  • 51. Data: 2021-08-27 12:21:23
    Temat: Re: Autostrada a4, takie tam ględzenie
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/08/2021 11:07, viktorius wrote:

    > Nie wygląda w ogóle, bo mam własne radio 1 din, a nie wbudowane.
    > Jeśli to tak powiadamia, to fajnie, jak masz czas i chęć, to odpalisz
    > navi i ewentualnie pojedziesz inna drogą. Używam na codzień gmaps, tam
    > wujek gugiel sam mi narzuca omijanie korka, nie mam nad tym kontroli
    > (albo nie znalazłem odpowiedniej opcji w menu, żeby jawnie kliknąć
    > omijanie korka, albo wstanie w nim).

    Oczywiscie, sam uzywam Google Maps do nawigacji ale mowimy o sytuacji
    gdy jedziesz trasa, ktora znasz i nie uzywasz nawigacji.

  • 52. Data: 2021-08-27 12:31:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Utrzymanie i remonty coś kosztują.
    Dlaczego emerytka ma płacić podatki na zapie....ających suwami?

    -----

  • 53. Data: 2021-08-27 12:47:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Aug 2021 23:03:51 +0200, ToMasz wrote:

    > wiele firm stosuje taki "myk". Robimy 100%, ale jak masz auto bieda
    > edition, to większa część jest zablokowana.

    Owszem, czeste zjawisko, ale skoro juz jest nawigacja, to chyba nie
    jakas bieda/value save edition.

    Na Polske jakas bieda nawigacja, czy TMC zablokowali bo w Polsce
    nieprzydatne, czy liczyli na jakas drobna oplate za upgrade nawigacji,
    jak klient powie, ze u kolegi za granica to podaje gdzie korki sa?

    > Druga sprawa to fakt, że ja mam nawigację made renault, ale z 2014 roku
    > i następne mapy są płatne. w dupie to mam, googlemaps za darmo i z
    > informacjami o korkach w cenie abonamentu telefonicznego za który i tak
    > płacę

    A z drugiej strony Unia wymogla jakies automatyczne zglaszanie
    wypadkow przez samochody, wiec one maja internet na pokladzie,
    wiec po co im jakies TMC w fabrycznej nawigacji ... predzej date
    sprawdza i wyswietla ze licencje na mapy trzeba przedluzyc :-P

    > eeee tam, zawsze można przełączyć na stałe na tmobile (nie wiem jak
    > teraz z innymi operatorami)

    No ale po co przelaczac, skoro na czterech operatorach to powinien byc
    najlepszy zasieg :-)

    > raczej granicy dwóch zasięgów i tej chwili w której się przełącza. czy
    > to wina telefonu? zasadniczo nie,

    Mnie tam cos chodzi po glowie, ze tradycyjny telefon gsm to "glupi
    byl", i wszystkim zawiadywala "centrala".

    No i tu jest problem - wpadnie telefon w zasieg np T-mobile, to TM
    bedzie przelaczal na swoj najlepszy BTS ... ale przeciez nie na inne
    sieci. Jak to w przypadku Play zrobione to juz nie wiem, czy chocby
    jak w T-mobile, jesli maja/mieli czesc sieci wspolna z Orange ...
    No i starego gsm to juz praktycznei nie ma.

    > Tak czy owak, dzisiaj w Rudzie śląskiej było zdarzenie.
    >
    > https://tvn24.pl/katowice/ruda-slaska-drogowa-trasa-
    srednicowa-zakret-mistrzow-krok-od-tragedii-wideo-53
    31492

    > gdyby auta miały "stop" lub użycie absu rozgłaszane radiowo drugi by nie
    > wpadł w poślizg. żadne inne urządzenie nie dało by rady powiadomić o
    > zagrożeniu.

    No ale tu problemem nie bylo ani ograniczenie widocznosci z powodu
    deszczu ani slabe swiatla, tylko nadmierna predkosc i za maly odstep
    wiec slusznie nasza wladza podnosi mandaty :-)

    J.

  • 54. Data: 2021-08-27 13:00:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2021 11:21:23 +0100, K wrote:

    > Oczywiscie, sam uzywam Google Maps do nawigacji ale mowimy o sytuacji
    > gdy jedziesz trasa, ktora znasz i nie uzywasz nawigacji.

    Tak to wczesniej napisales, jakby dzialalo tez przy nieuzywaniu
    nawigacji.
    No coz - samochod mozna o to podejrzewac, smartfon z odpowiednim
    sledzeniem przez googla tez :-)

    A nawigacja googla:
    -pojawilo sie "zglaszanie zagrozen" w tym i korkow. Na ile dobrze to
    dziala - nie wiem.

    -chyba ciagle nie ma funkcji "5km korka przede mna - omin", ale niby
    jest automatyczne omijanie.

    -jakos tak mi wychodzi, ze google trase sprawdza co jakies 15-20
    minut, i wtedy moze odkryc nowa, lepsza trase. czy nie ma jakiegos
    szybszego alertu w przypadku korka na zaplanowanej trasie?
    15 minut to sporo. Czasem warto przerwac i poszukac ponownie - czy nic
    sie nie zmienilo.

    -ostrzezenie o nowej, lepszej trasie potrafi wyskoczyc, choc ostatnio
    kolega narzekal, ze google korek widzial, i zlosliwie w niego
    wprowadzil - poltorej godziny czekania.

    -a tak w ogole to mam ograniczone zaufanie do tych informacji,
    a nie jadac w dwa samochody, to trudno sobie wyrobic zdanie o
    jakosci.

    J.

  • 55. Data: 2021-08-27 14:01:11
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-08-27 o 12:31, ąćęłńóśźż pisze:

    > Utrzymanie i remonty coś kosztują.
    > Dlaczego emerytka ma płacić podatki na zapie....ających suwami?
    >

    > -----

    W ramach kary za pisanie nad cytatami.

    Pozdrawiam

  • 56. Data: 2021-08-27 14:11:37
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/08/2021 12:00, J.F wrote:

    > Tak to wczesniej napisales, jakby dzialalo tez przy nieuzywaniu
    > nawigacji.
    > No coz - samochod mozna o to podejrzewac, smartfon z odpowiednim
    > sledzeniem przez googla tez :-)

    Bo TMC dziala bez nawigacji. W sensie bez wlaczonej nawigacji. Mozna to
    zawsze wylaczyc.

  • 57. Data: 2021-08-27 14:17:28
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/08/2021 11:47, J.F wrote:

> [...]
    > nieprzydatne, czy liczyli na jakas drobna oplate za upgrade nawigacji,
    > jak klient powie, ze u kolegi za granica to podaje gdzie korki sa?

    No wlasnie zeby to dzialalo to ktos najpierw te informacje musi nadac w
    eter.

> [...]
    > wiec po co im jakies TMC w fabrycznej nawigacji ... predzej date
    > sprawdza i wyswietla ze licencje na mapy trzeba przedluzyc :-P

    Ma to sens ale, w takim Oplu przed zakupem przez PSA byl OnStar, ktory
    zreszta w Polsce nie byl oferowany. PSA, kupila Opla bez oddzialu/firmy
    odpowiedzialnej za OnStar-a bo w planach mieli zmiany infotaimentu na
    Huawei-a. 1 stycznia 2021 wylaczyli, karte sim zdezaktywowali i moj Opel
    zadnej informacji nigdzie nie wysle ;)

  • 58. Data: 2021-08-27 14:18:37
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/08/2021 11:31, ąćęłńóśźż wrote:
    > Utrzymanie i remonty coś kosztują.
    > Dlaczego emerytka ma płacić podatki na zapie....ających suwami?
    >

    > -----

    Glosowala na PiS to niech teraz lozy na ten cyrk ;)

  • 59. Data: 2021-08-27 15:31:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2021 13:17:28 +0100, K wrote:

    > No wlasnie zeby to dzialalo to ktos najpierw te informacje musi nadac w
    > eter.

    Ktos nadaje - pytanie, czemu w Renault trzeba nawigacje crackowac :-)

> [...]
    > odpowiedzialnej za OnStar-a bo w planach mieli zmiany infotaimentu na
    > Huawei-a. 1 stycznia 2021 wylaczyli, karte sim zdezaktywowali i moj Opel

    Uuuu, ciekawym co Unia na to - i na te dezaktywacje teraz, i
    wczesniejsza sprzedaz bez OnStar.

    Chyba, ze to uslugi dodatkowe - a wypadek w Polsce potrafili zglosic i
    tak ..

    J.

  • 60. Data: 2021-08-27 15:34:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2021 13:11:37 +0100, K wrote:

    > Bo TMC dziala bez nawigacji. W sensie bez wlaczonej nawigacji. Mozna to
    > zawsze wylaczyc.

    W jakim sensie dziala?
    A - ze na ekraniku wyskakuje nr drogi, i jeszcze ludzkim glosem czyta?
    A kierowca przyjmie do wiadomosci, albo nie, wcisnie "uruchom
    nawigacje", albo "anuluj" ... no, moze ma to sens.

    J.