    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Autostrady za darmo w szczycie
    Date: Tue, 4 Aug 2015 05:00:46 +0000 (UTC)

    Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > 4) A tym pomysłem były...
    >
    > 5) ...darmowe autostrady w godzinach szczytu! ("W przepisach okreslic,
    > ze autostrada musi spełniac nie tylko standardy techniczne ale równiez
    > maksymalny czas oczekiwania na bramkach. Powiedzmy 3 minuty.
    > Jeżeli czas oczekiwania jest dłuższy to operator ma obowiązek otworzyc
    > bramki i upłynnić ruch.")

    Tak to przedstawiajac brzmi smiesznie ale:

    - teraz autostrady nie sa darmowe w szczycie - zmienia sie tylko platnik bo
    placi budzet.
    - ustanawiajac maksymalny czas oczekiwania sprawiamy ze to nadzorca
    autostrady musi sobie wyliczyc co mu sie bardziej oplaca - poprawic
    plynnosc czy tez otworzyc bramki i olac czesc przychodu.
    - dodatkowo ruch pewnie troche sie rozlozy bo teraz wszyscy jada autostrada
    bo za darmo a jak bedzie "byc moze za darmo" to czesc wybierze jakies
    alternatywne drogi (chociaz nie wiem czy to dobrze)

    Oczywiscie pomysl z obnizonymi oplatami poza szczytem tez mi sie podoba!
    Ale jedno nie przeszkadza drugiemu.

    I nie uwazam ze mam monopol na racje - po prostu wole roziwazania systemowe
    niz takie protezy w stylu: placimy za autostrady, jak sie robi klopot to
    placi rzad, ale tylko za jedna itd.
    Pomijam juz to, ze do podniesienia na stale szlabanow potrzebna jest az
    decyzja rzadu (czy oni nie maja innych spraw na glowie...?), rzad zawsze
    wpadnie na to troche za pozno i potem mamy takie sytuacje jak ostatnio
    bodaj na A4 gdzie w zwiazku z jakims wypadkiem ludzie czekali 4 godziny
    zeby zjechac z autostrady na jakiejs malej brameczce.

    Pomijam to, ze jestem w szoku, jacy ludzie potrafia byc cierpliwi i ze nikt
    nie wylamal szlabanow czy tez nie poszedl do jakiegos decydenta na tych
    bramkach i nie wytlumaczyl mu ze ma to zalatwic...
    Tysiace ludzi stalo 4 godziny przed bramkami wlasciwie nie wiadomo po co i
    dlaczego.
    Ciekawe ile osob zadzwonilo w tej sprawie na policje...