  • 61. Data: 2021-08-27 16:26:00
    Temat: Re: Autostrada a4, takie tam ględzenie
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/08/2021 14:34, J.F wrote:

    > W jakim sensie dziala?
    > A - ze na ekraniku wyskakuje nr drogi, i jeszcze ludzkim glosem czyta?
    > A kierowca przyjmie do wiadomosci, albo nie, wcisnie "uruchom
    > nawigacje", albo "anuluj" ... no, moze ma to sens.
    >
    > J.

    Dokladnie tak to dziala, moze uda mi sie nagrac. Ale dziala to wstylu,
    ze glos nawigacji czyta "A428 Caxton roundabout road works, road closed"
    albo, ze korek za dwie mile.

  • 62. Data: 2021-08-27 16:28:03
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/08/2021 14:31, J.F wrote:

    > Ktos nadaje - pytanie, czemu w Renault trzeba nawigacje crackowac :-)

    Obstawiam, ze to nie jest darmowe i producent samochodu za to placi
    jakos ryczaltem czy cos.

    > Uuuu, ciekawym co Unia na to - i na te dezaktywacje teraz, i
    > wczesniejsza sprzedaz bez OnStar.
    >
    > Chyba, ze to uslugi dodatkowe - a wypadek w Polsce potrafili zglosic i
    > tak ..
    >
    > J.

    To byla usluga dodatkowa za ?8 miesiecznie + kolejne funty za internet
    do hostspota w aucie jak ktos chcial miec.

  • 63. Data: 2021-08-27 17:35:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2021 15:28:03 +0100, K wrote:

    > Obstawiam, ze to nie jest darmowe i producent samochodu za to placi
    > jakos ryczaltem czy cos.

    Na ile sie orientuje - w Polsce byly dane dwoch rodzajow:
    -dla wszystkich,
    -oraz "lepsze" - dla tych, co partycypowali w kosztach.

    A potem jeszcze uruchomilismy drugi system, czyli numerycznie to
    trzeci, moze trzeci i czwarty.

    Nie wiem - szyfrowali jakos te lepsze dane?

    Jesli Renault nie placil ... powinien ciagle miec te "dla wszystkich".
    Wiec wychodzi na to, ze zablokowal celowo.
    Honorem sie uniosl czy co ?

    Ale jak zablokowal - to sie daje jakos regionalnie blokowac, ze np w
    Polsce nie odbiera, a w Niemczech odbiera, czy dotyczy to raczej
    miejsca sprzedazy samochodu ?

    > To byla usluga dodatkowa za ?8 miesiecznie + kolejne funty za internet
    > do hostspota w aucie jak ktos chcial miec.

    No ale jak sim zdeaktywowali, to i wymaganej funkcjonalnosci samochod
    nie ma ...

    J.

  • 64. Data: 2021-08-27 17:37:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2021 15:26:00 +0100, K wrote:
> [...]
    [...]
    > Dokladnie tak to dziala, moze uda mi sie nagrac. Ale dziala to wstylu,
    > ze glos nawigacji czyta "A428 Caxton roundabout road works, road closed"
    > albo, ze korek za dwie mile.

    A tak jakos wybiera te komunikaty z aktualnej drogi, czy sypie z
    calego kraju?

    J.

  • 65. Data: 2021-08-27 18:48:38
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/08/2021 16:35, J.F wrote:

> [...]
    >
    > Ale jak zablokowal - to sie daje jakos regionalnie blokowac, ze np w
    > Polsce nie odbiera, a w Niemczech odbiera, czy dotyczy to raczej

    W sumie to moze cos w tym byc. Pamietam, ze w VC i Signum w pewnym
    momencie w UK przestaly przychodzic te powiadomienia, a po wjechaniu do
    Niemiec wszystko ozywalo.

    > No ale jak sim zdeaktywowali, to i wymaganej funkcjonalnosci samochod
    > nie ma ...

    Pojecia nie mam jak to zostalo zalatwione ale nie slyszalem, zeby ktos
    straszyl pozwem zbiorowym chociaz usluga sama w sobie byla przydatna dla
    mnie.

  • 66. Data: 2021-08-27 18:51:16
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/08/2021 16:37, J.F wrote:

    > A tak jakos wybiera te komunikaty z aktualnej drogi, czy sypie z
    > calego kraju?
    >
    > J.

    Z miejsca do ktorego sie zblizasz tylko. Obstawiam, ze dziala to tak, ze
    dostaje feeda z lokalnego masztu radiowego ze wspolrzednymi i pozniej
    jak sie do nich zblizszasz to odpala komunikat.

  • 67. Data: 2021-08-27 19:12:42
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/08/2021 17:48, K wrote:

> [...]
    >>

    > Pojecia nie mam jak to zostalo zalatwione ale nie slyszalem, zeby ktos
    > straszyl pozwem zbiorowym chociaz usluga sama w sobie byla przydatna dla

    https://www.youtube.com/watch?v=IxPtiC1AA74

    Mniejwiecej tak, tylko komunikat jest glosowy i moge dac anuluj albo
    wejsc w nawigacje i wtedy pokaze na mapie gdzie.

  • 68. Data: 2021-08-27 20:18:59
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 26.08.2021 o 23:03, ToMasz pisze:
    > wiele firm stosuje taki "myk". Robimy 100%, ale jak masz auto bieda
    > edition, to większa część jest zablokowana.
    > Druga sprawa to fakt, że ja mam nawigację made renault, ale z 2014 roku
    > i następne mapy są płatne. w dupie to mam, googlemaps za darmo i z
    > informacjami o korkach w cenie abonamentu telefonicznego za który i tak
    > płacę

    Ale zintegrowane z samochodem tj na wyświetlaczu i ew. korzystając z
    czujników? Bo oni ostatnio właśnie zrobili interfejs do telefonów
    zamiast te nawigacje sprzedawać. Tylko to w nowych.

    > Tak czy owak, dzisiaj w Rudzie śląskiej było zdarzenie.
    >
    > https://tvn24.pl/katowice/ruda-slaska-drogowa-trasa-
    srednicowa-zakret-mistrzow-krok-od-tragedii-wideo-53
    31492

    Niezłe.

    > gdyby auta miały "stop" lub użycie absu rozgłaszane radiowo drugi by nie
    > wpadł w poślizg. żadne inne urządzenie nie dało by rady powiadomić o
    > zagrożeniu.

    Przecież tam w ogóle nie było mgły. Wszystko było widać.

  • 69. Data: 2021-08-27 20:33:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2021 17:48:38 +0100, K wrote:

    > Pojecia nie mam jak to zostalo zalatwione ale nie slyszalem, zeby ktos
    > straszyl pozwem zbiorowym chociaz usluga sama w sobie byla przydatna dla
    > mnie.

    Tylko Tobie byl przydatny Onstar, a ja pisze o obowiazkowym unijnym
    ... eCall ?
    https://ec.europa.eu/transport/themes/its/road/actio
    n_plan/ecall_en

    https://www.gov.pl/web/numer-alarmowy-112/ecall-ogol
    noeuropejski-system-szybkiego-powiadamiania

    No dobra, to jakas nowosc, a na 112 mozna tez be karty sim zadzwonic.

    Ciekawe jak to w szczegolach dziala - ten MSD to pakiet cyfrowy, czy
    dzwoni na 112 i mowi ... po angielsku :-)

    I co bedzie, jak sie zaczna standardy zmieniac - np sieci zaczna
    wylaczac GSM/TDMA.

    J.

  • 70. Data: 2021-08-28 05:35:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-08-2021 o 12:07, viktorius pisze:

> [...]
    > wujek gugiel sam mi narzuca omijanie korka, nie mam nad tym kontroli
    > (albo nie znalazłem odpowiedniej opcji w menu, żeby jawnie kliknąć

    Bo GM to badziew a nie porządna nawigacja.