wylamal szlabanow czy tez nie poszedl do jakiegos decydenta na tych
    bramkach i nie wytlumaczyl mu ze ma to zalatwic...
    Tysiace ludzi stalo 4 godziny przed bramkami wlasciwie nie wiadomo po co i
    dlaczego.
    Ciekawe ile osob zadzwonilo w tej sprawie na policje...

  • 59. Data: 2015-08-04 07:18:31
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2015-08-03 o 09:40, masti pisze:

    > ale przeczytałeś co Cavallino napisał?

    Skrót myślowy :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Teddy on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 60. Data: 2015-08-04 09:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > BTW - na A2 korki są z tego co wiem na bramkach wyjazdowych, a nie na
    > tych gdzie trzeba nacisnąć przycisk, więc nawet z tym szlabanem tragedii
    > by nie było.

    Różnie. Miedzy Poznaniem a Koninem sa na autostradzie.
    Ale na A2 raczej nie ma korków bramkowych :)
    Czesciej sa stłuczkowe bo debile jezdzic nie umieja a na obwodnicy Poznania
    ruch troche za duzy albp pasów za mało.