  • 61. Data: 2018-12-01 10:09:19
    Temat: Re: Autopilot
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-11-29 o 20:21, Bolko pisze:

    > tu masz wszystko wyjaśnione
    >
    > https://youtu.be/6KYNf9EwO28?t=1143

    Gościu mówi "gie pe es" ale "aj el es" :-)

  • 62. Data: 2018-12-01 10:19:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 1 Dec 2018 09:50:10 +0100, kk napisał(a):

    > No i bez samolotu, w końcu to pozostałe 1 na 10 :-)

    Pomyłka. To jest najbezpieczniej. Ale nie w 100% ponieważ zawsze ten
    samolot może ci spaść na głowę. Ale nie pękaj, niewielka szkoda jak ci
    ją rozbije :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 63. Data: 2018-12-02 11:05:26
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, November 29, 2018 at 2:21:25 PM UTC+1, Jacek Maciejewski wrote:

    > Jakoś nie słyszałem by autopilot doprowadził do przeciągnięcia :)

    wyglada, ze niedawno autopilot usilujac nie doprowadzic do wyimaginowanego
    przeciagniecia utopil samolot

    https://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/rozbity-
    samolot-linii-lion-air-byl-niesprawny-dzien-wczesnie
    j,887602.html

    WS

  • 64. Data: 2018-12-02 11:25:10
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 02 Dec 2018 02:05:26 -0800, WS wrote:
    > wyglada, ze niedawno autopilot usilujac nie doprowadzic do
    > wyimaginowanego przeciagniecia utopil samolot

    Wygląda raczej że to ludzie utopili samolot, zaniedbując sprzęt...

    Tutaj trochę inna, ale jednak podobna (i bardziej w temacie grupy),
    akcja :)

    https://arstechnica.com/tech-policy/2018/11/cops-pul
    l-over-tesla-cruising-
    on-a-freeway-with-apparently-asleep-driver/

    Mateusz

  • 65. Data: 2018-12-02 11:34:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wygląda raczej że to ludzie utopili samolot, zaniedbując sprzęt...

    Tak nie do końca. Bo jednak generalnie w przemyśle lotniczym projektuje
    się tak, żeby jeden fakap nie prowadził do katastrofy. Na przykład
    czujniki AoA są zdublowane. A jednak zwalony był jeden i na tej
    podstawie automatyka utopiła samolot. Dodatkowo okazało się, że nie ma
    tego w manualu.

    Shrek

  • 66. Data: 2018-12-02 13:14:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 30 Nov 2018 17:27:10 +0100, nadir <n...@h...org> wrote:
    > Nie ma w moim uniwersum miejsca na inne błędy.

    Znaczy maszyny się nie myla ? Poczytaj o one bit error i jaki Google
    ma z tym problem w skali miliona maszyn.

    --
    Marek

  • 67. Data: 2018-12-02 13:24:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 2 Dec 2018 02:05:26 -0800 (PST), WS napisał(a):

> [...]
    przeciagniecia utopil samolot

    > https://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/rozbity-
    samolot-linii-lion-air-byl-niesprawny-dzien-wczesnie

    Tak to jest jeśli za sterami maszyny siedzą niedoszkoleni piloci.
    Niedoszkoleni - znaczy tacy którzy nie latali nigdy szybowcem.
    Umiejętność pilotowania szybowca jest kardynalną umiejętnością, łączącą
    wszystkie aspekty lotu w jedno. Ktoś kto nie szybował nie wie naprawdę
    jak to się dzieje że samolot leci. Nie ma poprawnych wzorców w umyśle.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 68. Data: 2018-12-02 13:27:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 02 Dec 2018 13:14:17 +0100, Marek napisał(a):

    > Znaczy maszyny się nie myla ? Poczytaj o one bit error i jaki Google
    > ma z tym problem w skali miliona maszyn.

    Facet po prostu nie stosuje powszechnie przyjętych zakresów
    znaczeniowych słów. Rozmawiając z nim musisz najpierw ustalić znaczenia
    słów bo inaczej ty będziesz gadał o jednym a on o czym innym :)
    Różne są zaiste pierdolce dotykające ludzi...
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 69. Data: 2018-12-02 13:36:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > wszystkie aspekty lotu w jedno. Ktoś kto nie szybował nie wie naprawdę
    > jak to się dzieje że samolot leci. Nie ma poprawnych wzorców w umyśle.

    Prawie każdy zaczynał od szybowców. Ale to nic nie da, jak samolot
    postanowi lecieć w dół, bo tam mu się wychylają powierzchnie sterowe. Na
    połyłe drzewo i salomon nie naleje.

  • 70. Data: 2018-12-02 17:17:46
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-12-02 o 13:14, Marek pisze:

    > Znaczy maszyny się nie myla ?

    Maszyny nie wzięły się znikąd, ktoś je przecież stworzył. Może błędnie?