-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
From: ii <i...@o...invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Autostrada a4, takie tam ględzenie
Date: Sun, 22 Aug 2021 12:38:35 +0200
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Message-ID: <sft9fi$1n1$1@news.icm.edu.pl>
References: <sfsugo$lua$1@dont-email.me>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 22 Aug 2021 10:38:42 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
logging-data="1761"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.13.0
In-Reply-To: <sfsugo$lua$1@dont-email.me>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2696177
[ ukryj nagłówki ]W dniu 22.08.2021 o 09:31, ToMasz pisze:
> witam
> wracałem nocą z Wrocławia do Katowic autostradą a4. trochę żal, że
> rzecznik praw konsumenta nie potrafi wymusić na właścicielu autostrady,
> podawania informacji że będę musiał stać w korku około godziny. Szkoda
> że właściciel nie potrafi tak zbudować zwężenia, żeby zamiast 2 pasów na
> których jedzie się zazwyczaj 100km/h albo więcej, był jeden pas, na
> którym wszyscy jadą chociaż 40km/h.
To kwestia braku konkurencji. Można przeróżne rzeczy robić albo wymuszać
jak się ma taki interes.
> W ostatniej chwili, widząc korek, pomyślałem że to chwilowe, rozładuje
> się, a ja przeczekam na mop-ie. zjechałem i poczekałem. nad autostradą
> jest tam kładka, na której stałem i podzwiałem sznur czerwonych świateł.
> jest tam też zakręt, łuk, który ogranicza widoczność. To prawdziwy cud,
> że nie auta nie powpadały na siebie. Jakoś tak nie pamiętamy, aby
> dostosować szybkość do zasięgu wzroku. stałem tam i robiłem zakłady sam
> ze sobą - czy ktoś przypieprzy - czy nie. atmosfera była gorąca, bo
> (mimo absów) śmierdziało paloną gumą z opon. Najlepsi byli mistrzowie,
> którzy widząc że ktoś hamuje na prawym, zamiast hamować, zjeżdżali na
> lewy. Hamulec na maksa, światła stopu zacznyały szybko pulsować a opony
> które znajdowały się na białych liniach piszczały.
> Wielu jadących... nieco wolniej, było w stanie włączyć awaryjne.
> Rajdowcy nie mieli na to czasu :)
No ale jakoś nikt się nie stuknął. To jak się to udało. I co to za
miejsce, że zakręt na autostradzie niby jest tak ostry, że trzeba w
ciemno jechać?
> Na ochronę środowiska, na systemy redukcji emisji spalin, jesteśmy w
> stanie wydać.... 1000usd na każde nowe auto. Wystarczyłoby za 10 usd
> dodać do każdego auta system powiadamiania że ci przed tobą stoją.
Takie systemy zasadniczo już istnieją w samochodach ale nie kosztują 10
dolców tylko jednak więcej. No nie tyle by nie było nas na nie stać, ale
... w samochodach jest właściwie tylko to, co producent zainstaluje. Mam
np do każdego swojego samochodu osobny inny kluczyk zamiast wspólnego
bezkluczyka. Co gorsza, nawet w ramach jednaj marki inaczej działają
manipulatory przy kierownicy, dobrze że chociaż kierownica nie kręci
kołami np w drugą stronę :-) Jeden ma światła dzienne, inny nie ma.
Jeden ma czujnik deszczu, inne nie mają. Nie jestem w stanie tego
ujednolicić. Ale pedały w miarę zgadzają się :-)
Wracając do systemów to jest coś takiego jak V2X (vehicle to everything)
na które składają się V2I (to infrastructure) V2V (to vehicle), V2P (to
pedestrian), V2G (to grid), V2D (to device) itp. Powstały nawet jakieś
standardy np. IEEE 802.11p, C-V2X.
> A co
> to ma wspólnego ze środowiskiem? A no to ze każda taka kolizja to
> dodatkowy koszt produkcji i utylizacji pojazdu. nie wpsominanjac już o
> ofiarach. ale gdzie by tam ludzie z głową wydawali kasę
Nie powinieneś się tym przejmować.
> ToMasz
>
> PS. jeden autobus też zaczął za późno hamować (/jechał za szybko)Na
> szczęście zjechał na prawo, ominął dwie ostatnie osobówki, (brakło mu 10
> metrów drogi hamowania) odstał swoje i wrócił na prawidłowy pas.
Niesamowita historia :-). Ale tak, podzielam, że coś powinno się już
wykluć w temacie takich systemów. Osobiście uważam, że należałoby zacząć
od cyfrowego CB, ale jakoś nie widzę chętnych.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.08.21 12:40 ii
- 22.08.21 20:54 ToMasz
- 22.08.21 20:54 r...@k...pl
- 23.08.21 01:19 ii
- 23.08.21 10:48 K
- 23.08.21 11:05 viktorius
- 23.08.21 12:29 K
- 23.08.21 12:50 r...@k...pl
- 23.08.21 13:16 viktorius
- 23.08.21 13:18 K
- 23.08.21 13:29 Cavallino
- 23.08.21 13:31 viktorius
- 23.08.21 13:35 r...@k...pl
- 23.08.21 13:43 Cavallino
- 23.08.21 15:26 viktorius
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i